پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

آتش به اختیار قرآنی در لارستان؛ تربیت بیش از ۱۰ هزار قرآن‌آموز

طرح قرآنی «رحله» توسط جمعی از جوانان برای سومین سال پیاپی در شهرستان لارستان در حال اجراست. به گزارش میلاد لارستان، فصل تابستان فرصت مناسبی برای جوانان و نوجوانان است…

طرح قرآنی «رحله» توسط جمعی از جوانان برای سومین سال پیاپی در شهرستان لارستان در حال اجراست. به گزارش میلاد لارستان، فصل تابستان فرصت مناسبی برای جوانان و نوجوانان است تا اوقات فراغت خود را به بهترین شکل بگذرانند. در طول این ایام دوره‌های آموزشی مختلفی از سوی نهادهای فرهنگی، ورزشی، مذهبی و اجتماعی در نقاط مختلف شهر و روستا برگزار می‌شود که هرکدام از آنها سعی در جذب حداکثری نیروها دارند.

شرکت در کلاس‌های قرآنی و فراگیری علوم مربوط به آن از جمله کلاس‌هایی است که در میان اقشار مختلف جامعه طرفداران زیادی دارد. در شهرستان لارستان جوانان بسیجی و طلبه چند سالی است که در قالب مؤسسه فرهنگی-قرآنی بیت‌الاحزان با برپایی دوره‌های تخصصی قرآنی اقدام به برگزاری کلاس‌های حفظ، تفسیر، تجوید و غیره برای علاقه‌مندان می‌کنند که تابستان امسال سومین دوره طرح قرآنی «رحله» در محل مدرسه شبانه‌روزی امام خامنه‌ای شهر لار در حال برگزاری است.

مسئول مؤسسه قرآنی-فرهنگی بیت الاحزان لارستان در گفت‌وگو با میلاد لارستان از فعالیت ۱۳ شعبه از این مؤسسه در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم در لارستان شناسایی شده‌اند.

احمد نیاوند با بیان اینکه ۶۰۰ حافظ جزءهای ۱ تا ۲۰ قرآن کریم زیرپوشش این مؤسسه هستند، افزود: بیش از ۱۰ هزار قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله روخوانی و روانخوانی، تفسیر، پیش دبستانی، مدرسه قرآنی، تدبر، تجوید، حفظ و غیره در سطح شهرستان لارستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح قرآنی «رحله» برای سومین سال متوالی به شکل شبانه‌روزی در شهر لار در حال برگزاری است، تصریح کرد: در این طرح، ۵۰ نفر از خواهران و برادران در سنین جوانی و نوجوانی به مدت ۲ ماه، ۴ جزء قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

در همین زمینه، ابوالفضل ایمانی مدیر اجرایی طرح قرآنی «رحله» در گفت‌وگو با میلاد لارستان با بیان اینکه برای سومین سال متوالی دوره شبانه روزی حفظ ۴ جزء از قرآن کریم در قالب طرح ملی رحله در شهر لار در حال برگزاری است، گفت: قرآن‌آموزان در مدت ۲ ماه زیرنظر ۶ مربی در این طرح شرکت می‌کنند.

وی با بیان  اینکه ۵۰ نفر از نوجوانان جنوب استان فارس و استان هرمزگان در این طرح شرکت کردند، افزود: هزینه‌های جاری این دوره بیش از ۵۵ میلیون تومان است که ۹ میلیون تومان آن از شهریه خود دانش‌آموزان شرکت‌کننده و حدود ۵ میلیون تومان آن از کمک‌های مردمی تامین شده است.

ایمانی با بیان اینکه این دوره زیر نظر هیچ سازمان یا ارگان دولتی برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: هم اکنون این طرح در هنرستان شبانه روزی امام خامنه‌ای واقع در شهر جدید جنب سرای سالمندان در حال برگزاری است.

وی از خیرین و نیک اندیشان فرهنگی و مذهبی خواست کمک‌های نقدی مردمی را نزد بانک ملی به شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۲۲۹۱۱۰۱۰۲  واریز کنند.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «رحله» درباره برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده در این طرح بیان کرد: برگزاری کلاس‌های تفسیر، صبحگاه و نرمش روزانه، برپایی نمازهای یومیه به جماعت، ساعات مطالعه در خلال برنامه‌ها، برنامه‌های مذهبی با توجه به مناسبات، قرائت ادعیه، اردوهای تفریحی درون شهری و برون شهری و غیره از جمله برنامه‌هاست.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین