سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

چهل سال قبل و راهی که پیمودیم…

اگر در رابطه با چهل سالگي انقلاب قلم مي‌زنيم نمي‌خواهيم بگوييم از كارهاي انجام شده رضايت داريم يا خيلي خوب كار شده است،پیشاپیش اعلام مي‌نماييم خيلي بهتر از اين مي‌شد…

اگر در رابطه با چهل سالگي انقلاب قلم مي‌زنيم نمي‌خواهيم بگوييم از كارهاي انجام شده رضايت داريم يا خيلي خوب كار شده است،پیشاپیش اعلام مي‌نماييم خيلي بهتر از اين مي‌شد كار كنيم كه نكرده‌ايم مي‌شد خيلي سريع‌تر كارها را پيش برد، مي‌شد خيلي كارشناسي‌تر فعاليت‌ها را انجام داد، مي‌شد جلو دوباره‌كاري‌ها را گرفت مي‌شد با رانت‌ها و رشوه‌ها به شدت مبارزه كرد و تبعيض‌ها را نابود ساخت.

اما مي‌خواهيم بگوييم عليرغم همه اين‌ها و عليرغم ۸ سال جنگ تحميلي و تحريم‌هاي دشمنان و عليرغم برخی بي‌مديريتي هاو… خيلي كارها  انجام شده و خيلي فعاليت‌ها به سامان رسيده است كه در تاريخ پهلوي اول و دوم و عهد قاجار سابقه نداشته است.

نظام مقدس جمهوري اسلامي با استقلال و آزادي متولد شد و اين دو را تاكنون به گونه‌اي پيش برده كه ابر قدرتي مانند  آمريكا با همه توطئه‌ها جز خفت و خواري  چيزي عايدش نشده است. اين به معني عدم سختي و رنج براي ملت سلحشور ايران اسلامي نيست.

طبعاً جنگ و درگيري سختي‌ها  و مرارت‌هاي خود  را دارد اما سازش وتسلیم ضرروزیان ورنجش بمراتب بیشتراست مهم تسليم نشدن و اهداف را جلو بردن و دشمن را به زانو درآوردن بوده كه تحقق يافته است.

براي فهم اين مسأله كافي است نگاهي به اسرائيل و آمريكا در سال ۵۷ تا ۹۷ بيندازيد اسرائيلي كه خود را ارتش چهارم يا پنجم دنيا تلقي مي‌كرد و چندين بار كشورهاي عرب منطقه را شكست داده بود به چنان روزي افتاده كه فرماندهان آنها اعلام مي‌كنند هر جنگي صورت پذيرد با شكست اسرائيل پايان مي‌يابد.

هیمنه و ابهت امريكا در جهان چنان خورد شده كه براي همه جهان قابل درك است و مسئولين يك كشور باصطلاح ابرقدرت و حامي حقوق بشر!!‌بدون هيچدليل محكمه‌پسندي يك خبرنگار را دستگير و پس از چند روز آزاد مي‌نمايند كه نشان دهنده تمسخر به همه بافته‌هاي خودشان است .

اين مسأله را مقايسه كنيد با زماني كه شاه ايران بدون دستور امريكا نمي‌توانست كوچكترين تغيير در دولت و وزارت و… اعمال كند اگر يك افسر رشيد و فهميده ايراني در برابر آزار نيروهاي انگليسي مقاومت مي كرد، از مسئولين بالا تنبيه آن افسر را تقاضا مي‌نمودند و آنها از ترس به تنبیه مبادرت می کردند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي جنگ  ۸ ساله احزاب را بر ما تحميل كردند و كشورهايي كه اذناب آمريكا محسوب مي‌شدند اوايل با پول و اواخر با تسليحات و نيروي نظامي و پول به كمك صدام شتافتند و با تحريم خواستند همه مشقت‌ها را بر ملت ايران اسلامي تحميل نمايند اما خداوند منان نتيجه را به نفع نظام اسلامي و به زيان وابستگان به استكبار جهاني رقم زد طوري كه صدام به وسيله حاميانش از صحنه بيرون رفت و  بوسيله رنج ديدگان عراقي نابود شد و به زباله‌دان تاريخ سپرده شد.

دوباره تكرار مي‌نماييم بيان اين مطالب يادآوري يوم‌الهي است كه خداوند براي اين ملت  به ارمغان آورده و قدرداني و شناخت بهتر اين انقلاب عظيم است وگرنه عملكرد مسئولين در پيشبرد كارها رضايت جامعه را جلب ننموده و مردم هم حق دارند كه گله‌هاي خود را با شفافيت كامل به مسئولين برسانند.

ادامه دارد

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴ق.ظ
نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین