سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

روایت خواندنی عضو شورای شهر لار از حضور گردشگران “سوادکوه مازندران” در لارستان

عشرت جهاندیده مسئول کمسیون بانوان شورای اسلامی شهرلار در سخنانی ضمن اشاره به این خبر اظهار داشت: دریک گروه واتساپی بنام “ستاد توسعه ی گردشگری لارستان”پیامی منتشر شد که قرار…

عشرت جهاندیده مسئول کمسیون بانوان شورای اسلامی شهرلار در سخنانی ضمن اشاره به این خبر اظهار داشت: دریک گروه واتساپی بنام “ستاد توسعه ی گردشگری لارستان”پیامی منتشر شد که قرار است بزودی تعدادی از بانوان مسئول و نائب رئیس هیئتهای ورزشی شهرستان سوادکوه مارندران، برای اولین بار و به قصدبازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و تجاری لارستان،به این شهرستان سفر کنند و دو روز در این دیارکهن ،اردوی فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به علاقه و پیگیریهای بنده به عنوان نماینده  شورای شهر در زمینه گردشگری،‌ موضوع را برای اعضای شورا، رئیس اداره ورزش وجوانان، مسئولان امور بانوان فرمانداری ویژه  و  آموزش و پرورش لارستان مطرح نموده و برنامه ریزی لازم را انجام دادیم. وی گفت: بر همین اساس و به پیشنهاد و همکاری صمیمانه رئیس و سایر مسئولین اداره ورزش وجوانان، برامه ریزی در خصوص برگزاری نشستی فرهنگی ورزشی درحاشیه بازدیدهای میهمانان نیز صورت گرفت.

جهاندیده ادامه داد:‌ سعی ما براین بود که دراین فرصت کوتاه بتوانیم ضمن میزبانی مناسب وخاص لارستانیها،جاذبه های تاریخی و پتانسیلهای گردشگری لارستان را نیز به نحوی مطلوب معرفی نمائیم.

 وی گفت: حوالی ظهرپنجشنبه،توسط سه نفر از کودکان با لباسهای فرم محلی و با حضور تعدادی ازبانوان فعال فرهنگی ورزشی و مسئولین هیئت های مختلف لارستان و تنی چند از بانوانان قهرمان کشوری از میهمانان مازندرانی استقبال شده و  مهنازمحمدی مدیرمسئول این تیم گردشگری نیز نمونه هایی ازصنایع دستی شمال به کودکان اهدا نمود

جهاندیده اظهار داشت:  در ادامه طی  نشستی یکساعته و با نوای سرود لارستان در ابتدا  بنده ضمن خیرمقدم ازسرهنگ سیدکاظم حسینی که دبیر یکی ازهیئتهای ورزشی و هماهنگ کننده ی این سفربود، تشکرکرده و خواستار تبادل تجربیات برای شناخت بیشتر از داشته های فرهنگی ـ تاریخی درچنین سفرهایی برای علاقه مندان هردو شهرستان شدم. وی افزود: در ادامه حامدی پورمشاوراموربانوان آموزش و پرورش نیز با توجه به حضور اکثریت بانوان در این جلسه در سخنانی خلاصه ای از فضائل حضرت فاطمه “س” وامنیت و آرامش زن درخانواده رابیان نموده و مفید مسئول امور بانوان اداره ورزش وجوانان لارستان نیز خلاصه ای از عملکرد و فعالیتهای هیئت های مختلف بانوان را بازگو نمود. ابوذرسوری کارشناس ارشد گردشگری نیز درسخنانی کوتاه جاذبه های تاریخی و پتانسیلهای گردشگری لارستان رامعرفی نمود.

سخنران پایانی این نشست نیز محمدی معاون اداره ورزش وجوانان شهرستان سوادکوه بود که ضمن معرفی اعضای گروه وبیان فعالیتها وبرشمردن کسب مقامهای ورزشی بانوان،ازمراسم استقبال و دست اندرکاران برنامه قدردانی کرد.

وی گفت: جهت معرفی صنایع غذایی منطقه،پذیرایی باحلوا مسقطی لاری و نان شیرینی محلی چُـوَلـو انجام شد که بسیار مورد توجه آنان قرارگرفت بطوریکه جزء لیست بیشترین خریدسوغاتیهای این گرشگران بود.  بعد ازپایان این نشست نیز از موزه اختصاصی سنگ “آسانا”، حمام تاریخی و موزه ی مردم شناسی باغ نشاط،‌دهنشیر،مسجدچهاربرکه و قیصریه بازدید به عمل آمده و توضیحات لازم توسط ابوذرسوری ارائه گردید.

جهاندیده درمورد انواع کالاهای خریداری شده توسط این گردشگران نیزگفت: انواع ادویه جات محلی،حـَنا وسِدر(پودربرگ کُنار) لار،‌ انواع حلوای مسقطی ،انواع شیرینی ها ونانهای بومی محلی،گندم برشته لاری،کُنار، ازجمله بیشترین اقلام خرید این گردشگران شمالی بود که با احتساب یک وعده غذا،بالغ بر ۴۰میلیون تومان دریک نیمروز برای این شهرستان درآمدزایی داشت.

 


وی گفت: به این دلیل موارد فوق مورد اشاره قرار گرفت که باتوجه به حسن خُلق و روحیه مهمان نوازی و معاشرت صمیمانه مردم لارستان،وجودآثارتاریخی کهن وبافتهای زنده ی تاریخی، تنوع صنایع دستی وغذایی و اجناس متنوع باقیمتهای مناسب، ،وجودفرودگاه بین المللی و…درلارستان،لزوم توجه و حـمـایـت مسئولین و متولیان امر در خصوص درآمدزایی حوزه گردشگری را به آنان یادآورشوم که به مقوله ی گردشگری ودرآمدزایی از راه این صنعت و ایجاداشتغال پایدار  نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان گفت : گردشگران  شمالی در سفر به اوز نیز از موزه مردم شناسی مهندس بازرگان و حمام رئیس علی بازدیدکرده  و درهتل رستوران سنتی بهروزیان (عزیزیان) اقامت داشتند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “روایت خواندنی عضو شورای شهر لار از حضور گردشگران “سوادکوه مازندران” در لارستان”

  1. اوزی گفت:

    در سفر. این. گروه. به. شهر. اوز. از کلیه. اماکن. تاریخی. مانند. جمام های. قدیمی. موزه. مردم. شناسب. اوز. مرکز. بوم. گردی. وبرکه. های. قدیمی. وخانه. فرهنگ شهر. اوز. بازدید. واز. سفر. خود. به. شهر. اوز. ابراز. رصایت. کردند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین