شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

دورهمی فعالان گردشگری لارستان برگزار شد

دورهمی فعالان گردشگری لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از چارسوق لارستان، نخستین دورهمی فعالان گردشگری لارستان با هدف بررسی چشم انداز توسعه گردشگری، برگزار شد. این…

دورهمی فعالان گردشگری لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از چارسوق لارستان، نخستین دورهمی فعالان گردشگری لارستان با هدف بررسی چشم انداز توسعه گردشگری، برگزار شد. این نشست با استقبال علاقمندان و فعالان گردشگری در فضایی صمیمی باغ نشاط لار برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آقای محمد جمشیدی ضمن خیر مقدم به حاضرین، این نشست را شروع سلسله نشست هایی با موضوع گردشگری و هدف از این نشست را بررسی ظرفیت های گردشگری و راهکارهای رسیدن به رونق گردشگری در منطقه معرفی کرد. او گردشگری را به عنوان سرنوشت مشترک همه شهرهای منطقه دانست و بر لزوم ادامه نشست ها مشترک بین فعالان منطقه تاکید کرد.

امین نوبهار ؛ عکاس و تولیدکننده محتوا، محور سخنان خود را توجه به جاذبه های مختلف گردشگری در منطقه قرار داد، او معتقد بود که جاذبه های گردشگری می تواند متفاوت و متنوع باشد از گردشگری خوراک تا بازدید و شرکت در عزاداری محرم و … میتوان اشاره کرد و در ادامه بر لزوم هماهنگی میان کل منطقه جهت توسعه گردشگری تاکید داشت. او معتقد است، جاذبه های گردشگری در تمامی منطقه پراکنده است و ضروری است تمامی این جاذبه ها بصورت متمرکز مدیریت شود و ضروری است این مجموعه ها با یکدیگر تعامل مستمر داشته باشند. نوبهار با اشاره به تعداد بسیار زیاد ناشناخته گردشگری بر لزوم تولید محتوا در موضوعات مختلف گردشگری و همچنین توجه ویژه به شبکه های اجتماعی و بروز رسانی اطلاعات در گوگل مپ و نرم افزار های راهنمای مسافر را یادآور شد.

خلیل هژبری؛ مستند ساز و راهنمای گردشگری حیات وحش، با اشاره به زیست جانوری متنوع و ارزشمند منطقه لارستان مانند قوچ لارستان، جبیر و گونه های دیگر حیات وحش، وجود منطقه حفاظت شده هرمود لارستان و تنوع جانوری خاص آن را ظرفیت ویژه ای برای توسعه گردشگری طبیعی و گردشگری حیات وحش در لارستان دانست. او به این نکته نیز اشاره کرد که در گذشته حیات وحش این منطقه برای گردشگران خارجی شناخته شده بوده و هر ساله تعدادی گردشگر از جاذبه های طبیعی بازدید می کرده‌اند و ابراز امیدواری کرد با همراهی علاقه مندان و تلاش های همیشگی انجمن های مردم نهاد، شاهد رونق گردشگری مرتبط با حیات وحش باشیم.

گلچهره آرین؛ کارشناس گردشگری و برنامه ریز سفر، توجه به زیر ساخت ها و زنجیره های گردشگری را یادآور شد و با اشاره به پتانسیل های موجود، لزوم ایجاد و تقویت زیر ساخت های گردشگری مانند اقامتگاه های بوم گردی، مدیریت و وجود راهنمایان سفر وتکمیل اطلاعات سفر را لازم دانست و به عقیده او تا به امروز این موارد بصورت کامل اجرا نشده است و که خود سبب عدم اقبال و شناخت مسافر برای سفر به لار شده است. او همچنین یکی از معضلات جدی در گردشگری لار را عدم وجود مرجع و متولی برای جذب و هدایت مسافر دانست.

مهدی صادقی موتور سفرگرد اشاره داشت، لار و شهرهای اطراف آن دارای ظرفیت های فوق‌العاده ای در بخش گردشگری است و بخش بسیار زیاد جذابیت آن را مناظر دیدنی و جغرافیایی عنوان نمود، مانند کوه های زیبا و مناظر طبیعی که دارای پتانسیل های ویژه ای برای جذب گردشگر است و بر لزوم توجه و برنامه ریزی برای معرفی آنان تاکید داشت.

حاضرین در جلسه نیز ضمن بیان دیدگاه های خود به معایب و مشکلات پیش روی گردشگری لارستان پرداختند؛ مشکلات دریافت مجوز های مرتبط با گردشگری، مقطعی بودن بسیاری از برنامه های فرهنگی و عدم وجود متولی دایمی برای مدیریت برنامه های گردشگری و همچنین عدم شبکه سازی بین فعالین گردشگری در منطقه را از چالش مهم برای بهبود گردشگری در منطقه عنوان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دورهمی فعالان گردشگری لارستان برگزار شد”

  1. ناشناس گفت:

    از دوستان گردشگر لاری و لارستانی خواهشی دارم که تنها به برگزاری گردهمایی اکتفا نکنید وان اینکه سری به کاروانسرها ،بافت تاریخی شهر و همچنین به ورودی شهرقدیم از محور جهرم و گاراژهای مسافربری هم بزنید و یقین دارم اگر این کار انجام دهید خجالت می کشید .چه باید کرد؟!؟!ازمسولین شهر مانند شورای شهر، شهرداری و همچنین معاون عمرانی فرماندار بخواهید که چه نشسته اید و برخیزید و خجالت بکشید. اثار گرانبهای تاریخی لار ولارستان در حال نابودی است وروحیه مطالبه گری داشته باشید. با تشکر فراوان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین