شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

طنین نوای دلپذیر عرفه در لارستان+تصاویر

مراسم دعای عرفه در نقاط مختلف لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستانباز هم یک سال دیگر گذشت و نهم ذی‌الحجه از راه رسید، روزی که با دعای عرفه امام…

مراسم دعای عرفه در نقاط مختلف لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستانباز هم یک سال دیگر گذشت و نهم ذی‌الحجه از راه رسید، روزی که با دعای عرفه امام حسین(ع) برای شیعیان یک روز ویژه است. سال‌ها پیش در چنین روزی امام حسین (ع) در صحرای عرفات، ساعت‌ها در حالت ایستاده به مناجات با پروردگار پرداخت و با راز و نیاز عاشقانه خود، درس‌های بسیار را به ما آموخت.

عرفه روز دعا و توجه کامل و مخلصانه به خداوند متعال و روز خوشه‌چینی بندگان از درگاه بی‌کران الهی است. روزی است که شیعیان در حرم‌های مطهر و مساجد گرد هم می‌آیند و دعای عرفه را با یاد صحرای عرفات و کربلای امام حسین(ع) قرائت می‌کنند.

روز عرفه از مناسبت‌های مذهبی بزرگ و روزی است که خداوند بندگان خود را به عبادت و بندگی و اطاعت دعوت کرده است. گرفتن روزه، غسل، دعا و نیایش، خواندن زیارت امام حسین (ع) و صدقه دادن از اعمال مستحب این روز بزرگ است.پیامبر اکرم (س) در مورد روز عرفه فرمودند: «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌‏رهاند».

عصر بیستیمن روز از مردادماه ۹۸ در لارستان نیز مساجد، بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزاده میرعلی بن الحسین(ع)، گلزار مطهر شهدا، حسینیه استوار و غیره میزبان خیل عاشقان الهی بودند که با نوای گرم مداحان اهل بیت دعای عرفه را قرائت کردند.

علاوه بر آن قرائت این دعا در تمامی شهرها و روستاهای لارستان برگزار شد.

همچنین فردا نماز عید سعید قربان در شهر لار از ساعت ۷ صبح برگزار می‌شود.

 

 

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین