جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 51 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

امام خامنه اي:هر کس عزت و پيشرفتمان را تهدید کند، بدون هیچ ملاحظه‌ای ضربه‌ی خود را وارد میکنیم

روز گذشته در سالروز ولادت حضرت زینب(س) هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور  با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند. امام خامنه اي…

روز گذشته در سالروز ولادت حضرت زینب(س) هزاران نفر از پرستاران سراسر کشور  با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
رهبر انقلاب اسلامی دیدار كردند. امام خامنه اي در اين ديدار با اشاره به حوادث اخير عراق اظهار داشتند: وقتی از این حوادث برای آمریکایی‌ها پیش می‌آید –ملاحظه میکنید در بغداد و سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است– باز آن جناب[ترامپ] توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم و پاسخ ایران را خواهیم داد.  اوّلاً غلط میکنید؛ ثانیاً منطقی باشید، که نیستید.

ايشان افزودند: به عزت و پیشرفت و عظمت ملت ایران بشدت پایبندیم و هر کس اینها را تهدید کند، بدون هیچ ملاحظه‌ای با او روبه‌رو میشویم و ضربه‌ی خود را وارد میکنیم.

در ادامه برشهايي  از مهمترين سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب را با هم مي خوانيم:

۱) ملاحظه کنید [آمریکایی‌ها] در عراق و سوریه چه میکنند. انتقام داعش را از حشدالشعبی دارند میگیرند. حشدالشعبی چون داعش را که اینها ساخته و پرداخته کرده بودند زمین‌گیر و ازاله کرد، حالا دارند انتقام میگیرند. بنده و دولت و ملت ایران بشدت این جنایت آمریکا را محکوم میکنیم.

 

۲) حالا نکته‌ی قابل توجه این است که وقتی از این حوادث برای آمریکایی‌ها پیش می‌آید –ملاحظه میکنید در بغداد و سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است– باز آن جناب توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم و پاسخ ایران را خواهیم داد.  اوّلاً غلط میکنید؛ ثانیاً منطقی باشید، که نیستید. مردم کشورهای این منطقه از آمریکا متنفرند. شما آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جنایت کردید و آدم کشتید.

۳)  مردم عراق و سوریه و افعانستان از آمریکایی‌ها متنفرند و این تنفر یک جایی بیرون میزند.  لازمه‌ی حرکت سیاسی و امنیتی که آمریکا در منطقه میکند، همین نفرت است.

۴) ما به منافع و مصالح کشور و ملتمان پایبندیم؛ به عزت و پیشرفت و عظمت ملت ایران بشدت پایبندیم و هر کس اینها را تهدید کند، بدون هیچ ملاحظه‌ای با او روبه‌رو میشویم و ضربه‌ی خود را وارد میکنیم.  جمهوری اسلامی اگر تصمیم بگیرد با کشوری معارضه و مبارزه کند، صریح این کار را میکند

۵)  پاسداشت آزمونهای بزرگ یک ملت، یک مسئله‌ی اساسی است. کشورها و ملتها آزمونهایی سر راهشان قرار میگیرد و گاهی در آن خوب میدرخشند. برای ملت ما از پیروزی انقلاب تا الان، از این آزمونها و درخشش‌ها زیاد بوده؛ یکی‌اش ۹ دی ۸۸ که حضور ملت در کف خیابانها توانست یک توطئه‌ی ریشه‌دار و مهم را خنثی کند. پاسداشت این بسیار لازم است.

۶)  [درباره‌ی حوادث آبان‌ماه] نکته‌ی بسیار مهمی وجود دارد که ملت ایران با بصیرتی که دارند، کاملاً توجه کردند که مردم مطالباتی دارند که در اغلب موارد هم حق با مردم است [اما] مطالبات مردم یک مسئله است، فتنه‌سازی از مطالبات یک مسئله‌ی دیگر است؛ دومی کار دشمن است.

۷)  دوست وقتی میبیند ماشین در سربالایی کُند حرکت میکند، کمک میکند؛ دشمن وقتی دید ماشین حرکت نمیکند، باد لاستیک را هم خالی میکند. دشمنان ما دائم از اول انقلاب در حال این کارها بودند.

۸) در آبان مردم مطالباتی داشتند؛ دشمن که افرادی را آماده کرده بود، از فرصت استفاده کرد و شروع به تخریب کرد. بصیرت مردم اینجا بود که تا کار دشمن را دیدند، کنار کشیدند و فتنه‌گر تنها ماند. فتنه‌گر سعی میکند در میان مردم، خود را پنهان کند. بصیرت و هوشیاری مردم، کار را خنثی کرد.

۹) به نظر من آن کسانی که از مطالبات مردم سوءاستفاده میکنند غالباً کسانی هستند که با سرویس‌های اطلاعاتی دشمن ارتباط دارند. آن کسانی که صورتشان را میبندند و به انبار بنزین و گندم حمله میکنند که آتش بزنند و در شهر، زیربناها را چه متعلق به مردم، چه متعلق به دولت تخریب میکنند، حالا بعضی شاید هیجانی این کارها را بکنند ولی گردانندگان با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه مرتبطند.

۱۰)  یکی از مسئولین بلندپایه‌ی کشور به‌تازگی به من میگفت یک سیاستمدار خارجی به او گفته، روز شنبه (ابتدای اغتشاش‌های آبان) در واشنگتن بوده و سران سَفیه آمریکا خوشحال بوده‌اند و میگفتند: کار ایران تمام است.  او گفته بود: ایران قوی است و در مقابل چنین قضایایی می‌ایستد. گفته بودند: نه، این قضیه فرق دارد. میگفت بعد چندروز که قضایا تمام شده بود، آمریکایی‌ها خیلی ناراحت بودند که این قضیه به جایی نرسید.

۱۱)  خدا را شکر میکنیم که مردم عزیزمان، شجاع و بابصیرت و آماده‌به‌کار هستند.

۱۲) ما هرگز کشور را به سمت جنگ نمیبریم لکن اگر دیگران بخواهند چیزی را تحمیل کنند، ما با قدرت تمام مقابلشان می‌ایستیم. و معتقدیم که خدا با ما است و پیروزی متعلق به ما است و معتقدیم که فردای کشور از امروز بمراتب بهتر خواهد بود، کما اینکه امروز از دیروز بمراتب بهتر است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین