سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

فرماندار لارستان: اصناف، در کاهش پیامدهای منفی کرونا نقش محوری دارند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: کارکرد و نقش تعیین کننده اصناف و بازاریان در جریان مدیریت و مقابله با ویروس مرگبار کرونا و همچنین نقش محوری آنها…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: کارکرد و نقش تعیین کننده اصناف و بازاریان در جریان مدیریت و مقابله با ویروس مرگبار کرونا و همچنین نقش محوری آنها برای تامین مایحتاج ضروری مردم، کاستن از پیامدهای منفی این بیماری و و رونق اقتصادی در شراط کنونی به ویژه در این شهرستان قابل تقدیر است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، جلیل حسنی، در دیدار با اعضای اتاق اصناف و برخی فعالان اقتصادی شهرستان لارستان بیان داشت: همچنان برای عبور از این شرایط سخت، نیازمند همراهی، همکاری و ادامه کارکرد مثبت اصناف هم از جنبه مقابله و مدیریت بیماری کرونا و هم از حیث کمک برای بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی در این شهرستان هستیم.

وی، با اشاره به سیاست‌های راهبردی دولت و ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا افزود: رونق و جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار در سایه این بیماری مرگبار و مرموز، بدون همراهی و ایفای نقش ممتاز و تعیین کننده اصناف و فعالان اقتصادی ممکن نیست.

حسنی اضافه کرد: رصد و بررسی‌های محسوس و نامحسوس از وضعیت بازار در شهرستان لارستان و گزارش های ناظران در ستاد مدیریت کرونای شهرستان مبنی بر میزان رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی، بیانگر همراهی و همکاری مردم و همچنین احساس مسوولیت صنوف مختلف در این زمینه است.

فرماندار ویژه لارستان، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین و مناسب‌ترین راهکار مبارزه با کرونا دانست و گفت: با توجه به شیوع مجدد بیماری به ویژه در استان‌ها و شهرهای همجوار این شهرستان، در صورت عدم همراهی مردم در رعایت اصول بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

حسنی، اظهار داشت: همراهی اصناف، اتحادیه‌های صنفی و اقدام لارستانی‌ها در تعطیل کردن بازار و صنوف غیر ضروری برای قطع زنجیره ویروس کرونا در این شهرستان نیز قابل تقدیر است و این مهم تحسین افکار عمومی و جامعه را به دنبال داشت.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه حتی یک نفر مبتلا به بیماری کرونا در منطقه هم برای ما زیاد است، ادامه داد: در منطقه لارستان، دانشکده علوم پزشکی به صورت مستمر، بیماریابی و آزمایش کرونا را انجام می‌دهد و این تمرکز بر بیماریابی، یکی از شاخص‌های مثبت این شهرستان است.

حسنی بیان کرد: باید رویکرد ما به شرایط موجود واقع بینانه باشد و نسبت به اجرای مصوبات، اصول و دستورالعمل های ابلاغی ستاد مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حساس‌تر باشیم و و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه ریشه‌کنی این ویروس مرگبار و مرموز را فراهم کنیم.

فرماندار ویژه لارستان گفت: برخی صنوف و فعالیت‌های اقتصادی در سایه شوم کرونا دچار خسارت شده‌اند و دولت ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از شیوع کرونا به واحدهایی که متحمل خسارت شده‌اند، اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سهم استان فارس از این مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال است که فرمانداران ۳۶ شهرستان این استان باید با حساسیت، جدیت و پیگیری مستمر به دنبال جذب این مبلغ به عنوان یک فرصت مناسب برای جهش تولید، اشتغال و حمایت از واحدهای خسارت دیده باشند.

به گفته حسنی، سهم شهرستان لارستان از این رقم، ۵۲۰ میلیارد ریال است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین