جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 0

کلنگ‌زنی شرکت تولیدی قهوه و نسکافه در لار با سرمایه گذاری 8 میلیون دلاری

  کلنگ فاز اول شرکت بین المللی تجارت گستر ممتاز لار تولید کننده انواع قهوه و نسکافه در شهرک صنعتی لار به زمین زده شد. به گزارش میلاد لارستان؛ همزمان…

 

کلنگ فاز اول شرکت بین المللی تجارت گستر ممتاز لار تولید کننده انواع قهوه و نسکافه در شهرک صنعتی لار به زمین زده شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ همزمان با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت خاتم انبیا، پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، در مراسمی با حضور دکتر علاءالدین بروجردی نماینده مردم شریف شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، معاونین وی، مهندس عظیمی مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس، کشاورز معاون مدیر کل صمت استان فارس و جمعی از معتمدین و خیرین، کلنگ فاز اول شرکت بین المللی تجارت گستر ممتاز لارستان در شهرک صنعتی لار به زمین زده شد.

در این مراسم مدیر عامل شرکت راستی لاری در سخنانی خاطر نشان کرد: مفتخرم به عنوان مدیر عامل شرکت راستی لاری و عضو کوچکی از این خانواده بزرگ و خیر اعلام نمایم که پس از حدود یکسال بررسی و تحقیق و جلسات فنی، امروز خدا را شکر شاهد آغاز اجرای عملیات کارخانه کافی با مشارکت شرکت کاپی لاپی از کشور اندونزی در زادگاه و سرزمین مادری ام لارستان بزرگ هستیم.

روح الله آزاد گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ و افتخار آمیز شرکت راستی لاری، ایجاد همکاری و مشارکت با یکی از بزرگترین کارخانه قهوه در جهان کارخانه کاپی لاپی می باشد که برای تحقق این مهم بالای صد نفر ساعت جلسه فنی در کشورهای ایران، امارات متحده عربی و اندوزی گرفته شد و پس از توضیحات کامل، کارخانه کاپی لاپی کشور اندونزی را متقاعد کردیم که در ایران و در شهرستان لارستان بزرگ سرمایه گذاری نماید.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه صدردرصد سرمایه گذاری خارجی است که حداقل ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد و در ادامه صادرات این محصول نیز به کشورهای مختلف انجام می شود.

مدیر عامل شرکت راستی لاری اذعان داشت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال توسط شرکت کاپی لاپی اندونزی و هلدینگ راستی لاری در شهرک صنعتی لارستان احداث می شود.

آزاد ادامه داد: شرکت کاپی لاپی اندونزی، سومین شرکت تولیدکننده کافی در جهان است که میزان فروش این شرکت ۱٫۶ میلیارد دلار در سال است.

این سرمایه گذار در ادامه با بیان اینکه تولید سالیانه این شرکت ۱۵۰۰ تن قهوه و نسکافه می باشد، تصریح کرد: این طرح در تابستان ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

وی در پایان از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه لارستان و ادارات کل صمت و شرکت شهرک های صنعتی استان فارس و همچنین سهامداران کمپانی راستی لاری برای مشارکت و همکاری در این امر بزرگ تشکر کرد و افزود: تلاش ما قرار دادن لارستان بزرگ در مسیر توسعه و استفاده از نیروهای بومی است.

سخنران پایانی برنامه داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان بود.

دهقان ضمن تشکر از سرمایه گذاران طرح و تبریک هفته وحدت گفت: برای انجام این پروژه بنا بر درخواست سرمایه گذار و زمینی که مدنظر داشت اتفاقات ویژه ای رخ داد که همکاری مسئولین استانی در آن بسیار خوب صورت پذیرفت که از آنها تشکر می نمایم.

دهقان گفت: از مجموعه اداره کل صنعت معدن نیز تشکر می کنم که مجوز این پروژه را در یک زمان بسیار کوتاه صادر نمودند. ما از خانواده راستی قول گرفته ایم که پس از این پروژه یک پروژه دیگر را با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان کلید بزنند. 

فرماندار ویژه لارستان با تشکر از دکتر بروجردی بابت پیگیری زیرساخت ها و حمایت از سرمایه گذاران ادامه داد: اگر سرمایه گذاری در منطقه ای صورت پذیرد اجباراً دولت نیز موظف می شود که زیرساخت های لازم برای آن شهرستان را فراهم آورد. در واقع سرمایه گذاری و توسعه یک شهرستان موجب می گردد که دولت خود برای توسعه زیرساخت های پای کار بیاید.‌

در ادامه سید مسعود عظیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس ضمن تشکر از نماینده م مسئولین شهرستان و همچنین سرمایه گذاران این پروژه گفت: حضور دکتر بروجردی به عنوان نماینده لار اتفاق خوبی بود که در مدت حضور ایشان سومین پروژه ای است که در شهرستان شروع به کلنگ زنی شده است و امیدواریم شاهد اشتغالزایی خوبی باشیم. 

وی ادامه داد: شهرک صنعتی لار دارای مساحت ۱۰۰ هکتاری است که حدود ۹۲۰ نفر اشتغالزایی در آن صورت گرفته و دارای زیرساخت های خوبی است.

عظیمی با بیان اینکه طی جلساتی که با نماینده لارستان داشته ایم ظرفیت های شهرک های صنعتی برای ایشان بیان شده و تقاضای همکاری بیشتر از دکتر بروجردی داشته ایم افزود: لار نیازمند یک شهرک صنعتی بهتر و بزرگتر است که اولویت ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد شهرک صنعتی جدید است.

وی بیان کرد: امروز شاهد سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی لار هستیم که با توجه به بودجه ۸ میلیون دلاری آن رقم خوبی به حساب می آید. ما نیز در شهرک صنعتی سعی کردیم هر گونه همکاری را داشته باشیم تا لار از لحاظ صنعتی نیز توسعه یابد.

سخنران بعدی برنامه دکتر بروجردی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود.

وی گفت: در واقع آغاز عملیات اجرایی این واحد صنعتی ارزشمند در روز مبارک میلاد پیامبر اکرم(ص) باعث برکات خوبی برای شهرستان خواهد بود و از این بابت از خانواده راستی و دست اندرکاران این پروژه تشکر می کنم. 

بروجردی با اظهار اینکه این اتفاق جزو گام های اولیه هست و با توجه به استعداد این منطقه باید گام های بلندتری برداشته شود بیان داشت: لارستان دارای امتیازات خوبی از جمله فرودگاه بین المللی است و در کنار آن پیگیر این هستیم که بحث خط ریلی و چهار خط کردن راه های ارتباطی نیز صورت پذیرد‌.‌ الان با توجه به وضع مالی دولت امید بیشتر به بخش خصوصی است که خوشبختانه این اتفاق در منطقه به خوبی صورت پذیرفته و در کنار این پروژه شاهد کلنگ زنی کارخانه دستگاه لاتکس بوده و در ادامه نیز کارخانه قیر را نیز کلنگ زنی خواهیم کرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: پیگیر راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نیز هستیم تا این ظرفیت نیز به شهرستان اضافه شده و شاهد یک تحول بزرگ در منطقه باشیم. هدف ما این است که کارگران و مردم ما که در کشورهای دیگر با شرایط سخت کارگری می کنند در کنار خانواده خود حضور پیدا کنند. این امید نیز داریم که سرمایه گذاران بومی ما در کشورهای حوزه خلیج فارس کماکان منشأ خیر و برکت برای منطقه باشند. بنده نیز به نوبه خود از این افراد تشکر و قدردانی می نمایم.‌

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه 22 سپتامبر 2024 ساعت 10:53ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین