بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری،عملیات اجرایی بهسازی محور دهکویه- گلکویه به طول ۵٫۵ کیلومتر آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه…
بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری،عملیات اجرایی بهسازی محور دهکویه- گلکویه به طول ۵٫۵ کیلومتر آغاز شد.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان ، بمناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، با حضور دکتر علاءالدین بروجردی نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، داریوش دهقان فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، مهندس حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان، دهیار و اعضا شورای اسلامی شهر دهکویه و روستای بریز، کلنگ آغاز عملیات اجرایی بهسازی محور دهکویه – گلکویه به طول ۵.۵ کیلومتر به زمین زده شد.
برای اجرای این طرح ۱۵۵۰ میلیارد ریال، توسط دولت هزینه می شود.
به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی لارستان، ” حسن شبانی” مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین کلنگزنی و شروع عملیاتِ اجراییِ بهسازی محور دهکویه-گلکویه به طول ۵/۵ کیلومتر که با حضور دکتر علاالدین بروجردی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی و دکتر داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان برگزار شد، گفت:این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که حدود ۶۰ کیلومتر مسیر را به شهرستانهای شرق استان فارس و حتی استانهایِ شرقیِ کشور کوتاه میکند.
وی افزود: محور دهکویه-گلکویه، محوری بسیار استراتژیک از نظر پدافندِ غیرعامل است؛ زیرا این محور از نظر مسطح بودن برای بارهای ترافیکی و پدافند غیرعامل، مسیر بسیار خوبی است.
این مسئول تصریح کرد: حدود ۱۵ کیلومتر از این محور با عنوان راههای کویری در حوزه ادارهکل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد و ۳۰ کیلومتر از آن در حوزه شهرستان داراب و اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: از محل سفر رئیس جمهورِ شهید، ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این محور اعتبار گذاشته شد؛ یک قرارداد ۱۵۵ میلیاردی هم بستهایم، حدود شش کیلومتر از این گردنهها بهسازی میشود و چهار پنج کیلومترِ باقیمانده نیز در آینده درست میشود.
وی ادامه داد: این محور از نظر اقتصادی بسیار مهم است، با توجه به بحث کشاورزی و ارتباطاتی که بین مردم داراب و لار وجود دارد، مسیر بسیار خوبی است و در آینده پرترافیکتر میشود.
شبانی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد این است که از این گردنه تا حدود ۳۰ کیلومتر، آنتندهیِ مخابرات نداریم و تاکنون چندین تصادفِ منجر به فوت در این محور داشتهایم، به این صورت که مصدوم در ابتدا زنده بوده، اما به دلیل آنتن ندادن تلفن و اینکه کسی نبوده که خبر تصادف را بدهد فوت کرده است.
ف ۱۱۰