جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 12 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کاهش ۷۱ درصدی بارندگی در لارستان نسبت به سال گذشته+جدول

میانگین بارندگی لارستان در سال زراعی جاری تاکنون ۱۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

میانگین بارندگی لارستان در سال زراعی جاری تاکنون ۱۰۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های سینوپتیک استان فارس ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین ۳٫۳ میلی‌متر باران در استان فارس باریده است که سپیدان با ۱۲٫۷ میلی‌متر، تخت جمشید با ۱۱ میلی‌متر و شیراز با ۹ میلی‌متر بارش پربارش‌ترین نقاط استان فارس بوده‌اند.

میانگین بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری تاکنون ۱۰۸٫۷ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۳۷۷٫۱ میلی‌متر بوده ۷۱ درصد کاهش داشته و نسبت به میانگین بلند مدت بارندگی استان فارس نیز ۲۶۳٫۵ میلی‌متر بوده نیز ۵۹ درصد کاهش داشته است.

در سال زراعی جاری سپیدان با ۲۹۰٫۳ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین نقطه استان فارس و آباده با ۳۰٫۶ میلی‌متر بارندگی کم‌بارش‌ترین نقطه استان فارس بوده است. در شیراز نیز ۱۱۳٫۷ میلی‌متر باران باریده است.

در سال زراعی جاری در ۱۶ نقطه استان فارس بارش باران زیر ۱۰۰ میلی‌متر بوده و در «ایزدخواست» و «آباده» وضعیت بارش باران بحرانی بوده و زیر ۵۰ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

در همه نقاط استان فارس میانگین بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است. شهرستان فسا و جهرم با کاهش ۸۸ درصدی بیش‌ترین میزان کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌اند.

کاهش ۵ درجه‌ای دمای استان فارس

عبدالکریم جامع، مدیرکل سازمان هواشناسی استان فارس، در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان فارس، اظهار داشت: برای امروز بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و رگبار در سطح استان فارس پیش‌بینی شده است و در برخی نقاط استان نیز شاهد بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از فردا دمای استان فارس بین ۴ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت و در مناطق شمالی استان دمای هوای به زیر صفر درجه می‌رسد، افزود: در مناطق کوهستانی از جمله شیراز نیز احتمال وقوع مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه‌شنبه 17 آوریل 2018 ساعت 5:19ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین