سایت میلاد لارستان گفت و گوی کوتاهی با رضا روح اللهی دانش آموز لارستانی که در کنکور سراسری سال ۹۸ در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه ۱۵۰ را کسب کرده…
سایت میلاد لارستان گفت و گوی کوتاهی با رضا روح اللهی دانش آموز لارستانی که در کنکور سراسری سال ۹۸ در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه ۱۵۰ را کسب کرده ترتیب داده که در زیر می توانید بخوانید:
میلاد لارستان: در ابتدا خودتان را مختصراً معرفی نموده و رتبه خود را در کنکور بیان نمایید؟
رضا روح اللهی هستم رتبه ۱۵۰ رشته انسانی
میلاد لارستان: چگونه از نتیجه کنکور خود مطلع شدید؟
روز اعلام نتیجه من در همایش معرفی رشته بودم.وقتی که برای معرفی رشته های دانشگاهی در کلاس ها حضور داشتیم از شلوغی و سر و صدای راهرو متوجه شدم که نتیجه ها آمده اما من اطلاعات لازم برای مشاهده نتیجه را نداشتم.به همین دلیل با منزل تماس گرفتم و گفتم که نتیجه را نگاه کنند.بعد از چند دقیقه با من تماس گرفتند و نتیجه را به من اعلام کردند.وقتی از رتبه خود مطلع شدم خوشحال شدم که توانستم جواب زحمات پدر و مادرم را بدهم و آنها را خوشحال کنم.
میلاد لارستان: چه شد به نتیجه رسیدید که رشته خود را علوم انسانی انتخاب کنید؟
علت رفتن من به رشته انسانی در درجه اول علاقه ای بود که به این رشته و دروس آن داشتم و هنچنین تنوع رشته های دانشگاهی و بازار کار مناسب تر این رشته بود.
میلاد لارستان: نحوه مطالعه شما در سال کنکور چگونه بود و از چه زمانی بصورت جدی مطالعه را شروع نمودید؟(در کجا درس میخواندید و نظر شما جهت مطالعه گروهی چیست؟)
من در آزمون های موسسه گاج شرکت میکردم و از بودجه بندی این موسسه برای برنامه ریزی مطالعه ام استفاده میکردم.مشاور من در دوران کنکور،اقای علی باقری فرد بود که مرا به خوبی راهنمایی میکرد.من از تابستان پارسال یعنی تابستان یازدهم به دوازدهم به طور جدی شروع به مطالعه دروس کردم و به طور میانگین ۶ تا ۵ ساعت در روز مطالعه داشتم که در سال تحصیلی دوازدهم و ایام نزدیک به کنکور به ۸ تا ۹ ساعت افزایش پیدا کرد.من در منزل و به تنهایی مطالعه میکرد و با مطالعه گروهی موافق نبودم.
میلاد لارستان: تفریح و استفاده از فضای مجازی در سال منتهی به کنکور را چگونه مدیریت کردید؟ چه تفریحاتی داشتید؟
تفریحات ما در دوران کنکور به خاطر اهمیتی که کنکور برای ما داشت تا مقدار زیادی محدود شد اما برای ایجاد یک ساعات خوش کنار هم که کمکی برای کاهش خستگی و استرس باشد،گاهی با دوستان تفریحاتی داشتیم.در واقع اهمیت کنکور عاملی بود که باعث مدیریت و کاهش تفریحات میشد.استفاده از فضای مجازی هم به استفاده های آموزشی و استفاده در حد نیاز و ضرورت محدود شد.عامل مدیریت و کاهش استفاده از اینترنت و فضای مجازی هم دغدغه کنکور و درس بود.
میلاد لارستان: مهمترین عوامل موفقیت خود را بیان نمایید؟
مهم ترین عوامل موفقیت بنده در وهله اول توکل به خدا و بعد تلاش و پشتیبانی و همراهی خانواده بود
میلاد لارستان: سطح معلمان و امکانات لارستان جهت رسیدن به رتبه های برتر را چگونه ارزیابی میکنید؟؟ راه افزایش کیفیت؟
به هر حال لار از نظر امکانات و فضا های آموزشی سطح بالایی ندارد،اما این دلیلی برای عدم تلاش و مانع موفقیت ما نبوده و نیست.البته اگر مسولان بتوانند کلاس های تقویتی کنکور را با هزینه کمتر و حضور اساتید مجرب تر برگزار کنند و همچنین امکان استفاده از مشاوران عالی در لار فراهم باشد،قطعا شاهد درخشش بیشتر دانش آموزان لاری خواهیم بود.البته نباید نادیده گرفت که لار، دبیران و مشاوران بسیار خوبی در اختیار دارد اما اینها کافی نیست.
میلاد لارستان: آیا از کتب آموزشی و کلاسهای تقویتی هم استفاده نمپذید؟ تاثیر آن را چگونه ارزیابی میکنید؟
اگر بخواهیم واقع بین باشیم خواندن صرف کتب درسی و عدم استفاده از منابع کنکوری باعث کسب رتبه های خوب نمیشود و البته این اشکال کنکور است که هر کس میخواهد رتبه برتر شود باید کتاب بخرد و آزمون شرکت کند و کلاس کنکور برود.این شرایط ایجاب میکرد که من هم از کتاب ها استفاده کنم و بعضی همایش ها و کلاس های کنکوری را شرکت کنم.اما استفاده من از کتاب ها بیشتر از شرکت در کلاس های کنکوری بود.درباره میزان تاثیر هم باید بگویم که اگر دانش آموزان از منابع و کتب مفید استفاده کنند قطعا ثمر بخش خواهد بود.
میلاد لارستان: چه رشته ای را انتخاب خواهید کرد؟ چرا؟
من احتمالا رشته دبیری و دانشگاه فرهنگیان را انتخاب میکنم، زیرا علاوه بر تضمین کاری امکان ادامه تحصیل و کسب مدارک بالاتر هم موجود است.
میلاد لارستان: آیا برای انتخاب شغل در آینده به لار باز میگردید؟
اگر بتوانم با شغلم کمکی به لار و دانش آموزان لاری بکنم با کمال میل در لار مشغول به کار میشوم.
میلاد لارستان: توصیه شما به کنکوری های آینده چیست؟
به کنکوری های سال آینده توصیه میکنم که حتما با برنامه درس بخوانند و با تمام توان برای رسیدن به اهدافشان و به ویژه شاد کردن دل پدر و مادرشان تلاش کنند کمبود امکانات لار،بهانه ای برای عدم تلاش آنها نباشد؛زیرا خداوند تلاش این عزیزان را بی نتیجه نخواهد گذاشت.
میلاد لارستان: کلام پایانی:
۱۰٫در پایان از همه دبیران مدرسه شهید نصیری، مشاروان و به ویژه اقای علی باقری فرد، که بنده رو در این مسیر کمک کردند تشکر میکنم.
ف ۱۱۰