یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تشکیل نخستین انجمن خیرین«ورزش و سلامت»کشور در لارستان

میلاد لارستان: شهرستان لارستان با سرانه فضای ورزشی یک متر از شهرستان‌های مطرح استان در زمینه ورزش است که برای نخستین بار در کشور انجمن «ورزش و سلامت» را برای…

میلاد لارستان: شهرستان لارستان با سرانه فضای ورزشی یک متر از شهرستان‌های مطرح استان در زمینه ورزش است که برای نخستین بار در کشور انجمن «ورزش و سلامت» را برای حمایت بیشتر از ورزش راه‌اندازی کرده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، تشکیل نخستین انجمن خیرین «ورزش و سلامت» در لارستان خبر خوبی است که محمدحسن طیبی، رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان برای مردم و به ویژه ورزش دوستان دارد.

این انجمن که اساسنامه آن تهیه شده و با هیئت مدیره ۱۵ نفره با همکاری بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی در لار تاسیس شده، در زمینه ترویج ورزش و ارتقا سلامت جامعه فعالیت می‌کند و به زودی خبر افتتاح رسمی آن نیز اعلام می‌شود.

شهرستان لارستان در زمینه ورزش یکی از شهرستان‌های مطرح استان فارس و گاه در مواردی کشور است، برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج که با حضور پیشکسوتان شطرنج آسیا مهرماه امسال برگزار شد تنها یکی از موارد منحصربه‌فرد بودن فعالیت‌های ورزشی لارستان در کشور است.

یکی دیگر از مواردی که این شهرستان را در بعد ورزش در سطح ملی مطرح می‌کند، ساخت ورزشگاه خیرساز منیری در ۶ هکتار و با ظرفیت ۳ هزار نفر است که در سه طبقه یک مجتمع فرهنگی و ورزشی کامل است و به گفته طیبی پس از ورزشگاه آزادی دومین ورزشگاه بزرگ کشور محسوب می‌شود.

براساس گفته‌های رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان این ورزشگاه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال احداث می‌شود و مورد استفاده تمامی رشته‌های ورزشی قرار می‌گیرد. امکانات رفاهی و خوابگاهی این ورزشگاه سبب تسهیل برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در این شهرستان را فراهم می‌آورد.

حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، در جریان برگزاری مسابقات پیشکسوتان آسیا در لارستان به تسنیم گفته بود که وجود امکاناتی نظیر فرودگاه بین‌المللی در لارستان سبب میزبانی این شهرستان برای این مسابقات شده است.

حال با وجود این ورزشگاه با این وسعت و امکاناتی نظیر خوابگاه مجهز، کافی شاپ، زمین بازی برای تمامی رشته‌های ورزشی میزبانی لارستان برای دیگر مسابقات ملی و بین‌المللی تسهیل شده است.

علاوه بر این در لارستان پروژه‌های ورزشی بسیاری در حال ساخت است که جمشید جعفرپور، نماینده این شهرستان درباره آن می‌گوید: زمین چمن مصنوعی فوتبال با اعتبار ۵ میلیارد ریال و تکمیل زیرساختی استادیوم ورزشی شهید دانشیار از دیگر اقدامات در زمینه ارتقا فضاهای ورزشی این شهرستان است.

وی درباره مرمت و تعمیر استادیوم قدیمی شهر جدید لار می‌افزاید: اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای محوطه‌سازی و آسفالت استادیوم ورزشی شهید دانشیار لار جذب شد و برای ایجاد زمین چمن مصنوعی این استادیوم مبلغ ۳ میلیارد ریال در سال ۹۱ و در سال ۹۳ برای تکمیل عملیات احداث چمن مصنوعی استادیوم شهید دانشیار مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال صرف شد.
رونق ورزش در لارستان مختص شهر لار نیست بلکه در بخش‌ها و توابع این شهرستان بزرگ نیز فعالیت‌های ورزشی تداوم دارد. بنا به گفته‌های جعفرپور برای تکمیل استادیوم ورزشی در بخش جویم در سال ۹۱ اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال و در سال ۹۲ اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.

همچنین برای استادیوم ورزشی بخش‌های بنارویه و بیرم و صحرای باغ نیز مبالغی صرف شده است که جعفرپور درباره مبالغی که برای آن اختصاص یافته چنین گفته است در بخش بنارویه ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در سال ۹۱، در بخش بیرم در سال ۹۱ برای محوطه‌سازی و آسفالت استادیوم ورزشی آن شهر اعتبار ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریالی و در سال ۹۲ نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

وی از اختصاص اعتبار یک و نیم میلیارد ریالی برای روستاهای فاقد امکانات ورزشی و اعتبار بیش از یک میلیارد ریالی برای توسعه ورزش در صحرای باغ خبر داد.

این فعالیت‌ها و رونق ورزش در بخش‌ها و روستاهای مختلف این شهرستان سبب شد که در سال ۹۲ وزیر وقت ورزش و جوانان در دیدار از اماکن ورزشی این شهرستان  ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خریداری تجهیزات ورزشی و سرمایشی و گرمایشی این شهرستان اختصاص دهد.

همچنین اقداماتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام انجام شده که می‌توان به اختصاص ۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال ۹۳ از جمله ۷۰۰ میلیون ریال به استادیوم تختی در شهر قدیم لار، یک میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های روستاهای بخش مرکزی،  یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای روستاهای بخش بیرم، ۶۰۰ میلیون ریال برای تکمیل استادیوم ورزشی جویم، ۶۰۰ میلیون ریال در بخش اوز و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل سالن ورزشی در بخش صحرای باغ اشاره کرد.

محمد حسن طیبی از احداث خوابگاه ورزشکاران نیز در این شهرستان خبر می‌دهد که با توجه به میزبانی این شهرستان در مسابقات ملی و به ویژه لیگ برتر از نیازهای اساسی این شهرستان در حوزه ورزش به حساب می‌آید که باید از محل ماده ۱۸۰ تامین اعتبار شود و جعفرپور از اختصاص ۳ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه خبر داده است.

طیبی بر این باور است که در صورت تامین اعتبار این پروژه در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند مورد استفاده ورزشکاران قرار بگیرد.نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین نوید اختصاص یک میلیارد ریال برای تکمیل مهم‌ترین مطالبه ورزشی مردم خنج را داد که با این مبلغ زمینه بهره‌برداری استخر این شهر تسریع می‌شود.

مدیران ورزش و جوانان استان فارس میانگین سرانه ورزشی استان را کمتر از یک متر بیان کرده‌اند اما سرانه ورزشی یک متر در لارستان نشان از این دارد که این شهرستان در زمینه سرانه ورزشی در استان حرف نخست را می‌زند و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در لارستان علاوه بر ارتقا ورزش به افزایش سرانه ورزشی این شهرستان نیز کمک می‌کند.

علاوه بر این حضور تنها نماینده استان فارس در لیگ برتر هندبال بانوان که امسال با وجود مشکلات بسیار توانست جایگاه خود را در لیگ برتر حفظ  کند از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان در زمینه ورزش بانوان است که تشکیل انجمن خیرین ورزش و سلامت و حمایتی که از سوی این  انجمن به ورزشکاران می‌شود، در شکوفا کردن استعدادهای ورزشی جوانان این منطقه تاثیر به سزایی دارد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۴:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین