یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

دیدار بخشداران صحرای باغ و بیرم با رئیس شورای شهرستان

به فاصله‌ی ۴ روز پس از برگزاری نخستین نشست بخشداران لارستان برای تشکیل «مجمع بخشداران»، محمد آزادی، یکی از غایبان جلسه که به دلیل مأموریت اداری در شیراز موفق به…

به فاصله‌ی ۴ روز پس از برگزاری نخستین نشست بخشداران لارستان برای تشکیل «مجمع بخشداران»، محمد آزادی، یکی از غایبان جلسه که به دلیل مأموریت اداری در شیراز موفق به شرکت نشده بود، با موحدی رئیس شورای اسلامی شهرستان در محل دفتر شورا دیدار کرد.

 در این دیدار صمیمانه بخشدار صحرای باغ که حدود یک ماه است سکان این بخشداری را در اختیار گرفته، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس شورای شهرستان، از طرف خود و مردم خونگرم بخش صحرای باغ از موحدی تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: قدم‌هایی که شما با دید وسیع خود در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان برداشته‌اید، از جمله تشکیل مجمع بخشداران، ما مدیران بخش‌ها را دلگرم می‌کند.

آزادی با اذعان به اینکه در کمتر شهرستانی می‌بینیم که مدیری چنین ایده‌ها و طرح‌های خوب و توأم با دید وسیع ارائه دهد، بیان داشت: رئیس شورای اسلامی شهرستان به عنوان ستون خیمه‌ی کل شهرستان است و دیدگاه‌های شما خوشبختانه همه‌ی بخش‌ها را پوشش داده است.

بخشدار صحرای باغ با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات گذشته به‌ویژه تجربه‌ی شوراهای گذشته، زیرساخت‌های موجود در منطقه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: وجود این زیرساخت‌ها در بخش‌های گوناگون، می‌طلبد که نمایندگان و رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان لارستان با پیگیری‌ها و تلاش‌های خود لارستان را به جایگاهی که درخور شأن مردم نجیب، متدین و بافرهنگ آن باشد برسانند.

این مدیر اهل فسا که به تازگی جایگزین محمدرضا حزنی در یکی از بخش‌های مهم و بزرگ لارستان شده است، ضمن تأکید بر وجود مشکلات و کاستی‌های زیاد، اظهار داشت: در این مدت اندکی که به لارستان و بخش صحرای باغ آمده‌ام متوجه شده‌ام که فضای خوبی برای کار وجود دارد؛ البته مشکلات و کمبودها هم جز با همکاری، پیگیری و دست در دست هم دادن حل نمی‌شود.

آزادی همچنین روحیه‌ی خیراندیشی مردم لارستان را «زبانزد خاص و عام» توصیف کرد و ضمن تقدیر از این روحیه، تصریح کرد: قطعاً همه‌ی بخش‌ها چشم‌انتظار این همت و همکاری مردم و شورای شهرستان هستند.

رئیس شورای اسلامی لارستان نیز در این دیدار با تشکر از آقای آزادی که با وجود جلسه در فرمانداری، دعوت شورای شهرستان را پذیرفته بود ضمن ارائه توضیحات و گزارش مختصری در مورد نخستین جلسه‌ی مجمع بخشداران لارستان، خاطرنشان کرد: ما در شورای شهرستان و همچنین شورای شهر عمادده و شورای بخش صحرای باغ برای پیشبرد امور بخش، در خدمت شما خواهیم بود.

موحدی ضمن تمجید از مردم لارستان، گفت: چون شما نیتتان خیر است، مردم لارستان و بخش صحرای باغ نیز که با مهمان‌نوازی، خونگرمی و همت خود دلسوزانه برای زادگاه خود تلاش می‌کنند، قدردان زحمات و حامیِ شما مدیر تلاشگر بوده و خواهند بود.

بهادر زارعی بخشدار بیرم نیز که موفق به شرکت در نشست مجمع بخشداران نشده بود، پس از بخشدار صحرای باغ، جداگانه با رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان دیدار کرد.

بعد از خوشامدگویی و توضیحات موحدی در مورد جلسات و فعالیت‌های شورای شهرستان و نیز تشکیل مجمع رؤسای شوراها و مجمع بخشداران، بخشدار بیرم ضمن تشکر از تلاش‌ها و ایده‌های خوب رئيس شورای شهرستان و همکاران ایشان، تشکیل مجمع بخشداران را اقدامی شایسته و هدفمند خواند و گفت: اگر جلسات این مجمع به‌طور منظم و دقیق تشکیل و اهداف آن پیگیری شود، بسیار نتیجه‌بخش و موفق خواهد بود.

زارعی اضافه کرد: با توجه به حضور نمایندگان ما در شورای شهرستان، در اولین فرصت نشستی را با این عزیزان تشکیل خواهم داد تا بتوانیم ضمن تعامل بیشتر و همفکری، شما را در پیشبرد اهدافتان که همانا عمران و آبادی و توسعه کل شهرستان است یاری دهیم.

وی با اشاره به مشکلات و برخی محرومیت‌های روستاها و شهرها به‌ویژه در بخش بیرم، خاطرنشان کرد: باید مشکلات و نیازها در بخش‌ها و روستاها اولویت‌بندی شده تا مشخص شود کدام مناطق از امکانات کمتری برخوردارند.

زارعی افزود: در حال حاضر معمولاً بودجه‌ها و امکانات بر اساس شاخص جمعیت توزیع می‌شود که متأسفانه در بیشتر موارد با مسأله‌ی محرومیت همخوانی ندارد.

بخشدار بیرم به برخی مشکلات اساسی این بخش از جمله عدم گازرسانی و پایین بودن کیفیت و کمیت آب آشامیدنی اشاره کرد و اظهار داشت: در بیرم متأسفانه در طول ۲۰ سال گذشته جمعیت افزوده نشده و بلکه تا حدی کمتر هم شده که یکی از دلایل آن محرومیت و عدم توجه مسئولین بوده است.

زارعی از موحدی هم خواست تا با حضور در بیرم و نشست با شوراهای شهر، بخش و روستاها، از نزدیک مشکلات و کمبودهای این بخش را مشاهده کند.

وی مجدداً موضوع گازرسانی به بیرم را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: تعطیلی برخی کارخانه‌ها در بیرم به دلیل نبود گاز است در نتیجه باید این مسأله در اولویت نیازهای بخش قرار گیرد. بخشدار بیرم خطاب به رئیس شورای شهرستان ادامه داد: با نگاه منطقه‌ای و فرابخشیِ شما می‌توانیم به حل مسائل امیدوار باشیم و اگر بتوانیم اعتماد مردم به‌ویژه در بخش بیرم را جلب کنیم قطعاً آنها هم به صحنه خواهند آمد و از شورای اسلامی شهرستان حمایت خواهند کرد.

زارعی در پایان بر ضرورت پیگیری مصوبات مجمع بخشداران تأکید کرد و بیان داشت: ان‌شاءالله برای پرداخت بودجه‌ی شورای شهرستان از سهم ۲ درصد شوراهای شهر و ۲ درصد مادتین شهرداری پیگیری خواهم نمود.

خبرنگار: دانیال افتخاری

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین