دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از بهمن ماه

میلاد لارستان: مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستائیان استان فارس تا اواخر بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

میلاد لارستان: مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستائیان استان فارس تا اواخر بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، شبیر زارع خفری پیش از ظهر امروز در جلسه با متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی استان فارس، با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی درروستاها ثمرات خوبی برای روستاییان، شهرها و کل کشور دارد اظهار داشت: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستاییان استان فارس بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه روستاییان به‌دلیل عدم اشتغال و نبود فرصت شغلی در روستاها  به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: یکی از برنامه‌ها اصلی ما توسعه اقتصادی روستاها و تقویت مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید و پست بانک منعقد شده تسهیلات با سود ۳ درصد در اختیار متقاضیان برای کارآفرینی در روستاها قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: با ایجاد اشتغال در روستاها معضلات شهری و حاشیه‌نشینی شهرها نیز کمتر می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس نیز در این جلسه گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی در روستاها و مشارکت حداکثری روستاییان در طرح‌های اشتغال‌زایی است.

محمد امامی با بیان اینکه ۵۱ درصد سهام کارگاه‌های تولیدی روستاها باید مربوط به مردم و ۴۹ درصد مابقی نیز سهام فرد متقاضی باشد افزود: طرح‌های ارائه شده توسط متقاضیان باید توجیه اقتصادی و بازار فروش محصولات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آورده کارگاه و شرکت تولیدی بسته به تعداد خانوار روستایی که در آن طرح مشارکت می‌کنند فرق می‌کند به طور مثال اگر شرکتی مشارکت ۲۵ خانوار را جلب کند میزان آورده آن ۴۰ درصد می‌شود ولی اگر موفق به جذب ۲۰۰ خانوار شود میزان آورده آن ۲۰ درصد می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کارآفرینی در روستاها جلب مشارکت حداکثری مردم است عنوان کرد: یارانه خانوارهای روستایی به عنوان ضمانت تسهیلات به صندوق منتقل می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین