چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

بازدید معاون بنیاد مسکن کشور از زمینهای طرح مسکن ملی لارستان

طی آئینی با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مسائل و مشکلات اجرای طرح پروژه اقدام ملی مسکن در لارستان موردبررسی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان…

طی آئینی با حضور معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور مسائل و مشکلات اجرای طرح پروژه اقدام ملی مسکن در لارستان موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان جواد حق‌شناس که به‌منظور بازدید از زمین‌های پیش‌بینی‌شده جهت طرح اقدام ملى مسكن لارستان و مراحل اجرایی آن به این شهرستان سفرکرده است، در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ۱۳۸ هزار واحد را بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح ملی مسکن در کشور می‌سازد، اظهار کرد: تاکنون برای ۶۰ هزار واحد زمین از سازمان ملی مسکن دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌تدریج کارهای تهیه نقشه در حال انجام است، افزود: تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار نفر از افرادی که تأییدشده و فرم «ج» آن‌ها سبز بوده است در شهرهای مختلف به نام خودشان واریز وجه داشته‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه بالغ‌بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی متقاضیان طرح ملی مسکن واریزشده است، تصریح کرد: در حدود ۵۰ درصد از متقاضیان در پروژه‌ها جانمایی شده‌اند و درواقع مشخص می‌کند که یک فرد در چه پروژه‌ای قرار می‌گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه به‌محض تعیین محل پروژه، امکان دریافت تسهیلات فراهم می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار و ۷۰۰ واحد کار عملیات اجرایی آن در کشور شروع‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسکن بزرگ‌ترین دارایی هر خانواده است، خاطر نشان کرد: به دلائل تورم و همچنین شرایط اقتصادی کشور امید می رود به بهترین وجه کارها پیش برود.

حق‌شناس با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید بتوان سازه و اسکلت ساختمان‌ها را در لارستان به پیشرفت فیزیکی رساند، گفت: خوشبختانه در لارستان همه‌چیز فراهم است اما هنوز پروانه صادر نشده است و نهادها به دنبال سیر مراحل اداری هستند.

در حاشیه این بازدید، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه در این برنامه موضوع مراحل اجرایی پروژه ۱۶۹ واحدی شهر لار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر مباحث و مسائلی در حوزه‌های شهرداری، نظام‌مهندسی، تأمین انشعابات موقت وجود دارد.

عطاالله زمانی با بیان اینکه با تلاش مسوولان راه و شهرسازی با اختصاص زمین، امکان ساماندهی ۸۵۰ متقاضی دیگر فراهم می‌شود، افزود: ۹۲۰ نفر تاکنون در لارستان واریز وجه داشته‌اند و بنا بر گفته مدیرکل راه و شهرسازی لارستان برای مابقی افراد که واریز وجه کنند، زمین تحویل خواهند داد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده نزدیک بتوان طراحی‌ها را تسریع و عملیات اجرایی پروژه‌ها را توسط بنیاد مسکن یا پیمانکار انبوه‌سازان آغاز کرد، ادامه داد: در سطح استان فارس ۱۶ هزار و ۱۰۰ واحد و در جنوب فارس ۵ هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه ثبت‌نام وجود داشت که از این تعداد ۹۲۰ نفر در لارستان و در مجموع شهرهای لار، اوز، خنج، گراش و لامرد نیز نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه در سطح استان فارس ۱۰۰ میلیارد تومان آورده مردمی بوده است، خاطر نشان کرد: ۹۰ میلیارد تومان از این آورده‌ها مربوط به شهرهای جنوب فارس بوده که در اغلب آن‌ها بنیاد مسکن به‌عنوان کارگزار راه و شهرسازی امورات را پیگیری و انجام می‌دهد.

این مسوول از صدور بخش عمده‌ای از پروانه‌ها خبر داد و با اشاره به وجود برخی ریزه‌کاری‌ها و حل آن طی یک ماه آینده، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، برای جاهایی که زمین تأمین نشده، پیامک‌هایی می‌بایست برای مردم ارسال شود که این کار صورت گرفت و موجب نگرانی‌هایی برای متقاضیان به‌ویژه در شهر لار شد.

وی با بیان اینکه زمین در شهر لار تأمین‌شده هرچند هنوز دارای برخی مشکلات است اما جای نگرانی نیست، تصریح کرد: هدف از این پیامک آن دسته از متقاضیان هستند که واریز وجه داشته‌اند اما احساس می‌کنند تکلیف آن‌ها روشن نیست، اگر امکان صبوری تا یک الی ۲ ماه آینده که زمین تحویل گرفته شود کار طراحی آغاز شود، دارند می‌توانند همچنان در طرح بمانند در غیر این صورت اصراری بر ماندن آن‌ها در طرح نیست و می‌توانند پول واریزی خود را پس بگیرند.

در این بازدید، محمدرضا باقرى فرد مديركل راه و شهرسازى لارستان نیز در سخنانی بابیان اينكه در اين زمان به مرحله‌ای رسیده‌ایم كه ديگر در اين طرح نياز است از مرحله نرم‌افزاری به مرحله سخت‌افزاری برسيم و اقدامات اجرايى هر چه سریع‌تر صورت پذيرد، اظهار کرد : كل متقاضيان ثبت نامى در ٦ شهر حوزه استحفاظى (لار، گراش ، اوز ، خنج ، لامرد ، گله‌دار) تاكنون ۵ هزار و ۱۵۹ نفر است كه از اين تعداد یک هزار و ۷۲۱ نفر نسبت به واريز وجه اقدام کرده‌اند.

وى افزود: علی‌رغم نگرانى مردم جهت تأمین زمين به اين طرح ، تعداد زمين واگذارشده به بنياد مسكن ٧ قطعه زمين با واحد پذيرى حدود ١٢٠٠ نفر است كه تاكنون ٩٢٦ نفر در شهر لار واريز وجه داشته‌اند كه اين آمار بيانگر اين است ظرفيت اراضى ما بيش از متقاضيان فعلى در اين شهر است.

مديركل راه و شهرسازى لارستان تصریح کرد: تاكنون مأموریت ما در اين طرح عملياتى شده و اميدواريم بنياد مسكن شهرها هر چه سریع‌تر نسبت به اين مهم اهتمام لازم را به عمل‌ آورند.

باقرى فرد همچنين به‌صورت مبسوط به تشريح آمار واریزی‌های وجه و ميزان زمین‌های تأمین‌شده پرداخت و خاطرنشان كرد: تاكنون در شهر اوز ٣٥٧ نفر واريز وجه داشته كه در اين شهر زمین‌های معرفی‌شده ظرفيت واحد پذيرى ٤٥٠ نفر را داراست . همچنين در شهرستان خنج ٢٧٤ نفر واريز وجه را انجام داده‌اند و به همين تعداد زمين مشخص‌شده است .

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان گراش ١٠٨ واريز وجه در مقابل ٢٠٠ واحد زمين تأمین‌شده كه با توجه به درخواست مسئولين اين شهرستان جهت افزايش زمين در صورتی اين موضوع محقق خواهد شد كه آمار متقاضيان با زمين تخصيص داده‌شده برابرى كند و تاكنون زمين پیش‌بینی‌شده مازاد بر متقاضيان است، ادامه داد: در گله‌دار ٢٨ ، لامرد ٢٨ واريز وجه صورت گرفته كه تعداد واحد پذیری زمین‌های واگذارشده ١٩٨ و ١٩٦ است.

وى در پايان خاطرنشان كرد: در شهر لار هم علی‌رغم نگرانی‌های مردم در خصوص كمبود زمين به متقاضيان در اين طرح همان‌طور كه قبلاً به آن اشاره شد، ٩٢٦ واريزى در قبال واحد پذيرى ١٢٠٠ زمين است.

در این نشست مصیب علیشیر  رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسبلامی نیز با بیان اینکه در خصوص مسکن برای مردم نگرانی‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: اکثریت به دفتر نماینده مراجعه می‌کنند و در حوزه تأمین مسکن نگرانند، مخصوصاً افرادی که زودتر از سایرین ثبت نام کرده اند و وجه اولیه پرداخت کرده اند،

وی گفت: این دسته با توجه به گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی، در چند ماه گذشته نگرانند که چه اتفاقی خواهد افتاد، هر چند  مدیر کل زاه و شهرسازی لارستان و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لارستان  جهت  تامین زمین و اجرایی شدن پروژه تلاش می‌کنند.

علیشیر خطاب به معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: خواهش ما این است که حضور شما در لارستان این خبر خوش را به مردم بدهد که هر چه زودتر این مسئله حل شود و تمام کسانی که ثبت نام کرده اند به هدفشان برسند. در لارستان جوانان زیادی مشکل مسکن دارند.

وی در پایان بیان داشت: دور تا دور شهر لار کوه است و فضای زیادی برای مسکن نیست، واقعاً قیمت زمین در لارستان بسیار زیاد است، با اینکه لارستان نسبت به پایتخت فاصله زیادی دارد اما قیمت زمین و مسکن واقعا بالا است.‌

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین