چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 12

گردهمایی روسای ادارت ارشاد جنوب فارس در لار

بر اساس تقسیم بندی هایی که از طرف اداره کل ارشاد فارس صورت گرفته است، استان فارس به نواحی چهارگانه ای تقسیم گردیده که ناحیه جنوب شامل ادارات شهرستان های لارستان ،لامرد، مهر، خنج ، زرین دشت، اوز ، گراش و قیر و کارزین به مرکزیت لار می باشد.

بر اساس تقسیم بندی هایی که از طرف اداره کل ارشاد فارس صورت گرفته است، استان فارس به نواحی چهارگانه ای تقسیم گردیده که ناحیه جنوب شامل ادارات شهرستان های لارستان ،لامرد، مهر، خنج ، زرین دشت، اوز ، گراش و قیر و کارزین به مرکزیت لار می باشد.

به گزارش میلادلارستان و به نقل ا روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ؛ بر همین مبنا برای نخستین بار مدیران ادارات مذکور در این اداره گردهم آمدند تا درباره سیاست گذاری فرهنگی منطقه جنوب فارس و چگونگی پیشبرد برنامه های ابلاغی به اتفاق نظر دست یابند.

در ابتدای این نشست ، سید علی اصغر رفعت حقیقی به عنوان سرپرست ناحیه جنوب فارس ، دستور العملهای ابلاغی به منظور خصوصی سازی نهاد های فرهنگی را بیان و اضافه داشت: از آنجاییکه رویکرد وزارتخانه ، نظارت است و نه اجرا،ما نیز به تبع وزارتخانه مطبوع خود در راستای سیاست کلان حاکمیت  مبنی بر کوچک سازی دولت و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ،  ملزم به رعایت این اصول در واگذاری نهادهای فرهنگی به بخش خصوصی می باشیم.

وی در سخنان خوداضافه داشت: یکی از مهم ترین کارهای صورت گرفته اخیردر حوزه جنوب،اخذ مجوز و افتتاح دفتر نمایندگی سینمای جوان کشور می باشد. زیرا که هیچ ردیف بودجه ای در وزارت خانه برای تاسیس دفاتر جدید در نظر گرفته نشده است ، اما حجم کار و گستردگی برنامه های سینمایی در لار ،مسئولین مربوط را مجاب به تاسیس شصتمین دفتر این نهاد در لار نمود.

پس از آن حبیب مقیمی کارشناس فرهنگی ارشاد لار، به بیان جزئیات برنامه های کلان اداره از جمله : جشنواره شب های تئاتر لارستان ؛ ویژه شهرستان های جنوب فارس اشاره و بیان داشت : به منظور همگرایی و تعامل تجربیات بین هنرمندان عرصه نمایش، هر شهرستان ، یک شب ، عنوان میزبانی از دیگر شهرستان ها را به خود اختصاص می دهد.

سپس سید هادی عبدالرحیم زاده  دبیر اجرایی جشنواره مطبوعات فارس به تشریح چگونگی برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در فارس  و افتتاح خانه مطبوعات در لار اشاره و اضافه داشت : هم زمان با افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره مطبوعات فارس در لارستان ،خانه مطبوعات لار نیز به عنوان تنها شعبه مستقل از مرکز استان در این شهر افتتاح گردیده است تا تمامی موارد مربوط به حوزه رسانه و جراید جنوب استان،از قبیل یارانه مطبوعات، صدور کارت و بیمه خبرنگاری و… را ساماندهی و تحت پوشش قرار دهد.

پس از آن روسای ادارات مذکور به بیان مسائل و برنامه های فرهنگی شهرستان خود پرداختند و در نهایت قرار بر تشکیل جلسات بصورت ماهانه در یکی از مراکز نه گانه گردید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین