شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

احیای موقوفه هاى‌تاریخى در فارس

موقوفه هاى مهم تاریخى در استان فارس مرمت می‌شوند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهره ورى اقتصادى اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس…

موقوفه هاى مهم تاریخى در استان فارس مرمت می‌شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهره ورى اقتصادى اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این آمادگى وجود دارد که خانه هاى تاریخى، آب انبار‌ها و اماکن تاریخى در استان براى بهسازى و مرمت در اختیار بخش خصوصى قرار گیرد.

سعید شریفى افزود: بر اساس سیاست هاى اوقاف، مرمت برخى موقوفه هاى مهم تاریخى در دستور کار است و احیاى کاروانسرا‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: از آب انبارهاى مناطق جنوبى استان فارس گرفته تا کاروانسراها، حسینیه ها، مساجد تاریخى و حتى مغازه هاى بافت قدیم جزو موقوفات تاریخى هستند.

معاون بهره ورى اقتصادى اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه موقوفات تاریخى نقش عمده اى در اشتغال زایى و رونق اقتصاد دارند، افزود: اوقاف فارس براى همه موقوفات تاریخى هیات امنا تشکیل داد ه و با ساماندهى مدیریت این بناها، احیاى فضاهاى این چنینى را با توجه به ظرفیت‌ها در دستور کار قرار داده است.

او با اشاره به موقوفه هایى که احیاى آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برخى ابنیه هاى تاریخى، سالیان سال به حاشـیه رفته و مورد توجه نبوده اند.

او گفت: با احیاى چنین موقوفه هایى، ظرفیت گردشگرى فعال خواهد شد، اما در عین حال بعضى موقوفه هاى تاریخى نیز درآمد زا نیستند و حفظ و نگهدارى آن‌ها به جذب اعتبارات نیاز دارد.

معاون بهره ورى اقتصادى اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهارداشت: تمام دستگاه هایى مسوول در استان باید به یارى اوقاف بیایند و براى جذب اعتبارات در راستاى احیا، حفظ و نگهدارى موقوفه هاى تاریخى چانه زنى کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین