جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

هم‌عهد شدن مسوولان و بازاریان برای مرمت کاروانسراهای شهر لار

با حضور بازاریان شهر لار و مسئولین، مسائل و مشکلات کاروانسراهای نو و گلشن در محل کاروانسرای گلشن بررسی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری…

با حضور بازاریان شهر لار و مسئولین، مسائل و مشکلات کاروانسراهای نو و گلشن در محل کاروانسرای گلشن بررسی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در نشستی با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، احمد دلاور و احمد علمدار معاونین سیاسی و عمرانی فرمانداری، ابوالفضل سعیدی حقیقی سرپرست شهرداری لار، خلیل نامدار رییس شورای اسلامی شهر لار، کیان رییس میراث فرهنگی و گردشگری، حسن خندان رییس اتاق اصناف و جمعی از روسای ادارات خدمات رسان شهرستان و بازاریان شهر لار مسائل و مشکلات کاروانسراهای نو و گلشن در محل کاروانسرای گلشن بررسی شد.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان در سخنانی اظهار کرد: این کاروانسراهای بی نظیر به عنوان یک مکان تاریخی و توریستی مورد بررسی قرار خواهیم داد، البته با کمک خود بازاریان، میراث فرهنگی، شهرداری، شورای شهر و دولت، تا بتوانیم از ظرفیت این کاروانسراها برای توسعه زیرساخت های گردشگری، و اشتغالزایی استفاده کنیم.

داریوش دهقان افزود: با توجه به اینکه این کاروانسراها در قلب شهرقدیم لار و محل تجارت مردم قرار دارد، بنابراین می توانیم با اجرای برنامه های متنوع، زمینه جذب حضور گردشگران داخلی و خارجی در این محل ایجاد کنیم.

او ادامه داد: مرمت این کاروانسراها از سالهای گذشته آغاز شده که به هیچ وجه کافی نبوده است و این کاروانسراها نیازمند جذب اعتبار بیشتر برای حفاظت و مرمت اساسی دارد.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به بازاریان گفت: برای اینکه مشکلات این کاروانسراها سریعتر مرتفع گردد و یک کار زیربنایی و درست صورت پذیرد، می بایست هر چه سریعتر هیات امناء فعالی در کاروانسراها با حضور خود بازاریان شاغل در این مکان تشکیل گردد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی سند هویت ماست، افزود: شهرستان بزرگ لارستان ریشه عمیقی در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد.

دهقان ادامه داد: بنابراین باید امروز علاوه بر بهره‌گیری از این میراث ارزشمند تاریخی در توسعه صنعت گردشگری با تمام وجود و با احیاء و بازسازی از آن صیانت کنیم.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی از محل اعتبارات بافت فرسوده قول مساعد داده شده است که برای مرمت بناهای تاریخی اعتباراتی را در نظر بگیرد، افزود: بازاریان می بایست عملا پای کار باشند و جلوتر از همه حرکت کنند چرا که این کاروانسراها خانه دوم وهویت فرهنگی و اقتصادی آنهاست.

در ادامه جمعی از بازاریان نیز مسائل و مشکلات کاروانسراهای نو و گلشن را بیان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “هم‌عهد شدن مسوولان و بازاریان برای مرمت کاروانسراهای شهر لار”

  1. ناشناس گفت:

    تا بحال ما کاری از تلاش و پیگیری و گزارش خبری و تصویری اقای فرماندار و سایر مسولین ندیده ایم وفقط درحد حرف و عکس بوده است .در خصوص بهسازی میراث فرهنگی لار هم ببینیم وتعریف کنیم . خداقوت پهلوون

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین