شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای پروژه طرح توسعه یادمان شهید نژادپور روستای کورده لارستان

به گزارش میلاد لارستان، جایگاه والای شهیدان به جهت گذشت از جان شیرین خود در راه اسلام، انقلاب، ولایت، میهن، ملت و عزت و افتخار ملی و مذهبی، موجب شده…

به گزارش میلاد لارستان، جایگاه والای شهیدان به جهت گذشت از جان شیرین خود در راه اسلام، انقلاب، ولایت، میهن، ملت و عزت و افتخار ملی و مذهبی، موجب شده تا عامه مردم نیز در حد توان ارزش و منزلت شهدا را تکریم و حفظ کنند.

گلزار شهدای روستای کورده سیدعبدالحسین لاری واقع در ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهر لار واقع شده و این مکان به ملجأ و مأمنی برای عشاق شهدا تبدیل شده است.

به منظور تمجید از مقام اعلی شهدا و در راستای زیباسازی هر چه بیشتر محل تدفین شهدا، پروژه احداث و توسعه گلزار شهدای روستای کورده و همچنین احیاء سالن عیدین جهت حسینیه و مکمل گلزار شهدا و همچنین محوطه باز این مکان مقدس به شکل خودجوش و مردمی توسط گروه‌های جهادگر در حال اجراست.

در این خصوص، حامد یگانه مسئول فنی اجرای این پروژ در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه پروژه طرح توسعه گلزار شهدای کورده صرفا از محل مشارکت‌های مردمی بوده و هیچ بودجه دولتی به این طرح اختصاص داده نشده است، اظهار داشت: محل تأمین هزینه‌های این طرح کاملا خودیاری و مردمی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه زیر نظر حوزه مقاومت بسیج سردار شهید شعبانعلی عفیفه لارستان و با محوریت و مدیریت گروه جهادی خادمین شهدای کورده در حال اجراست، افزود: گروه جهادی شامل مسئولان پایگاه مقاومت بسیج شهید نژادپور، کانون های فرهنگی، ائمه جماعات، جمعی از فرهیختگان علمی، اجتماعی و عموم مردم کورده است.

یگانه با اذعان به اینکه از سال ۹۸ طرح اولیه و مطالعاتی پروژه شروع و از حدود مهرماه ۹۹ استارت میدانی پروژه زده شد و در مرحله اجرا، این طرح به سه فاز تقسیم شده است، خاطر نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

مسئول فنی اجرای طرح توسعه گلزار شهدای روستای کورده یکی از اهداف اولیه این طرح را با توجه به تغییر فضای جامعه به سمت مادی گرایی و ترویج فرهنگ غربی عربی در بین خانواده ها، ترویج و بسط فرهنگ شهدا در جامعه و ورود خیر و برکت این طرح به تک تک خانه های مردم برشمرد و ادامه داد: از این رو اعلام شد این پروژه صرفا از محل مشارکتهای مردمی است که هر خانواده یا هرکس که تمایل به مشارکت دارد حتی با کمترین مبلغ می‌تواند در این طرح مشارکت کند یا با عضویت در گروه جهادی در جهت تامین نیروی انسانی قدم بردارند.

یگانه با بیان اینکه گروه جهادی خادمین شهدا با تشکیل هسته اولیه زیر نظر فرمانده حوزه مقاومت بسیج سرادر شهید عفیفه تشکیل شد، عنوان کرد: با عضویت داوطلبانه مردم از اقشار مختلف اکثر امورات عمرانی پروژه و تامین نیروی انسانی آن در کنار نیروهای متخصص امر هر جمعه به صورت جهادی به فعالیت می‌پردازند.

وی با تشریح جزئیات بیشتر از طرح، گفت: پروژه احداث گلزار شهدای کورده شامل طرح توسعه گلزار شهید نژادپور، احیای سالن معروف به عیدین در جوار گلزار شهید به عنوان سالن مکمل گلزار شهدا و همچنین احداث محوطه باز گلزار شهدا است.

این مهندس جوان با اشاره به اینکه توسعه گلزار شهید با توجه به محصور بودن سازه کنونی از ضلع جنوبی و شرقی توسط قبور اموات از ضلع شمالی و غربی به دیوارچینی تا ۳و نیم برابر مساحت کنونی گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: سالن موجود و معروف به عیدین در جوار گلزار شهدا هم با توجه به اسکلت فلزی که موجود بود با تعویض سقف و دیوار چینی و نماسازی داخلی به سالن مکمل گلزار و حسینیه جهت کلیه مراسمات فرهنگی مذهبی مبدل خواهد شد.

وی یادآور شد: محوطه ضلع شمالی گلزار شهدا هم که محدود به کوه بود با تراشیدن کوه فضایی بیش از ۱۰۰۰ مترمربع ایجاد که جهت مراسمات و برنامه های گلزار و در صورت لزوم جهت شهدای گمنام استفاده خواهد شد که این محوطه نیز در صورت تامین منابع مسقف خواهد شد

یگانه با اذعان به اینکه روستای کورده با تقدیم ۵ شهید در رکاب سیدعبدالحسین لاری در خاک کورده و یک شهید در جبهه ۸ ساله دفاع مقدس همچنین چندین جانباز و ایثارگر همواره در مسیر ولایت و انقلاب قدم برداشته است، اضافه کرد: اینک در جهت متبرک کردن خاک این دیار به وجود با برکت شهدای گمنام در جهت میزبانی از شهدای گمنام اقدام که این طرح نیز به منظور میزبانی از شهدای گمنام در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در محل گلزار شهدا اِلمان شهدای قیام سید عبدالحسین لاری و نیز یک فضای موزه مانند از آثار شهدا اجرا خواهد شد، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این پروژه، به فرموده امام عظمای امت قبور شهدا باید مرکز فرهنگی باشد، از این رو این پروژه در نهایت به مرکز جامع فرهنگی گلزار شهدای کورده مبدل خواهد شد.

یگانه اضافه کرد: علاقمندان در فضای مجازی با مراجعه به آدرس https://instagram.com/kurdehshohada?igshid=1vfq4e9rtmszd فعالیت‌های جهادگران را دنبال کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین