پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پنل های خورشیدی گامی بزرگ در صنعت برق ایران

با توجه به مصرف بی رویه آب در تولید برق و کاهش تدریجی سوخت های فسیلی پنل های خورشیدی می توانند جایگزین مناسبی برای تولید برق خانگی و صنعتی باشند….

با توجه به مصرف بی رویه آب در تولید برق و کاهش تدریجی سوخت های فسیلی پنل های خورشیدی می توانند جایگزین مناسبی برای تولید برق خانگی و صنعتی باشند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پنل های خورشیدی با دریافت انرژی نورخورشید و تبدیل آن به جریان الکتریسته در مصارف تجاری، صنعتی و خانگی کاربرد دارند. استفاده از انرژی خورشیدی به یکصد سال قبل باز می گردد که برای تولید بخار آب از این انرژی استفاده می شد.

صفحات خورشیدی از واحدهای الکترونیکی سیلیکونی نیمه رسانا ساخته می شوند و یک لایه سیلیکونی از ماده ای به نام الکترون پوشیده شده که این ماده قطب منفی یا Nنام دارد.

برای ذخیره سازی انرژی خورشیدی و جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست باید از فرش سبز طبیعت و سقف آبی رنگ آسمان محافظت کرد.

با ایجاد انرژی پاک می توان از بی ارزش ترین مواد با ارزش ترین ماده را بوجود آورد و باید این تصور را در ذهن داشت که آیا پنل های خورشیدی آبی رنگ می توانند به یک ساختمان زیبایی بخشند؟

اسماعیل خاتمی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، گفت: هزینه هر پنل خورشیدی ۱۶ میلیون تومان به ازای هر کیلو وات بوده که در پشت بام منازل مسکونی و تجاری، سوله‌های صنعتی و مزارع کشاورزی دارای انشعاب برق مکان مناسبی برای ایجاد پنل‌های خورشیدی است.

او بیان کرد: با استفاده از طرح‌های حمایتی دولت که شامل عقد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۱۲ ماه است پس از اتصال سامانه به شبکه برق کشور هر دوماه یکبار صورت حساب تولید مصرف برق برای مشترکان صادر می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۴ نیروگاه مختص مشترکان در زیر مجموعه شرکت توزیع برق استان فارس به شبکه برق متصل شده است، تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت نام و عقد قرارداد الکترونیکی با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس انجام می‌شود.
پنل خورشیدی بهترین روش برای استفاده بهینه از مصرف انرژی

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ادامه داد: منبع انرژی پاک، دسترسی آسان و بی سر و صدا، حمایت از طرف دولت، هزینه کم، کاهش صورت حساب برق مصرفی، افزایش بازده پنل‌ها با شستشوی حداقل ماهی یکبار و طول عمر مفید ۲۰ ساله مزایای استفاده از پنل های خورشیدی است.

حمید رضا جلایر معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، افزود: هم اکنون بر روی پشت بام ۴۰۰ منزل مسکونی در استان فارس پنل‌های خورشیدی نصب شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین