شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

۴۱ زوج نیازمند جهیزیه گرفتند/ساخت ۱۵۰ مسکن برای مددجویان کمیته امداد لارستان/درآمدزایی از پنل‌های خورشیدی

  رئیس کمیته امداد لارستان با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر ۴۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شده است، گفت: ۱۸ سیستم پنل خورشیدی ویژه خانوارهای نیازمند…

 

رئیس کمیته امداد لارستان با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر ۴۱ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شده است، گفت: ۱۸ سیستم پنل خورشیدی ویژه خانوارهای نیازمند وابسته به کمیته امداد لارستان با درآمدزایی ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نصب و به شبکه سراسری متصل شده است.

به گزارش میلاد لارستان، هوشنگ دلاور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدفمندکردن کمک‌ها در راستای استقلال اقتصادی خانوار‌های تحت‌پوشش مهمترین هدف کمیته امداد است، اظهار کرد: افراد دهک یک تا سه درآمدی پس از بررسی شرایط توسط کارشناسان تحت‌پوشش کامل خدمات کمیته امداد قرار می‌گیرند و دهک‌های ۴ و ۵ درآمدی نیز بصورت تک‌خدمتی و عمدتاً جهت دریافت وام اشتغالزایی مورد حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳ هزار و ۷۲۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد لارستان هستند که از این میان ۳ هزار و ۶۱۷ خانوار معیشت‌بگیر بوده و به شکل ماهانه مستمری می‌گیرند، افزود: اغلب حمایت‌ها با هدف خروج خانواده‌ها از چرخه فقر و براساس توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.

این مسئول با اذعان به اینکه وام اشتغال به سرپرست، همسر و فرزندان مجرد خانواده‌های تحت‌پوشش در راستای استقلال اقتصادی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در ۹ ماهه اخیر ۴۱ سری جهیزیه شامل؛ یخچال، گاز پنج شعله، لباسشویی اتومات، تلویزیون و جاروبرقی به زوج‌های جوان اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد لارستان با اشاره به اینکه کل مزدوجین نیازمند در نوبت جهیزیه ثبت‌نام کننده در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ جهیزیه دریافت کرده‌اند، ادامه داد: طی مدت اخیر نیز ۳۹ زوج جدید در صف انتظار جهت دریافت جهیزیه قرار دارند.

وی با اذعان به اینکه از ۳ هزار و ۶۱۷ خانواده معیشت‌بگیر، ۲ هزار و ۲۱۸ مورد آن زن سرپرست خانواده است، خاطر نشان کرد: در این خانواده‌ها بدلیل فوت پدر، زندانی بودن همسر یا طلاق، کودکان از نعمت پدر محروم هستند.

دلاور از پرداخت ۴۴۶ وام بدون بهره یا کم بهره به مبلغ ۵ میلیارد تومان از طریق صندوق امداد ولایت از ۲ منبع درآمدی منابع کمیته امداد و سپرده خیرین خبر داد و یادآور شد: پرداخت این وام‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون بهره است و تا ۵۰ میلیون تومان فقط ۳ درصد کارمزد از وام‌گیرنده دریافت می‌شود.

رئیس کمیته امداد لارستان با بیان اینکه ۵۱ درصد این وام‌ها از محل سپرده گذاری خیرین در صندوق امداد ولایت پرداخت شده است، گفت: با همکاری بانک‌های رسالت و مِهر نیز مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای ۹۶ نفر وام پرداخت شده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه وام‌های صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود، عنوان کرد: این وام‌ها به افراد معرفی شده از طرف خیرین سپرده‌گذار در صندوق امداد ولایت و همچنین افراد با دهک درآمدی یک تا پنج که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد لارستان از تحت‌پوشش قرار داشتن ۳۴۱ کودک یتیم و ۸۹۳ کودک در قالب طرح محسنین(کودکان طلاقی، والدین از کار افتاده، سرپرست‌ زندانی و غیره) خبر داد و افزود: سنین این افراد از بدو تولد تا ۱۸ سالگی برای پسران و تا ۲۵ سالگی برای دختران مجرد است.

وی با اشاره به اینکه حمایت خیرین از کودکان ایتام و محسنین به شکل کمک ماهیانه انجام و به مستقیم به حساب آنان واریز می‌شود، تصریح کرد: لارستان در زمینه حمایت از کودکان در زمره ۵ شهرستان برتر فارس قرار دارد.

دلاور با اشاره به اینکه تعداد خیرین حامی ایتام ۲ هزار و ۵۳۶ نفر و حامی محسنین یک هزار و ۸۶۲ نفر است، خاطر نشان کرد: خیرین طی ۹ ماهه اخیر در قالب طرح محسنین مبلغ ۲۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال و در طرح حمایت ایتام مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال به فرزندان معنوی خود کمک داشته‌اند.

رئیس کمیته امداد لارستان تعداد ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن یا دارای مسکن فرسوده در امسال را ۲۹ مورد اعلام کرد و افزود: در ۳ سال اخیر ۱۵۰ مورد اقدام به ساخت مسکن برای افراد واجد شرایط در شهرها و روستاهای لارستان انجام شده که بیش از ۶۰ درصد از این مقدار، تکمیل و افراد ساکن هستند و تا پایان سال نیز ۹۶ درصد پروژه‌ها به اتمام می‌رسد و آماده تحویل می‌شود.

وی از فراهم سازی ۱۴۷ فرصت شغلی در سال جاری با پرداخت ۱۲۵ مورد وام اشتغال به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: کارفرمایانی که افراد تحت‌پوشش کمیته امداد را استخدام کنند، به ازای بکارگیری هر مددجو مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد تعلق می‌گیرد یا به مدت ۲ سال سهم کارفرما در زمینه پرداخت بیمه کمک مالی می‌شود.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه با اجرای ۱۵۷ طرح کارشناسی شده، این افراد خودکفا شده و استقلال مالی پیدا کرده‌اند و زیرپوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.

دلاور از شناسایی ۷۹ نفر از نخبگان تحصیلی، فرهنگی و ورزشی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون مبلغ بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض یا هدیه به این افراد اقدام شده است.

رئیس کمیته امداد لارستان به برپایی کارگاه های مشاوره روانشناسی و خانواده به مدت ۳ روز در هفته اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۶۰۴ نفر در کارگاههای مذهبی، اشتغال، حرفه‌آموزی و روانشناسی شرکت کرده‌اند.

وی راه‌های کمک‌های مردمی به کمیته امداد را پرداخت صدقه، زکات، اهدای کالا، نذر و قربانی اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال از طریق صندوق صدقات جمع‌آوری شده است.

دلاور با اشاره به اینکه به دلیل در دسترس نبودن وجوهات نقدی و همچنین رعایت بهداشت، برنامه‌ریزی‌ها در راستای مجازی کردن جمع‌آوری صدقات است، گفت: روش‌های مختلفی در زمینه پرداخت نوین و مجازی پیش‌بینی شده است که از آن جمله؛ هر فردی صندوق صدقه داشته، در سیستم ثبت هستند و لینکی جهت پرداخت کمک‌ها برای آنان ارسال شده و علاوه بر پرداخت غیرحضوری و آنلاین، می‌توانند گزارش پرداختی‌های گذشته را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۷۱۲۳*۸۸۷۷* یا واریز کمک‌ها به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۷۷۶۵ صدقات خود را الکترونیکی بپردازند، تصریح کرد: در تمامی روش‌های پرداخت، این کمک‌ها صرفاً برای نیازمندان تحت‌پوشش کمیته امداد لارستان جمع‌آوری و هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد لارستان با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جمع‌آوری صدقات ۲۵ درصد، مشارکت در طرح ایتام ۳۵ درصد و پرداخت زکات ۱۸۲ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در حوزه مشارکت‌های مردمی، در سرجمع کمک‌های انجام شده به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری نسبت به پارسال شاهد رشد ۱۳۶ درصدی بوده‌ایم.

دلاور از فعالیت ۱۷ مرکز نیکوکاری در شهرها، روستاها و محلات مستعد لارستان به جز در بخش بیرم(اداره مستقل) خبر داد و افزود: در طول ماه ۹ گذشته حدود ۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال توسط مراکز نیکوکاری صدقه جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی به ارائه خدمات معافیت خدمت مقدس سربازی برای فرزندان خانواده‌های تحت‌پوشش اشاره کرد و گفت: مشمولان یتیم یک فرزند خانواده معاف می‌شود و همچنین در خانواده‌های دارای پدر که یک پسر و حداقل ۳ دختر دارند، امکان معافیت پسر وجود دارد.

رئیس کمیته امداد لارستان با اشاره به اینکه از ۳ هزار و ۶۱۷ خانوار معیشت‌بگیر، بطور میانگین مبلغ ۴ میلیارد تومان از طرف دولت در زمینه مستمری کمک دریافت می‌کنند، ادامه داد: این کمک‌ها جدا از سایر موضوعات نظیر؛ ساخت مسکن، ارسال کالاها، کولرهای سانترال، بخاری گازی، یخچال و غیره است که براساس نیازسنجی‌ها به طور مورد به این افراد تعلق می‌گیرد.

دلاور با بیان اینکه ۸۰ درصد خدمات کمیته امداد به مددجویان در راستای کاهش هزینه‌ها و تردد به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه سیستم هوشمند امداد(سها) انجام می‌شود، عنوان کرد: سامانه حیات نیز به منظور ثبت تقاضا متقاضیان جهت دریافت وام اشتغالزایی ویژه دهک های یکم تا پنجم طراحی شده است.

وی از نصب و اتصال ۱۸ سیستم پنل خورشیدی ویژه خانوارهای نیازمند وابسته به کمیته امداد لارستان با درآمدزایی ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خبر داد و اضافه کرد: ۷۰ متقاضی جدید نیز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و امید می‌رود با تخصیص وام ۱۵۰ میلیون تومانی کم بهره به هر یک از آنان، تا پایان سال بتوان پنل‌های خورشیدی ۵ کیلووات را نصب کرد.

رئیس کمیته امداد لارستان با بیان اینکه پیشنهاد اجرای طرح پایلوت کشوری در شهرک درزوسایبان از توابع بخش مرکزی لارستان جهت نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی مطرح شده است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل خوب لارستان در زمینه بهره از انرژی خورشیدی، در صورت رفع مشکلات اداری و همکاری نهادهای مربوطه و بانک‌ها، آمادگی اجرای این طرح‌ها برای خانواده های تحت‌پوشش را داریم.

دلاور در پایان اضافه کرد: حقوق کارمندان شاغل در کمیته امداد از مرکز واریز می‌شود و تحت هیچ شرایطی از محل منابع کمیته امداد استفاده نمی‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین