چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مُهر استاندارد بر محموله صادراتی لارستان نقش بست

میلاد لارستان: مدیرکل استاندارد فارس گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۹۴ تا هجدهم بهمن ماه جاری برای افزون بر ۲۹۳ محموله صادراتی ازاین استان به مقصدکشورهای آسیایی و اروپایی، گواهی انطباق با استاندارد صادرکرده است.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۹۴ تا هجدهم بهمن ماه جاری برای افزون بر ۲۹۳ محموله صادراتی ازاین استان به مقصدکشورهای آسیایی و اروپایی، گواهی انطباق با استاندارد صادرکرده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ مرتضی رهنما، در گفت و گو با ایرنا افزود: گواهی های انطباق با استاندارد برای محصولاتی صادر شده است که مقصد آنها کشورهای بلژیک، هندوستان، سنگاپور و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی اظهار کرد: این محموله ها که بیشتر آنها خرما بود، حدود ۹ هزار تن وزن داشت.

مدیرکل استاندارد فارس گفت: بیشترین آمار گواهی انطباق با استاندارد صادر شده برای محصولات صادراتی در این استان به شهرستان های لارستان و جهرم تعلق دارد.

رهنما ادامه داد: صدور گواهی انطباق با استاندارد برای کالاهای فاقد علامت استاندارد صورت می گیرد و صادرکنندگان کالاهایی که پروانه استاندارد دارند، نیازی نیست برای صادرات کالا به این اداره کل به مراجعه کنند بلکه می توانند با ارایه پروانه استاندارد به گمرک، کالای خود را صادر کنند.

وی افزود: برای روان سازی امور صادرات، آزمایشگاه های تست (آزمایش) کالا را از طریق بخش خصوصی تجهیز کرده ایم تا کار صادرکنندگان به صورت شبانه روزی انجام شود.

** توصیه به صادرکنندگان خرما در فارس
مدیرکل استاندارد فارس در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار کرد: کارکنان این اداره کل می کوشند که صادرات کالا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ها انجام شود.

وی به صادرکنندگان خرما توصیه کرد، اگر آنها بتوانند با احداث یک واحد بسته بندی خرما، پروانه استاندارد را دریافت کنند نیازی به مراجعه موردی به اداره کل استاندارد ندارند و با ارایه همان پروانه استاندارد می توانند کالایشان را صادر کنند.

رهنما گفت: در شهرستان های لارستان و جهرم، صادرکنندگان به شکل موردی مراجعه می کنند و ناگزیر هستیم به صورت موردی گواهی انطباق با استاندارد را در صورت برخورداری از ویژگی ها و معیارهای مورد انتظار برای آنها صادر کنیم.

** فعالیت ۱۰ آزمایشگاه جدید همکار استاندارد در سال ۹۴
مدیرکل استاندارد فارس همچنین با اشاره به سیاست دولت مبنی بر توسعه نیافتن تشکیلات دولتی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی اظهارکرد: در۱۰ماه گذشته، ۱۰ آزمایشگاه جدید به آزمایشگاه های همکار استاندارد در استان فارس اضافه شد تا ارایه خدمات به متقاضیان با شتاب بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: هم اینک افزون بر ۶۰ آزمایشگاه همکار استاندارد در سراسر استان فارس مشغول ارایه خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان این استان هستند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین