جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
قابل توجه فرمانداری ویژه لارستان و مسئولان شهرستان

بستر سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید انرژی خورشیدی در فارس فراهم است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بستر لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زمینه انرژی خورشیدی در این استان فراهم است. به گزارش میلادلارستان وبه نقل…

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بستر لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زمینه انرژی خورشیدی در این استان فراهم است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از تسنیم و  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی همتی در جلسه با «جوزف ماریا گومز» مسئول روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی بارسلون در حوزه اروپا و آسیا که برای بررسی ظرفیت‌های اقتصادی به استان فارس سفر کرده است اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها استان فارس مسیر توسعه را طی کرده است و کشور ایران آمادگی تعاملات بین‌المللی با کشورهای مختلف را دارد.

وی با بیان اینکه استان فارس با وجود ظرفیت‌هایی که در زمینه‌ معدن دارد نیازمند ارتقا تکنولوژی و ماشین‌آلات مدرن است بیان کرد: در زمینه صنعتی واحدهای فعال خوبی در استان فارس وجود دارد که با وجود تحریم‌ها در این حوزه فنی رشد داشته‌اند و در فضای جدید بین‌الملل نیز قابلیت رشد بیشتر دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در استان فارس و کشور ایران زمینه و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی فراهم است عنوان کرد: در زمینه نیازمندی‌های کشور اسپانیا به ویژه تامین خشکبار نظیر پسته،گردو، زعفران، انار و انجیر آمادگی لازم برای صادرات و سرمایه‌گذاری در زمینه برند مشترک و تکنولوژی بسته‌بندی و بازار مشترک این ظرفیت در استان فارس موجود است و  نیازمند است که در جذب و پذیرش هئیت‌های تجاری این دو موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

همتی با تاکید بر اینکه با توجه به ظرفیت استان فارس در زمینه گردشگری آمادگی پذیرش هیئت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران و کشور اسپانیا در سال ۱۳۹۳ به میزان ۱۷۵ میلیون دلار صادرات در مقابل ۱۸۴ میلیون دلار واردات بوده است که مجموع تجارت به میزان ۳۵۹ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین اقلام صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور اسپانیا محصولاتی از آهن یا فولاد و غیر ممزوج،  زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰ گرم، انگور خشک کرده (مویز) انواع پسته و فرش دستباف است که در همه این محصولات سهم استان فارس قابل توجه است افزود: عمده‌ترین محصولات وارداتی از کشور اسپانیا نیز ماشین‌آلات و مواد اولیه واسطه‌ای تولید است.

جوزف ماریا گومز، مسئول روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی بارسلون، نیز با تشکر از میزبانی استان فارس و هماهنگی‌های صورت گرفته برای بازدید از واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی فارس واحدهای شهرک بزرگ صنعتی و بازدید از مجموعه تخت‌جمشید اظهار داشت: استان فارس وجه اشتراکاتی با بارسلون دارد و زمینه‌های خوبی در بازدیدها صورت پذیرفته مشاهده کردم که در برگشت به بارسلون و تشکیل جلسه با اعضا اتاق بازرگانی و فعالان کشور اسپانیا ظرفیت‌ها را مرور می‌کنیم.

گومزافزود: آماده توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان فارس هستیم و با شناخت کشور اسپانیا و متقابلاً شناخت ظرفیت‌های استان فارس زمینه‌های لازم برای توسعه این روابط استخراج شده است.

در پایان طرفین تفاهم کردند همکاری لازم برای ارتقا سطح مبادلات استان فارس و بارسلون انجام شود و تفاهم بین بخش خصوصی استان فارس و بارسلون وارد فاز اجرایی شود.

میلادلارستان :

طی مطالب مختلفی که لینک های آن در ادامه آمده میلادلارستان اهمیت انرژی خورشیدی و پتانسیل منطقه را در این زمینه گوشزد نموده است. اکنون که شرایط فراهم است مسولان لطفا کمی بجنبید تا لااقل در این مورد از دیگران عقب نباشیم. جناب آقای فرماندار تیم مشاوران جوان خود( تیم توسعه و…) را به کار گیرید. اداره صنعت معدن لطفا ایده های کاربردی در این زمینه را به فرمانداری ویژه ارائه نمایید…..

ایده ای به مسئولین در جهت گسترش انرژی خورشیدی در منطقه

آینده روشن انرژی خورشیدی در لارستان

گزارش/احداث نیروگاه خورشیدی لارستان در انتظار سرمایه‌گذار

پتانسیل توسعه لارستان با انرژی خورشیدی

بانک ایده های خلاق در لارستان ایجاد شود

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “بستر سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید انرژی خورشیدی در فارس فراهم است”

  1. ابوالفضل گفت:

    این رو هم بهش اضافه کنید
    کسب چندین مقام در همایش های بین المللی (سوم کره جنوبی و دوم سوئد) توسط علیرضا نیاوند مخترع جوان لارستانی در زمینه انرژی خورشیدی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین