جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کسب مقام اول دانشکده علوم پزشکی لارستان در اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ در کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از کسب مقام اول دانشکده در اجرای طرح غربالگری سرطان کولورکتال(سرطان روده بزرگ) در کشور خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از کسب مقام اول دانشکده در اجرای طرح غربالگری سرطان کولورکتال(سرطان روده بزرگ) در کشور خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر بهزاد رضائی با اشاره به شیوع گسترده بیماری سرطان در دنیا اظهار کرد: در سالهای اخیر میزان بروز برخی سرطانها افزایش پیدا کرده که غربالگری، شناسایی و درمان به موقع این بیماری بعضاً نهفته می تواند تاثیر بسزایی بر کنترل و درمان آن داشته باشد.

دکتر رضایی افزود: سرطان روده بزرگ یا سرطان کولورکتال به عنوان یکی از سرطانهای قابل پیشگیری شناخته شده است که با اجرای غربالگری منظم می توان موارد بروز مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اجرای طرح غربالگری این بیماری در منطقه همزمان با سراسر کشور تصریح کرد: تلاشهای انجام شده در همین راستا توسط همکاران ما در واحدغیرواگیر معاونت بهداشت، ضمن کنترل این بیماری در رنج سنی گروه هدف، موجب شده تا این دانشکده بتواند رتبه اول اجرای این طرح را در سطح کشور اخد کند.

گفتنی است این برنامه در سه سطح بهورز، پزشک خانواده مرکز و فوق تخصص گوارش در حال انجام است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین