یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پایان عملیات کاشت پنبه در 5000 هکتار از اراضی لارستان

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهادکشاورزی لارستان از پایان عملیات کاشت پنبه در لارستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان…

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهادکشاورزی لارستان از پایان عملیات کاشت پنبه در لارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، علی سعیدی نژاد گفت : کشت پنبه در لارستان که از پانزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده بود در اواخر خرداد ماه پایان یافت  .

وی اظهار کرد:  سطحی معادل ۵۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به کشت پنبه با ارقام گلستان، ساجدی، ارمغان ، مای ، ماکسا، لیدر و … اختصاص یافت که به منظور مقابله با بیماریها و آفات اول فصل ضدعفونی بذور در سطحی حدود  ۱۷۰۰ هکتار انجام شده است.

او با بیان اینکه  دو هزار هکتار از کشت پنبه در این شهرستان به صورت کشت حفاظتی  و از این میزان هزار و ۱۱۰ هکتار به صورت  کشت مستقیم ( بی خاکورزی )انجام شده است افزود : بهره برداران با هدف کاهش میزان بذر مصرفی و هزینه‌های تولید و نیز افزایش راندمان آبیاری با کمک دستگاه‌های مکانیزه  همچون ردیف کارها و کارنده‌های پنوماتیک و بی خاکورز اقدام به کشت پنبه در سطح ۲۸۵۰ هکتار نموده‌اند.

سعیدی نژاد ابراز کرد: طرح پایلوت پنبه که از طرف مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابلاغ شده است در مرکز جهاد کشاورزی بخش جویم در حال اجرا است .

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه این شهرستان ۳۰ درصد وش پنبه استان فارس را تولید می‌کند، عنوان کرد: برداشت این محصول از آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود بیش از۱۵ هزار تن محصول از مزارع لارستان تولید شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین