پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

از ارتقاء دستگاه MRI تا تجهیز بیمارستان لارستان به دستگاه پزشکی هسته‌ای

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز بیمارستان امام رضا(ع) به دستگاه پزشکی هسته ای خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، دکتر امین والی‌پور در نشست خبری با اصحاب…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از تجهیز بیمارستان امام رضا(ع) به دستگاه پزشکی هسته ای خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر امین والی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس کلینک تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار برگزار شد با بیان اینکه طی این مدت کادر درمان در کل کشور با فشار بالائی روبرو بوده اند اما خوشبختانه با تلاش پرسنل حتی یک بیمار در لارستان جهت دارو و سرم با مشکل روبرو نشد، اظهار داشت: البته بدلیل شلوغی ها مردم مقداری معطل شدند اما سعی ما بوده است اوضاع بهبود یابد.

وی با اذعان به اینکه خوشبختانه در بخش درمان بیماران ما حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: روزهائی داشته ایم که پرسنل حتی با سرم در دست به مریض خود رسیدگی می کردند و در واقع مانند یک سرباز عمل می کردند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در مجموعه درمان که شامل بیمارستان می شود تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ نفر دارو درمانی می شدند، تصریح کرد: تعداد بستری ما ۶۰۰ نفر بوده و تعداد فوتی که در مجموعه بیمارستان صورت گرفته ۳۷ نفر بوده که نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر ۴ بخش کرونایی وجود دارد که ۲۴ ساعته به مردم خدمت ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های مجموعه درمان بیمارستان این بود که حتی یک عمل لغو نشد و حتی بخش هایی به بیمارستان در این مدت اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بخش جراحی،ICU 2   و اورژانس به مجموعه بیمارستان اضافه شده است، عنوان کرد: امیدواریم تا پایان شهریورماه تعداد اتاق عمل بیمارستان به ۸ اتاق برسد.

والی‌پور با اذعان به اینکه دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری نیز به بیمارستان اختصاص داده شده که با نصب آن طی چند روز آینده با دستگاه ۳۰۰ لیتری که قبلا داشته ایم مشکل دستگاه اکسیژن ساز ما تا حد زیادی حل خواهد شد، ادامه داد: کار نصب دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس که طی مدت اخیر به دست ما رسیده است به زودی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از آغاز ارائه خدمات غربال گری سرطان رحم است که دستگاه و مکان آن آماده شده در آینده نزدیک خبر داد و گفت:  در مجموعه درمان انجام خدمات کامل در مجموعه هاشمی زاده بیمارستان است که تمام اتاق های آن را فعال کرده ایم و خدمات مختلفی به مجموعه اضافه شده است.

وی همچنین به کسب رتبه نخست غربال گری سرطان روده در کشور اشاره کرد و افزود: در مجموعه درمانگاه هاشمی زاده خدمات نازائی، سونوگرافی، دندان پزشکی، داروخانه و ارتوپدی اضافه شده و آخرین قسمتی که قرار است به درمانگاه اضافه شود خدمات آزمایشگاهی است که امیدواریم بزودی آن هم راه اندازی شود.

والی‌‌پور با بیان اینکه در بیمارستان خنج بخش شیمی درمانی و جراحی مغز و اعصاب بزودی  با کمک ۳ میلیراد تومانی خیرین راه اندازی  خواهد شد، تصریح کرد: در شهرستان اوز موافقت اصولی بیمارستان دوم اوز اخذ شده است و از طرفی با کمک های دانشکده علوم پزشکی لارستان بزودی اکسیژن ساز بیمارستان امیدوار اوز نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از استقرار هلی کوپترجدید اورژانس هوایی لارستان این اقدام را موجب سرعت خدمات رسانی دانست و عنوان کرد: طی یکسال اخیر حدود ۴۰ میلیارد تومان کمک از هیئت امنا اخذ شده که صرف خرید تجهیزات مختلفی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تقدیر ویژه از خیرین به جهت مشارکت و همراهی در طرح‌های مختلف به خصوص در طرح پویش از قطره تا دریا، ادامه داد: دو خبر خوب هم در حوزه درمان برای مردم عزیز منطقه داریم که اول ارتقا دستگاه MRI بیمارستان است که ارزش ان ۵۰۰ هزار یورو  است و قرارداد آن تنظیم شده و بخشی از هزینه آن پرداخت شده و امیدواریم بزودی این مهم از خارج وارد لارستان شود.

والی‌پور با اشاره به اینکه با ورود دستگاه ام آر آی جدید تمام خدمات مربوط به این دستگاه در لارستان صورت خواهد گرفت و هیچ بیماری نخواهد بود که نیاز به این دستگاه داشته باشد و بخواهیم او را به جای دیگری ارجاع دهیم، عنوان کرد: حتی ام آر آی تحت بی هوشی که فقط در شیراز در استان فارس صورت می گیرد با ورود دستگاه جدید در لارستان هم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با هزینه ۳۰۰ هزار یورویی دستگاه پزشکی هسته ای به مجموعه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: کار دستگاه پزشکی هسته ای این است که علاوه بر کار درمانی کار تشخیصی را نیز باید صورت دهند که این کار تشخیصی با دستگاه پزشکی هسته ای صورت می گیرد و امیدوار هستیم با ورود این دستگاه خدمات درمانگاه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) نیز توسعه بهتری پیدا کند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “از ارتقاء دستگاه MRI تا تجهیز بیمارستان لارستان به دستگاه پزشکی هسته‌ای”

  1. اوزی کارمند بیمارستان گفت:

    دانشکده قول. داد ه بود به زودی دستگاه سی تی اسکن دربیمارستلن اوز نصب وخدمترسانی کند. پس کار به کجا رسیده

  2. یکی از خیرین گفت:

    اگر اینچنین باشد و تمامیه این موارد به مرحله اجرا برسد واقعا دست مریزاد .و باعث دلگرمی خیرین و مردم منطقه خواهد شد

  3. ناشناس گفت:

    دستگاه پزشکی هسته ای واجبه ،الان مردم برای درمان سرطان برای اینکه این دستگاه در بندر هستش باید چندین ماه رو در اونجا سپری کنند با اینهمه هزینه برای درمان …

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین