یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

نيمه اول تيرماه 1376 – شماره 68 (مسئولين و بانكها در لارستان چه مي‌كنند)

يكي از مهمترين منابع اقتصادي كه در جهت اعتلاي افزايش توليد در هر كشور نقش تعيين‌كننده‌ دارند بانكهاي آن كشورند . از آغاز تحقيق نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين…

يكي از مهمترين منابع اقتصادي كه در جهت اعتلاي افزايش توليد در هر كشور نقش تعيين‌كننده‌ دارند بانكهاي آن كشورند . از آغاز تحقيق نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين كشور با ابتكار چند تن از علماي بزرگ طرح بانكداري اسلامي جايگزين بانكداري ربوي سابق شد.
يكي از اهداف اين جايگزيني مشاركت بانكها در فعاليتهاي مهم اقتصادي، اجتماعي و توليدي مناطق مختلف كشور جهت رفع مشكلات جامعه و ايجاد فضاي مناسب جهت فعاليت اقشار مختلف و بالاخره رسيدن به محيطي سزاوار نظام اسلامي بوده است.
منطقه لارستان از جمله مناطق كم‌نظيري است كه با سپرده بانكي بسيار بالا (بيش از ۲۵ درصد سپرده استان فارس) افزايش توليدي بسيار اندك (/۰۰۱ يك هزارم درصد) دارد.
به راستي چرا! ايا مسئولين محترم نمي‌بايست با برنامه‌ريزي حساب شده و مدون و با دلسوزي تمام براي رفع نقايص و گسترش مناطق صنعتي توليدي منطقه كوشش كنند. در بررسي مقدماتي منطقه استعداد كشاورزي و صنعتي توأماً داراست. آيا مسئولين ادارات و نهادها و مسئولين بانكها با سپرده كلاني كه بيش از يك چهارم سپرده استان فارس را تشكيل مي‌دهد، نبايد كاري كنند كه حداقل يك هشتم صنايع مهم مورد نياز را به منطقه آورده و از پول مردم همين مرز و بوم براي توسعه و گسترش توليد آن استفاده نمايند. آناني كه براي منطقه انديشه ايده‌آلي در سر مي‌پرورند و خواهان تبديل لارستان به قطب انتقال منابع اقتصادي و مركز عبور هستند تصور نمي‌كنند مهمترين عامل تعالي اين است كه صنايع مورد نياز داخل منطقه و شهرستان و استان‌هاي مجاور را با برنامه‌ريزي صحيح اقتصادي تأمين كنند.
مسئولين محترم شهرستان مي‌بايست در تشويق و ترغيب سرمايه‌داران به سرمايه‌گذاري و مشاركت با بانك‌ها بستر مناسب را ايجاد نمايند و عوامل بازدارنده را هرچه سريع‌تر از بين ببرند.
در اينجا لازم است ضمن تشكر از زحمات مسئولين هيئت مديره و مديرعامل كارخانه سيمان لارستان از آنان درخواست شود كه در راه‌اندازي كارخانه هرچه سريع‌تر اقدام گردد. زيرا براساس برنامه زمان‌بندي شده كه حدود يك سال قبل اعلام گرديده است براي به توليد رساندن كارخانه بيش از يك سال ديگر فرصت باقي نيست. مسلم است گذشت زمان به اين ترتيب سودمند نخواهد بود.
مسئولين محترم شهرستان و استان بدانند به راه‌اندازي كارهاي مهم با كاغذبازي و سرگرداندن متقاضيان ميسّر نخواهد بود.
لذا در اينجا از مسئولين شهرستان و استان تقاضا مي‌شود ضمن تشويق و ترغيب سرمايه‌داران در سرمايه‌گذاري و مشاركت با بانكها از سرگرداني متقاضيان و نگهداري آنان در نوبت‌هاي بي‌مورد و… اكيداً بپرهيزند و بدانند كه اين عمل خيانت به ملتي است كه از جان و دل براي تحقق اهداف والاي انساني مايه گذاشته است.
مجدداً از مسئولين محترم درخواست مي‌شود با طرح و برنامه‌ريزي و تبليغات صحيح و ارشادات دقيق، كاري كنند كه خدمتي لايق و در خور به مردم محروم نموده باشيد كه نزد خداي تعالي مأجور و نزد بندگان او مفتخر و نزد وجدان خويش موفق و نزد همكاران خود سربلند بوده و بدينوسيله منطقه را از آسيب پذيري رهانيده و مسير تعالي را گشوده و سربلندي آن را بيمه كرده باشيد. انشاءا…

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین