یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

نيمه اول شهريور 1376 – شماره 72 (بادآورده‌ها (1))

چندي قبل مقام معظم رهبري خطر مهمي را تحت عنوان مرفهين بي‌درد جديد، به مسئولين و بخصوص قوه محترم قضايي گوشزد فرمودند و در اين هشدار به مردم اميدواري دادند…

چندي قبل مقام معظم رهبري خطر مهمي را تحت عنوان مرفهين بي‌درد جديد، به مسئولين و بخصوص قوه محترم قضايي گوشزد فرمودند و در اين هشدار به مردم اميدواري دادند كه به فضل پروردگار نخواهيم گذاشت چنين طبقه‌اي رشد كنند. طبعاً براي عدم نشو و نماي چنين زالوصفتان جامعه بيداري، دقت و قاطعيت همه قواي دست‌اندركار اعم از قضائيه، مقننه و مجريه لازم است تا اين مهم تحقق يابد.
از سوي ديگر بايد تعريفي صحيح و دقيق از اين گروه به عمل آيد كه آيا اين مرفهين بي‌درد جديد چه كساني‌اند چه مشخصه‌اي دارند، ثروت‌ها را از چه راههايي به دست آورده‌اند. به چه ثروتمنداني چنين خطايي رواست. آيا آناني كه با يك تلفن يا نمابر ثروتي باد آورده را نصيب خويش مي‌سازند در زمره چنين مرفهيني نيستند. آيا براي شناخت اينان حتماً بايد اسناد و مدارك ارائه داد و از ظواهر امر چيزي دستگير مسئولين محترم نمي‌شود. مثلاً شخصي كه در مدتي نه چندان دور در يك منزل مسكوني ساده مي‌زيسته است و اكنون صاحب منزلي است كه چند صد ميليون ارزش دارد خود مدرك نيست و…
آيا اجراي قانون «از كجا آورده‌اي» كاري مشكل است؟
مولي‌الموحدين فرمودند: «ما رأيت ثروتاً موفورتاً الا و الي جانبها حق و مضيع ثروت انباشته‌اي را نديدم مگر اين كه در كنار آن حقوق پايمال شده‌اي ديدم.
آيا جز اين است كه ثروتهاي سنگين و غير متعارف برخي نتيجه ضايع نمودن حقوق فرد فرد جامعه است. آيا درگيري نظام اسلامي باشيطان بزرگ به خاطر تضييع حقوق مستضعفان جهان است و آيا دشمني ستمگران با نظام جمهوري اسلامي جز به خاطر ظلم‌ستيزي اين نظام مي‌باشد.
نظامي كه ستمگري خارجي را نمي‌تواند تحمل كند چگونه ستم دروني را بپذيرد و از كنار آن به سادگي بگذرد. اين نكته و نكاتي ديگر مسئوليت مسئولين را در تحقق اين مهم دوچندان مي‌كند.از سوي ديگر درخواست مردم از مسئولين نيز اين است كه نگذاريد اين پيام حياتبخش رهبري به نتيجه نرسد و باعث يأس و نااميدي توده رنجديده را فراهم آورد ممكن است در اين جريان بعضي اشخاص متنفذ بخواهند با نفوذ خويش جلو اين مهم را بگيرند و اينگونه استدلال كنند كه اينها اشخاص خوب و درستي هستند و…
ولي بايد دانست كه خشنودي عامه را  بر خشم و غضب خاصه ترجيح دادن عين عقل و عدل است و خشنودي خاصه را بر غضب عامه برگزيدن خويش را در سقوط افكندن است.
مردم از همه مسئولين تقاضاي اجراي عدالت و خشكانيدن مفاسد اجتماعي و مالي و گسترش جامعه‌اي متعادل دارند. آنچه مردم را دلسرد و مأيوس مي‌كند تبعيض و فساد اجتماعي و مالي است. در اين مهم بايد توجه نمود كه مفاسد كلان بر مفاسد خرد ترجيح دارد و خشكانيدن ريشه با نابودي شاخ و برگ ميسر نمي‌شود. به همين  خاطر بايد به دزد كوه پرداخت نه طرّار كاه.
نكته قابل ذكر اين كه ممكن است فسادي كه از آن بحث مي‌نماييم به نسبت كل جامعه و نيروهاي مومن و صالح آن اندك باشد اما انتظار عمومي مسئولين امر اين است در اين موقعيت سخت و حساس با تمام وجود بكوشند تا ريشه مفاسد خشكانيده شود و ستمگران و ثروت‌اندوزان و زالوصفتان احساس ناامني كنند و به خود اجازه ندهند خون ملت مستضعف را به دلارهاي بادآورده تبديل سازند و در رفاه آنچناني به حيات ننگين خويش ادامه دهند.
به اميد تحقق كامل پيام حياتبخش رهبر معظم انقلاب .

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین