چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

آقای دهقان! امید که مرد این میدان باشید تا همراهی مردم لارستان را نیز ببینید

احیای عظمت تاریخی لارستان که روزی جزو اثر گذارترین شهرستان های کشور بوده است و باید به این جایگاه برگردد . این شاه بیت سخنان آقای دهقان، فرماندار ویژه لارستان،…

احیای عظمت تاریخی لارستان که روزی جزو اثر گذارترین شهرستان های کشور بوده است و باید به این جایگاه برگردد . این شاه بیت سخنان آقای دهقان، فرماندار ویژه لارستان، در مراسم  تودیع و معارفه بود .علیرغم در خواست های مردمی مبنی بر انتخاب یک فرماندار بومی اما متولیان امر در استانداری فارس، صلاح منطقه را در فرمانداری غیر بومی دیدند وآقای  داریوش دهقان به عنوان گزینه نهایی فرمانداری ویژه لارستان انتخاب شد. مشارالیه در حضور مسوولان استانی و شهرستان و نماینده مجلس و ائمه جمعه و جماعت ، بیوت شریف مرحوم آیت اللهی و موسوی لاری ،اعضای شورای شهر و جمعی از مردم شهر و روستا، معرفی و از خدمات آقای حسنی فرماندار سابق تقدیر شد. در این مراسم چند تن از مسوولان سخنرانی کردند .هرکدام از سخنرانان به گوشه ای از تاریخ پرفراز و نشیب لارستان اشاره کردند از همه چیز گفتند الا خواسته اصلی مردمان این دیار .

آقای دهقان از برنامه های خود گفت : احیای عظمت تاریخی لارستان که روزی جزو اثر گذارترین شهرستان های کشور بوده است و باید به این جایگاه برگردد که مهم ترین و کلیدی ترین بخش سخنان ایشان است . این جمله ایشان را به فال نیک می گیریم . و به ایشان می گوییم آقای دهقان اگر مرد این میدان هستید  بسم ا… این گوی و این میدان … و روی حمایت مردم و فعالان لارستان حساب کنید همه همراهتان هستند و امیدکه گفتار شما جامه عمل پوشد و امید را به دل ها بازگرداند.

بدیهی است همه فعالان، به گام های عملی شما می نگرند. ( فعالان اجتماعی و رسانه های  این منطقه علیرغم اختلاف نظرهای سیاسی، اما در یک نقطه اشتراک دارند و آن اعتلا و عظمت لارستان بزرگ است )چرا که آنقدر وعده و وعید شنیده ایم که باز کردن سر این شیشه خود مجالی دیگر را می طلبد.

اما اینکه از تلاش برای احیای عظمت تاریخی لارستان سخن  گفتید، نشان می دهد اطلاعات شما بیش تر از آنکه متکی به یک بررسی تاریخی باشد متاثر از گفته های مسوولانی است که شما را برای این سمت انتخاب کرده اند .

جناب دهقان! مردمان این دیار دل پردردی از مسوولانی داشته و دارند، چه وعده ها که دادند و عمل نکردند همان جملاتی که شما از آن سخن گفتید بر زبان خیلی از مسوولان استانی و کشوری هم آمده بود ولی دریغ از یک اقدام عملی، فقط حرف و حرف …. ما نظاره گر هستیم تا ببینیم شما تا چه اندازه به گفته های خود ایمان دارید. امیدواریم در جهتی گام بردارید که رضای خدای تعالی و اجر اخروی برای ما و شما به همراه داشته باشد و مطمئن باشید مردم ما تفاوت صداقت و بی صداقتی را خوب می فهمند .تلاش های شما در این چند روزه و بررسی کاستی ها وکمبودها و نقایص را ارج می گذاریم و برایتان آرزوی موفقیت داریم .

اما آقای دهقان این چند جمله از مطالبات مردم را در قالب سوال تقدیم می کنم  تا پیگیری فرمایید:

*آیا می دانید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چند بخش از لارستان جدا شده است؟ ( توضیح اینکه هیچ لاری با ارتقای بخش ها مخالف نبوده و نیست) اما متاسفانه به خواسته مردم لار هیچ توجهی نشده است. ارتقای پنج بخش به شهرستان که اگر بررسی کنید در هیچ کجای کشور شرایط این چنینی وجود ندارد. (ارتقای بخش های لامرد، مهر، خنج، گراش و اوز به شهرستان)

*آیا می دانید برای اجرایی شدن مصوبات سفر رهبری تلاش ها تا کنون بی نتیجه بوده است؟ شما گفته اید مصوبات سفر رهبری قدرتمندترین  مصوبات به لحاظ پشتوانه اجرایی و مالی دارد باید دلیل اجرایی نشدن  آن در لارستان بررسی شود که حرف درستی است . آقای دهقان! حرف ها در سینه داریم .

بشکن دلم که رایحه ی درد بشنوی  /کس از برون شیشه نبوید گلاب را

* یک بام و دو هوا را چه کنیم ؟می دانید که مصوبه دولت در خصوص ارتقای اداره کل راهداری  و حمل و نقل در لارستان اجرایی نشده است ؟ ولی همزمان در ایرانشهر مصوبه اجرایی شده است.به مردم حق دهید که بدبین باشند چند عامل باعث شده است که به خواسته اصلی مردم بی توجهی شود.**

*خواسته اصلی مردم : در روز معارفه همه از مطالبات مردم گفتند از وعده هایی که در حوزه های مختلف دادند که به آن عمل نشده است ، از ارتقای اداراتی که در هیئت دولت تصویب شده  بود و با مخالفت وزیر وقت اطلاعات دولت قبل فعلا مسکوت مانده است، اما هیچکدام از درخواست اصلی مردم که ۴۳ سال است به دنبالش هستند نگفتند . بله آقای دهقان! مردم لارستان خواهان ارتقا به مرکز استان هستند. آیا شما می توانید در این راه گام بردارید؟ بدیهی است نگارنده مطلع است که ارتقای یک شهرستان به استان یک فرایند زمان بر است که از عهده فرمانداری به تنهایی  بر نمی آید و پس از طی مراحل کارشناسی در دولت به صحن علنی مجلس می رود و… .

*کدام طرح صنعتی و کشاورزی در این منطقه اجرایی شده است ؟در زمان افتتاح طرح ها یا کلنگ زنی پروژه ها ، متاسفانه فقط طرح هایی است که خیرین به دنبال آن بوده اند یا مشارکتی است افتتاح می شود. نیاز است که جنابعالی به همراه مدیران مسوول هر دستگاه بدنبال ایجاد برخی صنایع مادر در منطقه باشید. در دهه فجر خواهید دید که هر طرح و پروژه ای کلنگ زنی و یا افتتاح گردد  یا صد در صد خیر ساز است یا با مشارکت دولت و مردم تاسیس شده است.

*منطقه ویژه اقتصادی که مسوولان و فعالان به دنبالش بودند و در زمان نماینده وقت مجلس، آقای دکتر جعفر پور پیگیری ها دو چندان شد که چند ماه پیش این مصوبه اجرایی شد اما انتظار داریم با رفع موانع و ایجاد شرایط لازم زمینه های شروع به کار این پروژه مهم در دوره مسوولیت شما اجرایی شود.تا خیل فارغ التحصیلان  به منطقه برگردند و مشغول به کار شوند. نماینده فعلی مجلس هم در این راستا اقداماتی انجام داده است که قابل تقدیر می باشد.

* حوزه راه های منطقه :حتما از جاده مرگ  (جهرم – لار – بندرعباس) چیزهایی شنیده اید  که چه انسان هایی جان باختند و چه خانواده هایی  داغدار شدند تا جایی که مردم به صورت خودجوش ( با عنوان کاروان مطالبه گری ) به تهران مسافرت نمودند تا با مسوولان مربوطه در وزارت، رای زنی کنند جواب  هایی داده شد نیاز است که جنابعالی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و نماینده محترم مجلس به صورت جهادی وارد صحنه شوید و جلوی خون ریزی های بعدی را بگیرید. در حوزه راه های ریلی نیز باید تلاش ها مضاعف شود که در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد.

* فرودگاه بین المللی لارستان :این فرودگاه که جزو فعال ترین فرودگاه های کشور می باشد و خدمات پروازی خود را هم در حوزه پروازهای داخلی و خارجی به هموطنان  ارائه می دهد نیاز به توجه بیشتر دارد تا علاوه بر جابجایی مسافر در زمینه جابجایی بار و ایجاد «کارگو» فعال باشد .یقینا با افزایش پروازهای داخلی به سایر نقاط کشور چون مشهد و یا پروازهای عتبات عالیات و پرواز حجاج زمینه پیشرفت ها دو چندان خواهد شد و مقدمه ورود گردشگران را هم فراهم می نماید.

*ارتقای دانشکده  علوم پزشکی :دانشکده علوم پزشکی لار، قابلیت ارتقا به دانشگاه را دارد هم ظرفیت های نیروی انسانی است و هم امکانات حمل و نقل زمینی و هوایی.   در صورت محقق شدن شرایط ، لارستان می تواند به قطب پزشکی جنوب کشور تبدیل شود. البته در این مورد رقابتی وجود داردو با وجودی که سال ها قبل با ارتقا موافقت شده بود اما متاسفانه نماینده وقت مجلس مخالفت کرد و به دو دانشکده در لار و گراش بسنده شد .

*وجود ابنیه های تاریخی و اماکن : هر چند  لار در زیر ساخت های گردشگری ضعیف است اما اگر کمی به آن توجه شود یکی از شهرهایی خواهد بود که گردشگران زیادی را جذب خواهد کرد وجود حمام های تاریخی ، کاروانسراها ، بازار قیصریه ،قلعه اژدها پیکر و….. همه از ظرفیت های این شهرستان است امیدواریم شما در این زمینه هم فعالانه وارد شوید.

*وجود عالمان متعهد از نوادگان مرحوم آیت ا.. سید عبدالحسین لاری:  عالمی عامل که به دعوت اهالی لارستان و با عزیمت مردم به نجف و درخواست از آیت ا.. شیرازی بزرگ  به این منطقه وارد شدند و سنگ بنای حکومت اسلامی را گذاشتند و با استعمار انگلیس و عوامل داخلی آن به مبارزه برخاستند و با ضرب سکه و چاپ تمبر، سال ها یک فعالیت تجاری-سیاسی در ایران و با سایر کشورها را شروع نمودند و… . ایشان مورد عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی بودند مرحومان آیت ا.. سید عبدالعلی آیت اللهی و سید مجتبی موسوی لاری که از فرزند زادگان آن عالم بودند و تا یک دهه پیش در قید حیات بودند و ملجا و پناهگاه مردم به شمار می رفتند و امور با نظر این بزرگواران پیش می رفت و پس از ارتحال آنان ، مخالفان پیشرفت لارستان ، فرصت را غنیمت شمرده  و با  روش های مختلف مانع پیشرفت لارستان شده اند . البته نباید از مانع تراشی  برخی که از این منطقه رشد نمودند نیز غافل بود. در پایان مجددا برایتان آرزوی موفقیت دارم .

** در زمینه مانع تراشی هایی که صورت گرفته و می گیرد تا لارستان از قافله  پیشرفت عقب بماند در فرصتی دیگر به آن خواهم پرداخت تا شما بر اوضاع اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی  منطقه اشراف پیدا کنید . لارستان تنها شهرستانی است که سال ها میزبان روسای جمهور ،وزرا و مسوولان رده بالای نظام و در راس آن مقام معظم رهبری بوده است.

 

 

غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 Responses to “آقای دهقان! امید که مرد این میدان باشید تا همراهی مردم لارستان را نیز ببینید”

  1. خدمت فرماندار محترم گفت:

    مهم ترین مطالبه مردم ارتقای سیاسی لارستان است که البته قبل از ارتقای لار نباید تفکیک وجدایی دیگری در لارستان انجام شود انصاف بعداز انقلاب تاکنون ۵ بخش. از آن جدا شدند ولارستان کوچک شده است که دیگر مردم تحمل تقسیمات کشوری دراین خطه را ندارند

  2. قابل توجه. فرمانداری ویژه گفت:

    آقای دکتر دهقان لطفا در جریان برنامه های که بازهم درصدد تقسیم لارستان است باشید میخواهند لارستان را در حد شهرستانهای کوچک استان محدود نمایند مردم واقعا ازین پاره پاره کردن. منطقه خسته شدند. لطفا مواظب باشید

  3. حکایت لارستان بزرگ گفت:

    کسانی که در این منطقه به دنبال وحدت و همبستگی هستند باید بدانند که شهرستانهای. لامرد مهر. خنج. اوز. وگراش. ولار در جنوب فارس. قرار دارند و همه شهرستانهایی مستقل وتابع. فارس هستند بنابراین لفظ. لارستان بزرگ برای این خطه خوشایند مردم این شهرستانها نیست و واژه ای وحدت آفرین نیست اگرچه به مذاق عده ای. در لار خوشاید

  4. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    درود برشما که تا حدودی حرف دل ما را میزنی خدا کند گوش شنوایی باشد و کسی از روی غرض چوب لای چرخ نکند چنانچه که شاعر میگوید ابرو گشاده باش اگر دستت گشاده نیست

  5. صبح صادق گفت:

    دوست ناشناس (عبارت لارستان بزرگ ) ار سخنان رهبرانقلاب اسلامی است که در ورزشگاه جهان پهلوان تختی لار بیان کردند هر چند که شاید برای برخی قابل تحمل نباشد

  6. لاری معلم گفت:

    از لارستان بزرگ تاکنون باین وخور ودهکویه وجویم بنارو مانده است آری برادر

  7. گراشی التماس. دعا گفت:

    اگر مراد از لارستان بزرگ شهرستان لار می باشد خیلی هم خوب است اما سایر شهرستانهای مجاور لارستان که مستقل هستند. در منطقه جنوب فارس واقعند

    • صبح صادق گفت:

      تعبیر غلط نکنید این عبارت متعلق به همه مناطق است تا مرزهای بوشهر هم شامل می شود رهبری در بوشهر گفتند اینجا مرزهایی است که پیام های سید عبدالحسین لاری هم شنونده داشت و … دوست گرامی تاریخ را تحریف نکنیم

    • لارستان مهد تمدن ها گفت:

      البته اون زمان گراش مطمئن باش در جنوب فارس زیر نظر لار بوده ،بدون تعصب لا اقل حرف بزن برادر جان

  8. خطاب به جناب صبح صادق. عزیز گفت:

    ما تاریخ را تحریف نمی کنیم ما واقعیت های امروز منطقه. را می بینم وخودرا بخواب نمی زنیم آن زمانها یک شهر لار لار بود و بقیه مناطق روستا بودند ملی در قرن ۲۱. شهرستانهای لامرد گراش. اوز مهر وخنج قد علم کرده اند پالایشگاه‌های بزرگ نفت و گاز وسایر زیر ساختها در این مناطق ایجاد شده اند نسل‌های جدید وتحصیلکرده امروز. را نمی شود با الفاظ دهن پر کن ویا با داشتن بازار وقیصری ومیدان تره بار مشغول تاریخ گذشته کرد. امروز روزگار دیگری است. وباید واقعیت ها را قبول کنیم

  9. قابل توجه جناب صبح صادق گفت:

    به حوزه جغرافیایی شهرستانهای خنج لامرد. مهر اوز. گراش. لار امروزه می گویند. جنوب فارس حالا هرکس آنرا قبول نداشته باشد ودلخوش به گذشته های دور باشد می تواند بر گردد به دوران قاجاریه و…..

  10. قابل توجه برادران لارستانی گفت:

    شرایط مملکت واوضاع اقتصادی و بودجه ای دولت طوری شده است که تغییرات فردی واشخاص. در ادارات تفاوتی چندان به دنبال ندارد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین