پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

سدسلمان فارسی665 میلیون مترمکعب آب قابل استفاده دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: در حال در حدود ۱۳۵۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان فارس ذخیره شده که از این میزان ۸۷۴میلیون مترمکعب قابل استفاده است….

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: در حال در حدود ۱۳۵۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان فارس ذخیره شده که از این میزان ۸۷۴میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه همچنان تا شرایط اطمینان فاصله داریم و هنوز بیش از نیمی از مخازن سدهای استان خالی است، افزود: در حال در حدود ۱۳۵۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده که از این میزان ۸۷۴میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: حجمی در حدود ۱۵۸۱ میلیون مترمکعب آب لازم است تا مخازن ۹ سد استان تکمیل شود.

دهقانی ادامه داد: سد سلمان فارسی با ۶۶۵ میلیون مترمکعب، سد درودزن در مرودشت با ۴۴۲ میلیون مترمکعب و سد ملاصدرا با ۱۱۷ میلیون مترمکعب بیشترین میزان آب ورودی داشته‌اند.با توجه به اینکه بارش‌های جبهه بالادست سد درودزن بیشتر به صورت برف بوده است، ورودی آب این سد در حال افزایش است.

او عنوان کرد: بارندگی‌های امسال و وضعیت ذخایر سدهای فارس نشان می‌دهد که همه سدهای استان با کاهش حجم قابل استفاده نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین اظهار داشت: حجم کل سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷۸ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین