پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سیرتاپیاز نشست سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان با مدیران و خیرین خنج

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان در جمع مسئولان، خیرین و معتمدین شهرستان خنج در پاسخ به مطالب مطرح‌شده حاضر شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده…

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان در جمع مسئولان، خیرین و معتمدین شهرستان خنج در پاسخ به مطالب مطرح‌شده حاضر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر محسن سلمان‌پور سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان در جمع مسئولان، خیرین و معتمدین شهرستان خنج در پاسخ به مطالب مطرح‌شده، گفت: در نخستین روز حضورم در لارستان و اولین برنامه کاری، به شهرستان خنج آمده و شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان را از نزدیک دیدم و جلساتی را نیز گرفتم که اگر انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم این اولین بازدید، پیام‌های خیلی خوبی دارد.

وی اظهار داشت: اکنون نیز اولین جلسه کلان دانشکده علوم پزشکی لارستان در سطح فرمانداری را در شهرستان خنج داریم که با حضور تمامی معاونین دانشکده می‌باشد و این نشان‌دهنده این است که خنج برای ما قطعاً حائز اهمیت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان عنوان کرد: بنده خود را مکلف می‌دانم به تعهدات و قول‌هایی که قبل از بنده داده شده است. خیلی از این تعهدها در مسیر اجرایی‌شدن است، بخشی در ابتدای کار است و در برخی موارد نیز پشتوانه توجیه‌پذیری وجود نداشته است، اما به لحاظ اینکه قولی داده شده و تفاهم‌نامه‌ای عقد شده است، بنده به انجام آنها مکلف هستم.

دکتر سلمان‌پور در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه مطالبه با مصادره فرق دارد، گفت: ما باید بین واژه‌ها حتی در بیان نیز تفاوت قائل شویم.

 

در پس تغییر مدیریت شبکه بهداشت و درمان خنج ۲۰ روز همفکری و مشورت در سطح شهرستان و استان بوده است

وی عنوان کرد: اینکه برخی دوستان تغییر در مدیریت شبکه بهداشت و درمان خنج را یکباره عنوان می‌کنند، بنده تعجب می‌کنم. اگر قرار باشد من به هر فردی اعلام کنم که به طور مثال در ۲۰ روز آینده می‌خواهم چه تصمیمی بگیرم، اینقدر تضارب آراء زیادی را دی پی دارد که عملاً برای تصمیمات، هزینه زیادی خواهد داشت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار داشت: فلسفه تغییر مدیریت اگر در یک نظام پیشرفت به جلو و همراهی با مجموعه نباشد، یک کار عبث و بیهوده‌ای است. اگر به بنده یک مسئولیتی واگذار شده که آن مجموعه را به جلو هدایت کنم، پس باید تیم همراهی نیز داشته باشم.

دکتر سلمان‌پور در ادامه گفت: بنده در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ به شهرستان خنج آمدم و در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ابلاغ دکتر رزم‌پور را به عنوان مسئول جدید شبکه بهداشت و درمان خنج زدم و به هیچ وجه یکباره اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: بنده از روز اولی که در خنج حضور پیدا کردم در ذهنم این مطرح شد که شاید گزینه بهتری برای شبکه بهداشت و درمان خنج وجود داشته باشد و ۲۰ شبانه‌روز طول کشید و در این مدت در سطح کلان استانی و شهرستانی مشورت‌های زیادی انجام دادم.

دکتر سلمان‌پور در ادامه گفت: اینکه در چند گروه واتساپی به هر دلیل بصورت رگباری و مسلسل‌وار صحبت‌هایی انجام شود، حق همه اعضای آن کانال است که مطالب را نشر دهند، اما واقعیت جامعه به برداشت بنده طبق صحبت‌هایی که با برخی از مردم و خیرین داشتم، آن نبود که برخی شبکه‌های اجتماعی می‌گویند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان ادامه داد: اینکه هماهنگی و مشورت منوط به یک تعداد افراد خاص باشد و اینکه بنده هر تصمیمی که می‌خواهم بگیرم قبل از آن اعلام کنم، طبق تجربه‌هایی که دوستان داشتند و ما نیز در استان داشتیم، معمولاً به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد.

 

وزیر از من می خواهد برای پروژه‌های مختلف طرح توجیهی بیاورم که چرا باید تخصیص اعتبار دهند

دکتر سلمان‌پور عنوان کرد: خیرین عزیز و هیات امنای بزرگوار بیمارستان قطعاً جزء نیک‌اندیشان جامعه هستند و نیک‌اندیش و خیّر برای مردمش تلاش می‌کند، کما اینکه بنده خبر دارم حتی در زمانی که دوستان ما مقداری دلخور بودند، باز هم کمک‌هایشان را دریغ نکردند و این نشان از روح بلند آنهاست.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ساخت بیمارستان جدید خنج، گفت: بنده یک فرد دانش‌بنیانی هستم که کار توجیه، طرح توجیهی و مطالعه امکان‌سنجی را بلدم. بیمارستانی که ضریب اشغال تخت حدود ۵۰ درصد در خنج و حتی ۵۵ درصد در لار دارد، آیا طرح توجیهی برای بیمارستان دوم دارد یا خیر؟ برای یک بیمارستان قطعاً باید هزینه شود، نیروی انسانی، تجهیزات و … که همه اینها باید تامین شود. این موارد از کجا و از چه ردیفی می‌خواهد تامین شود؟

دکتر سلمان‌پور اظهار داشت: وقتی تعداد مراجعات نسبت به روز و ماه و نسبت به اشغال تخت و امکانات در بیمارستان خنج کفایت می‌کند، آیا بهتر نیست این هزینه به سمت اصلاحات زیرساختی برود؟ بنده قطعاً به دنبال پیشرفت هستم و پیگیری هم خواهم کرد، اما با یک طرح توجیهی.

وی به جلسه خود با معاونت درمان وزارت بهداشت اشاره نمود و گفت: معاونت درمان و شخص خود وزیر به بنده می‌گویند آقای سلمان‌پور برای پروژه‌های مختلف طرح توجیهی بیاور که چرا ما باید تخصیص اعتبار دهیم.

رامین عوض پور مشاور عالی دانشکده علوم پزشکی لارستان عنوان کرد: برای بیمارستان خنج دو راه توجیه‌پذیر داریم؛ راه نخست اینکه بیمارستان فعلی را بهسازی کنیم و متخصصین جدید و منابع انسانی بیاوریم و راه‌حل دوم نیز همانند بیمارستان نی‌ریز عمل کنیم، به اینگونه که با تعهد ساخت و تجهیز و تامین نیروی انسانی توسط خیرین، به سمت احداث بیمارستان دوم برویم و بعد از بیمارستان اول به دوم منتقل شویم.

 

بودجه قابل توجهی با عنوان (محرومیت زدایی) برای خنج گرفته شده که نتیجه پیگیری های متعدد است

دکتر سلمان‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اختصاص بودجه‌ای قابل توجه تحت عنوان “محرومیت‌زدایی” به شهرستان خنج خبر داد و اختصاص آن را نتیجه تلاش و پیگیری‌های متعدد دانست.

وی همچنین گفت: در جلسه‌ای که در وزارت بهداشت داشتیم، در خصوص دانشکده فیزیوتراپی نیز صحبت کردیم. شاید در حال حاضر افزودن دانشکده به یک دانشکده به هیچ وجه قانونی نباشد، اما ما برای شهرستان خنج و حتی دیگر مناطق، توسعه فضای فیزیکی آموزشی و گروه‌های آموزشی گرفتیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در پایان تاکید کرد: اگر مقداری تامل شود و همدلی بیشتری صورت گیرد، آینده بسیار خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین