چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

معاون شهرسازی وزیر راه: احیاء بافت تاریخی شهر لار نیازمند همت سیاست‌گذاران دولتی است

معاون شهرسازی وزارت راه در بازدید از بافت تاریخی شهر لار، گفت: استخوان‌بندی شهر لار همچنان دست نخورده باقیمانده است و برای احیا همت سیاست‌گذاران دولتی را می طلبد. به…

معاون شهرسازی وزارت راه در بازدید از بافت تاریخی شهر لار، گفت: استخوان‌بندی شهر لار همچنان دست نخورده باقیمانده است و برای احیا همت سیاست‌گذاران دولتی را می طلبد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از کمیته رسانه و تبلیغات “تجلی همدلی”، دکتر فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دکتر مازیار عبایی مدیر پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران که به برای حضور در همایش تجلی همدلی از مجموعه برنامه های “تجلی همدلی” گرامیداشت ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸‪۷ سالروز سفر مقام معظم رهبری به منطقه تاریخی لارستان، به این شهرستان سفر کرده اند، به همراه داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، نواز شریفی لاری شهردار لار، زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار و تنی چند از اعضای شورا و محمد ابراهیم کیان رئیس میراث فرهنگی شهرستان از بافت تاریخی شهر لار بازدید کردند..

در حاشیه این بازدید دکتر فرزانه صادق مالواجرد گفت: محدوده بافت تاریخی ۱۶۸ شهر در کشور، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را گرفته اند و به استان ها ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی افزود: شهر لار نیز یکی از این ۱۶۸ شهر است که محدوده مصوب بافت تاریخی دارد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که لار دارد؛ برای شهر لار طرح جامع ویژه تهیه شده است.

وی ادامه داد: قرارداد اجرای طرح جامع ویژه شهر لار با دانشگاه شیراز منعقد شده است و مصوبه آن نیز به استان فارس ابلاغ شده است و در نوبت شورای عالی شهرسازی و معماری است.

فرزانه صادق مالواجرد به ویژگی های منحصر به فرد بودن بافت تاریخی لار اشاره کرده و گفت: استخوان بندی شهر لار همچنان دست نخورده باقیمانده است و این موضوع در بافت های تاریخی شهرهای تاریخی دیگر مثل شیراز و اصفهان دستخوش آسیب های فراوان شده است.

وی افزود: در لار این پیوستگی بافت، تنها شامل خانه های تاریخی نمیشود و بناهای عمومی، مسیرهای آیینی و نظام آبرسانی را تحت تاثیر خود قراد داده است و  همه این ها با همدیگر پیوستگی را ایجاد کرده اند.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این موضوع در گام اول همت سیاست گذاران دولتی را می طلبد، گفت: سیاست گذاران دولتی باید به نحو ویژه ای برای احیا این بافت برنامه ریزی کنند و بواسطه وجود خیرین و سرمایه گذاران بیشمار در این شهر؛ با بهره گیری از این پتانسیل در کنار برنامه ریزی هایی که میتواند در سطح کلان انجام دهند، حتما کارگشا خواهد بود.

 

ف ۱۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین