شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

فاز نخست اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) لارستان افتتاح شد

گام نخست اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) شهر لار (مرکز آموزشی و درمانی شهید هاشمی نژاد) با حضور عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان محلی…

گام نخست اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) شهر لار (مرکز آموزشی و درمانی شهید هاشمی نژاد) با حضور عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان، زیربنای این پروژه درمانی حدود یک هزار و ۶۲۵ متر مربع و میزان اعتبار هزینه شده آن هم رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.این میزان اعتبار هزینه شده با مشارکت خانواده نیک اندیش عطاالله عطایی و بنیاد نیک اندیشان شهید هاشمی نژاد و دانشکده علوم پزشکی لارستان بوده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در این آیین گفت: وجود خیرین و نیک اندیشان در خطه لارستان و شهرهای جنوبی فارس یک ظرفیت منحصر به فرد و فرصت مغتنم برای توسعه این منطقه در حوزه ها و بخش های مختلف به ویژه در بخش بهداشت و درمان بوده است.

عباس عبادی تصریح کرد: بدون شک افراد متمکن و پولدار زیادی در جای جای کشور هستند اما هیچ جایی همچون این منطقه روحیه مشارکتی و علاقه به کارهای خیرخواهانه و خدپسندانه را ندارند.

او گفت: ما هم در حوزه وزارت بهداشت برای این همه حضور و مشارکت خیرین و اقدام های خیرخواهانه آنها در ساخت فضاهای فیزیکی و رشد کمی ساختمان ها و فضای بیمارستانی و درمانی باید قدردان وجود این نگاه های نیک اندیشانه مردم این خطه باشیم.

این مسوول تصریح کرد: البته برخی پروتکل ها و شاخص هایی در وزارت بهداشت وجود دارد که تا حدودی آن انتظارات و توقع به حق مسئولان و خیرین منطقه را براورد نمی کند و در همین هفته جاری و در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور این موضوع به طور جدی مورد برسی قرار خواهد گرفت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام جهادی و اراده دولت سیزدهم برای تزریق عمومی واکیسناسیون وبه ددنبال آن کاهش محسوس میزان مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در کشور نیز گفت: تا قبل از شروع این دولت در تابستان ۱۴۰۰شمار فوتی ها در روز به بالای ۷۰۰ نفر رسیده بود و امروز حتی در مقایسه با سایر کشورها عملکرد قابل قبول ایران در این راستا و با همت دولت و همراهی خوب مردم و ارکان مختلف نظام در دنیا زبانزد است.

فرماندار ویژه لارستان هم در این آیین خواستار حمایت جدی و همراهی بیشتر وزارت بهداشت برای اتمام پروژه های نیمه تمام درمانی خیرساز در مناطق مختلف این شهرستان شد و گفت: کمک و مشارکت خیرین باید دو سویه باشد.

داریوش دهقان افزود: به همان میزان که خیرین و مردم منطقه در اجرای طرح های مختلف عمرانیف اقتصادی و خدماتی مشارکت دارند باید دستگاه های متولی و دولت به پاس قدردانی از خیرین نیز به همان میزان همراهی و حمایت کنند.

وی با اشاره به نقش و کارکرد حوزه بهداشت و درمان در توسعه هر منطقه نیز گفت: بخش سلامت همواره یکی از مهمترین شاخص ها و معیارهای مهم توسعه ای و از ضروریات و نیازهای مبرم جامعه است که همه باید برای تحقق و ارتقای این شاخص ها ایفای نقش کنیم.

دهقان ابراز داشت: بدون شک با بررسی عمیق تر و موشکافانه به موضوع سلامت، یکی از کارکردهای مهم و ارزشمند در راستای ارتقای شاخص های مهم این حوزه حضور و نقش مردم است که در منطقه لارستان به بهترین وجه ممکن و فراتر از خود دولت و وزارت بهدشت این مهم انجام شده است.

این مسوول تصریح کرد: خیرین منطقه هرگاه همراهی و مشارکت دولت و دستگاه های مختلف اجرایی را بیشتر لمس کنند بدون شک میزان کمک ها و نگاه بلند آنها برای حمایت از دولت هم بیش از پیش خواهد بود.

وی همچنین خواستار اتمام پروژه پردیس دانشکده لارستان، اختصاص دستگاه رادیو تراپی به مرکز خیریه درمانی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (صالح پور) شهر لار، راه اندازی دستگاه سی تی اسکن و سنگ شکن برای شهر بیرم، اتمام بیمارستان جویم شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فاز نخست اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) لارستان افتتاح شد”

  1. ناشناس گفت:

    اختصاص رادیو تراپی از اهم درخواستهاست ، لطفا پیگیری مجدانه نمایید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین