یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5
امام جمعه لارستان:

سعه صدر، دوستی با مردم  و فروتنی به عنوان شاخص در جامعه کارمندان لارستانی مدنظر باشد

امام جمعه لارستان با بیان اینکه سعه صدر، دوستی با مردم  و فروتنی به عنوان ۳ شاخص کارمندان باید در جامعه در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت:ما مدیون مردم…

امام جمعه لارستان با بیان اینکه سعه صدر، دوستی با مردم  و فروتنی به عنوان ۳ شاخص کارمندان باید در جامعه در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت:ما مدیون مردم هستیم زیرا مردم بودند که انقلاب نموده و شهید دادند و بستر این نظام اسلامی را ایجاد نمودند.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در آیین تجلیل از کارمندان نمونه ادارات لارستان در سخنانی با بیان اینکه بنا بر روایتی حضرت رضا (ع) میفرمایند: اگر کسی از مردم از آنهایی که نسبت به دیگران تلاش می کند تقدیر ننماید در واقع شکر خداوند را بجای نیاورده است اظهار داشت: کارمندان انسان های شایسته ای هستند که هدف آنها خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات و جلب رضایت خداوند است. وی بیان داشت: کارمندان انسان های وارسته ای هستند که تلاش آنها موجب پیشبرد اهداف نظام اسلامی و گره گشایی از کار مردم می شود.

امام جمعه لارستان افزود: در دین اسلام برای کارمندان نمونه شاخصه های متعددی بیان شده است که از آن جمله می توان گفت: بنا به فرمایش امام علی(ع) خطاب به کارگزاران خود این شاخصه ها به خوبی عیان است.

وی افزود: یکی از این شاخصه ها داشتن سعه صدر است چرا که یک کارمند روزانه با انسان های مختلف با تفکرات و سلایق مختلف سر و کار دارد. این اتفاق نیاز به یک سعه صدر دارد که انسان از چارچوب درست خارج نشود. وی بیان داشت: گاهی افرادی بخاطر سختی کار خود با تندی با کارمندان صحبت می کنند که وظیفه کارمند است این رفتار را مدیریت کرده و با سعه صدر خود وی را آرام نموده و از عدالت خارج نشود.

حجت الاسلام موسوی خرم بیان داشت: دومین ویژگی مردم دوستی است و بنا به فرموده مولا علی(ع) مردم از دو گروه خارج نیستند یا برادران دینی هستند یا انسان هایی هستند که در انسانیت با ما مشترک هستند یعنی باید انسان مردم دوست باشد و با افراد برخورد شایسته و مناسب صورت دهد.

امام جمعه لارستان سومین ویژگی کارمند نمونه را فروتنی در مقابل مردم بیان نموده و اظهار داشت: این مردم هستند که باعث شده اند ما پشت میز بنشینیم یعنی اگر این مردم نبودند ما نیز در این مقام نبودیم. ما مدیون مردم هستیم زیرا مردم بودند که انقلاب نموده و شهید دادند و بستر این نظام اسلامی را ایجاد نمودند.

وی بیان داشت: نباید حالا که به جایگاهی رسیده ایم ادبیات و توقعمان تغییر نماید. خداوند مسئولیتی به ما عطا کرده و در روز قیامت باید در قبال آن پاسخگو باشیم. باید در مقابل هر فکر و سلیقه ای فروتنی به خرج داد و مردم را اکرام کرد.

حجت الاسلام موسوی خرم در پایان اظهار داشت: در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر بخوبی در مورد وظایف و شاخصه های یک کارمند اشاره شده است که باید به آن عمل نمود.

دراین آیین فرماندار ویژه لارستان نیز با بیان اینکه در دین اسلام بحث شهادت موضوع بسیار مقدسی است و استکبار جهانی نیز تلاش دارد در جهت انحراف شهادت در بین مسلمانان و تبدیل شهادت طلبی به رفاه طلبی گام بردارد اظهار داشت: به همین دلیل است که نام گذاری برخی هفته ها در کشور مانند هفته دولت یا هفته قوه قضاییه و برخی نامگذاری های دیگر بر مبنای شهادت یکی از افراد شاخص صورت پذیرفته است.

وی بیان داشت: زندگی مدیریتی شهید رجایی و باهنر یک الگوی خدمت برای همه است و به ما درس داده که اگر میخواهیم موثر و ماندگار باشیم مقدار سال مهم نیست و حتی می توان در یک زمان بسیار کوتاه ماندگار شد.

فرماندار ویژه لارستان افزود: باید هر کس و در هر جایگاهی روزانه از خود حساب کشی کند که چقدر در خدمت مردم و موثر بوده است. برای موثر بودن باید برنامه ریزی کرد و وقت گذاشت.

وی بیان داشت: وقت یکی از موهبت های الهی است که نباید از ثانیه ثانیه آن گذشت. باید روزشماری کرد که از لحظه لحظه وقت خود در راه کمک به مردم استفاده نموده و باید قدرشناس این موقعیت ها بود.

دهقان همچنین عنوان داشت: اگر می خواهیم ماندگار شویم باید فعالیت های خود را برای رضای خدا صورت دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد فعالیت‌هایمان همیشه اثرگذار خواهد بود. فرماندار ویژه لارستان در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: باید قدر این را دانست که خداوند گره گشایی مشکل مردم را بر عهده ما قرار داده وگرنه افراد دیگری نیز شاید بتوانند آن کار را صورت دهند ولی خداوند این موهبت را در اختیار ما قرار داده است.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سعه صدر، دوستی با مردم  و فروتنی به عنوان شاخص در جامعه کارمندان لارستانی مدنظر باشد”

  1. لاری از شهرجدید گفت:

    دریک سیستم ما کار آمد کارمندان به نصیحت و دستورات کسی پاسخگو نیستند ومردم ومخاطبان گرفتار ودر عذاب هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین