سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

درختان کنار لارستان میزبان زنبورداران کشور شدند

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از کوچ بیش از ۱۰ هزار کلنی زنبورعسل تا کنون به این شهرستان خبر داد . به گزارش…

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از کوچ بیش از ۱۰ هزار کلنی زنبورعسل تا کنون به این شهرستان خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ،ساغر رحیمی فرد گفت : کوچ زنبورستانها به این شهرستان با هدف تولید عسل کنار از ابتدای شهریور ماه آغاز شده است.

وی با برآورد تقریبی ۱۰ هزار کلنی زنبور بومی در شهرستان بیان کرد : به روال سالهای گذشته پیش بینی می شود در حدود ۴۰ هزار کلنی زنبورعسل غیر بومی از شهرستانهای استان فارس و دیگر استانها از جمله  اصفهان ، آذربایجان ، اراک و چهارمحال و بختیاری  به لارستان مهاجرت کنند .

رحیمی فرد افزود :  برنامه کوچ تابع تبصره ۱۴ نظام دامپروری است که اداره امور دام این معاونت با همکاری کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و تعاونی زنبورداران لارستان بر جانمایی و صدور مجوز اسکان به منظور رعایت حریم زنبورستانها نسبت به یکدیگر با هدف حفظ مسائل بهداشتی و بهره برداری مناسب از پوشش گیاهی منطقه نظارت کامل دارند .

وی  خاطر نشان کرد : با پیگیریهای صورت گرفته از سوی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان به منظور تسریع روند رسیدگی به شکایات زنبورداران ، طی نامه دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان به فرماندهی منطقه انتظامی لارستان در صورت بروز اختلاف در بین زنبورداران ، نیازی به ارجاع طرفین دعوی به دادگاه نبوده و پاسگاه ها و کلانتری های منطقه شخصا به مسئله رسیدگی می نمایند.

وی گفت : با توجه به اینکه متوسط تولید عسل هر کندو درلارستان ۵ کیلو در هر دوره  است  پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ تن عسل کنار در آبان ماه برداشت شود.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین