چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

400 تن عسل کنار لارستان روانه بازار می شود

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از دویست زنبوردار با ۷۰ هزار کلنی زنبورعسل در لارستان…

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از دویست زنبوردار با ۷۰ هزار کلنی زنبورعسل در لارستان مستقر شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ساغر رحیمی فرد در این خصوص عنوان کرد :با توجه به پوشش مناسب درخت کنار در منطقه لارستان و همزمان با فصل گلدهی این درخت زنبورداران از سراسر کشور جهت تولید عسل کنار به منطقه لارستان در حال کوچ هستند.

وی افزود :با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب منطقه، کوچ کلنی های زنبورعسل به این شهرستان از اوایل شهریورماه آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه سال آینده لارستان میزبان زنبورداران مهاجر خواهد بود . پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ تن عسل کنار تولید و روانه بازار شود.

او با اشاره به لزوم اخذ مجوز استقرار  اظهار داشت: زنبورداران به منظور هماهنگی بیشتر در جانمایی کلنی های زنبورعسل ، رعایت حریم سایر زنبورداران و کاهش اختلافات محلی بایستی قبل از مستقر شدن در منطقه نسبت به دریافت مجوز استقرار از طریق جهاد کشاورزی اقدام نمایند که با توجه به تشکیل تعاونی زنبورداران لارستان و تعامل خوب این تعاونی با جهاد کشاورزی شهرستان امیدواریم تمامی زنبورداران بومی و مهاجر نسبت به اخذ مجوز استقرار اقدام کنند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین