شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

گردهمایی رزمندگان لاری همزمان با هفته دفاع مقدس در جوار قبور مطهر شهدا

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولین شهرستان لارستان و مدیران شهری، گردهمایی رزمندگان لاری در جوار قبور مطهر شهدای این شهر برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به…

همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور مسئولین شهرستان لارستان و مدیران شهری، گردهمایی رزمندگان لاری در جوار قبور مطهر شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ در این مراسم که با حضور داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، نواز شریفی لاری شهردار لار، سرهنگ پاسدار عیسی افسری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان، معاونین فرماندار، جمعی از مسئولین شهرستان، رزمندگان لاری، سبزپوشان سپاه و بسیجیان برگزار شد، حاج ابراهیم روشن ضمیر مداح اهل بیت و خادمیار رضوی شهرستان با مداحی و صدای دلنشین خود، حال و هوای معنوی خاصی به این محفل بخشید.

سپس فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان از دلاورمردی های رزمندگان اسلام سخن گفت.

در ادامه برنامه، سید علی مومن رزمنده و جانباز دفاع مقدس و هنرمند توانا و نام آشنای لارستانی به همراه همرزمش غلامرضا (مراد) نیکنام رزمنده و آزاده دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از عملیات قدس ۳  پرداختند.

سید علی مومن به زیبایی تمام عملیات قدس ۳ را روایت کرد.

به گفته سید علی مومن، عملیات قدس ۳ در ساعت ۲:۴۵ دقیقه بامداد روز ۱۹ تیر ۱۳۶۴ با رمز «یا امام جعفر صادق (ع)» در غرب رودخانه میمه آغاز شد. سرعت عمل نیروهای خودی چنان بود که در همان لحظات نخست، تعداد زیادی از نیروهای عراقی به اسارت درآمدند. نیروها با رعایت اصل غافلگیری و استتار، شبانه به قرارگاه دشمن در عقبه خط آنان حمله برده و کابل‌های برق و مخابرات خط اول آنان را قطع کردند. بدین‌ صورت ارتباط نیروهای دشمن با عقبه خود به منظور خبر دهی و پشتیبانی مختل شد.

غلامرضا نیکنام هم از رشادت همرزمانش در این عملیات و نحوه اسارتش گفت. اسارتی که در آن شاهد صحنه ای تلخ از شهادت همرزمانش با لب تشنه بوده است. به نحوی که گریه امانش نداد تا بقیه ماجرا را بگوید.

پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین