جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی حوزه ورزش لارستان:

از پیست آفرود تا پیست سوارکاری، از خانه تنیس تا سایت پاراگلایدر، از استخر شهرقدیم تا استادیوم شهر قدیم لار

رئیس اداره ورزش  و جوانان لارستان همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در گفتگویی با میلاد لارستان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی ورزش و جوانان شهرستان را به تفکیک ارائه…

رئیس اداره ورزش  و جوانان لارستان همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش در گفتگویی با میلاد لارستان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی ورزش و جوانان شهرستان را به تفکیک ارائه نمود. طیبی با اشاره به پیشرفت برخی پروژه ها از اعتبار مورد نیاز برای برخی دیگر خبر داده و زمان احتمالی برخی پروژه های در حال تکمیل را نیز اعلام نمود. ماحصل گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان با رئیس اداره ورزش  و جوانان لارستان از وضعیت ۱۰ پروژه مهم عمرانی شهرستان را در ادامه می خوانیم

– پیست آفرود و موتورسواری ناحیه حسن لری
علاوه بر تلاش های صورت گرفته توسط هیئت اتومبیل رانی شهرستان در راستای کسب امتیاز پیست موتور ریس، ایستگاه های مختلف پیست آفرود در حال انجام  و فضای اطراف آن در حال حصارکشی است و امیدواریم تا دهه فجر ایستگاه های اصلی افتتاح گردد.

– بازسازی و تجهیز استادیوم تختی شهرقدیم
قریب به پنجاه سال است که استادیوم تختی شهرقدیم افتتاح شده و طی این مدت دچار فرسودگی زیادی شده بود. بر همین اساس با همکاری و تلاش جناب آقای طارمی زاده مسئول هیئت فوتبال شهرستان بالغ بر سه میلیارد تومان از طرف خیرین جذب و هزینه شده و بزرگترین ساختمان هیئت فوتبال در جنوب کشور بزودی افتتاح خ و چمن طبیعی این استادیوم نیز به بهره برداری خواهد رسید.

در کنار آن حدود یک و نیم میلیاردتومان نیز از سمت دولت جذب بودجه شده که پیمانکار انتخاب شده و بزودی پیست اطراف زمین فوتبال آسفالت و فنس کشی لازم انجام  ترمیم خواهد شد.  پیش بینی میشود بهسازی استادیوم تختی شهرقدیم لار نیز در دهه فجر به پایان رسیده و افتتاح گردد‌.

– خانه تنیس روی میز لارستان
بزرگترین خانه تنیس روی میز جنوب کشور با نام خلیج فارس از سال ۹۷ نیمه تمام مانده بود که خیرین شروع ساخت آن را بر عهده داشتند. در ادامه با جذب اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی دولت سقف سالن انجام شده و با جذب اعتبار مجدد از خیرین نیز با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان نصب کف پوش صورت گرفته است. از سوی دیگر مبلغ یک میلیارد تومان دیگر از سمت دولت جذب شده که پیمانکار مدتی است دوباره شروع به کار کرده است. خیرین محترم مجددا  قول تزریق بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی داده اند تا با تلاش های صورت گرفته بتوان تا پایان امسال این پروژه را نیز به بهره برداری رساند. پس از افتتاح این پروژه طبق وعده هایی که مسئولین داده اند امکانات و تجهیزات تنیس روی میز از سمت فدراسیون تامین خواهد شد و این قول داده شده که تورنمنت مسابقات آسیایی نیز به میزبانی لارستان برگزار شود که خود یک افتخار برای شهرستان است. از آقای قربان مسئول هیئت تنیس روی میز شهرستان و خیرین محترم تشکر و قدردانی می نماییم.

– زمین ساحلی هیئت کشتی لارستان
یکی دیگر از پروژه های مهم شهرستان که با تلاش آقای عسگرپور مسئول هیئت کشتی شهرستان و خیرین محترم برادران قادری در حال انجام است زمین ساحلی کشتی شهرستان در محل استادیوم دانشیار شهرجدید لار می باشد که در کنار ورزش کشتی میتوان ورزش های فوتبال، هندبال و والیبال ساحلی که نیازهای اصلی شهرستان است را نیز در آن انجام داد.  لازم به ذکر است  ۷ رشته ساحلی در کشور توسط وزارت ورزش مورد توجه قرار گرفته که با افتتاح زمین ورزشی ساحلی این ورزش ها نیز در آن انجام خواهد شد.

در حال حاضر فونداسیون و دیوار چینی این پروژه صورت گرفته و پیش بینی می شود اعتبار انجام این طرح حدود ۶ میلیاردتومانی باشد. ابعاد زمین ورزشی ساحلی شهرستان دارای استانداردهای کشوری است به گونه ای است که بتوان در آن ورزش های مختلفی را به انجام رساند  و می توان امتیاز برگزاری مسابقات مختلفی را در آن کسب کرد. فدراسیون کشتی وعده داده با افتتاح زمین کشتی ساحلی، مسابقات جهانی در این شهرستان برگزار گردد.

پیست سوارکاری شهرستان
این پروژه توسط بخش خصوصی برادران افروشه در محل صحرای نیمه در حال انجام است که خبرهای تکمیلی آن بزودی اطلاع رسانی خواهد شد. در حال حاضر اصطبل های آن تکمیل شده و زمین آن تا حد زیادی تسطیح شده است اما پروژه بزرگی است که فعالیت های زیادی را میطلبد اما امیدواریم در آینده پیست اسب سواری و پرورش اسب شهرستان از طریق بخش خصوصی راه اندازی گردد.

 زورخانه لار
بزرگترین زورخانه در جنوب کشور با یک سازه بسیار زیبا توسط بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیاردتومان در شهر لار تکمیل شده که قرار بود در ماه جاری افتتاح گردد اما با توجه به اینکه محوطه سازی توسط شهرداری و تامین وسایل و تجهیزات سرمایشی و ورزشی با اعتبار حدود ۷۰۰ میلیون تومانی دولت هنوز کامل صورت نگرفته، لذا افتتاح پروژه به آینده نزدیک موکول شده است. امیدواریم این پروژه نیز طی امسال به بهره برداری برسد.

– سایت پرواز پاراگلایدر کورده
یکی از سایت های خوب و بزرگ در جنوب فارس سایت روستای کورده هست که جلساتی با شورای اسلامی و دهیاری کورده در این خصوص برگزار  شده  و قول همکاری صورت گرفته است.  ارتفاع این سایت حدود ۹۵۰ متر است که می تواند جایگاه پرنده های بزرگ پاراگلایدر کشور در آنجا باشد و رونق خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

امید است  زیرساخت های این سایت  تا قبل از دهه فجر امسال مهیا گردد تا بتوان این پروژه را جهت برگزاری مسابقات بزرگ کشوری اماده سازی نمود. مربیان و افراد نخبه ای در مجموعه شهرستان حضور دارند که دارای کارت پرواز و مربیگری پاراگلایدر می باشند و امیدواریم با افتتاح این سایت بتوان از آن بهره برداری نمود.

 افتتاح پروژه بزرگ مجتمع منیری لار
انجام اقدامات  این پروژه از طریق بخش خصوصی(جناب آقای منیری) صورت پذیرفته اما پس از بازدید استاندار  فارس از پروژه مذکور، وعده حمایت و کمک دولت در بخشی از زیر پروژه تاسیسات سرمایشی آن (که  اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیاردتومان نیازمند است) ارائه گردید.

  امیدواریم با کمک مسئولین شهرستان، نماینده مردم و شخص آقای منیری به عنوان خیر مجموعه این اتفاق مهم رخ دهد. با توجه به اینکه در ماه رمضان گذشته با برگزاری مسابقات بزرگ جام رمضان شهرستان یک اتفاق بزرگ در این مجتمع رخ داد باید تلاش نماییم  تا مشکلات این مجتمع مرتفع گردد.

پروژه استخر شهرقدیم
استخر شهرقدیم روباز بوده و در سالهای قدیم ساخته شده که زیرساخت‌های آن به شدت فرسوده شده است. پیشنهاد این بوده که این استخر کاربری سرپوشیده پیدا کند تا مردم شهرقدیم نیز از نعمت استخر بهره مند گردند اما این کار حدود ۲۰ میلیارد بودجه نیاز دارد که اعتبار بسیار بالایی است. مذاکرات متعددی در این خصوص در سطح کشوری و استانی و شهرستانی صورت پذیرفته اما چون این استخر دارای کد پروژه نیست به آن اعتباری داده نمی شود. در تلاش هستیم که این پروژه کددار شود،  اما این اتفاق زمان بر است. در نظر داریم پس از اتمام  پروژه های مختلف ورزشی در دست احداث  تمام فکر، تلاش و سرمایه ها را به سمت استخر شهرقدیم سوق دهیم.

 احداث ۴ زمین تنیس خاکی شهرستان
این پروژه نیز جزو پروژه های با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است که از طرف هیئت تنیس آقای شریفی مسئول هیئت تنیس شهرستان پیگیری گردیده و امید است  این پروژه که در آن ۴ زمین تنیس خاکی وجود دارد تا آخر سال به اتمام برسد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین