یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

معضل موتورهای «تور پوکیده» در لار!!

صدای ناهنجار موتورسیکلت‌های دستکاری شده در شهر لار به یک معضل ناهنجار تبدیل شده است. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، موتورسیکلت یک وسیله نقلیه رایج در شهر لار…

صدای ناهنجار موتورسیکلت‌های دستکاری شده در شهر لار به یک معضل ناهنجار تبدیل شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، موتورسیکلت یک وسیله نقلیه رایج در شهر لار است که با گذر از خیابانها به وفور مشاهده می‌شود.

این وسیله نقلیه علاوه بر آنکه برای اغلب مردم کار راه‌انداز است و بدلیل سهولت در تردد، کاهش زمان سفرهای درون شهری، کم‌خرج‌تر بودن نسبت به خودرو و فرار از ترافیک‌های خسته‌کننده، مورد علاقه و توجه عامه مردم است.

در کنار همه مزایای مثبت موتورسیکلت، هستند افرادی که با استفاده ناسالم و ناشایست از آن موجب آزار و اذیت دیگران شده‌اند.

عده‌ای از این افراد که با یک بررسی میدانی می‌توان رِنج سنی آنان را در گروه نوجوانان قرار داد، با دستکاری موتورسیکلت خود که در بین آنان به «تور پوکیده» معروف است، باعث ایجاد صدای بسیار بلند و ناهنجار می‌شوند.

بدلیل ایجاد آلودگی صوتی این موتورها، نیروی انتظامی با آنان برخورد می‌کند که به همین سبب، افراد استفاده کننده از موتورهای تورپوکیده، در آخر شب و اکثراً در مراسم‌های عروسی استفاده می‌کنند.

شوربختانه بدلیل به نیمه‌شب کشیده شدن مراسمات و خلوتی خیابان، صدای نابهنجار این وسایل نقلیه بیش‌ازپیش به گوش می‌رسد و خواب را از چشم شهروندان می‌گیرد و به همین جهت لازم است تا برنامه‌ریزی مدونی برای برخورد با این افراد طرح‌ریزی شود.

معضل دیگری که بسیار در خیابانهای شهر لار به چشم می‌آید، ویراژ و تک‌چرخ زدن با موتورسیکلت است که گاهاّ منجر به تصادف و آسیب جانی و مالی شهروندان شده است و متأسفانه سن این گروه از افراد هم به نوجوانان می‌خورد و شاید برخی از آنان حتی گواهینامه هم ندارند.

موضوع دیگر درباب موتورسواران، رانندگی با این وسیله توسط اتباع بیگانه است که آزادانه و بدون گواهینامه در شهر تردد می‌کنند و بدلیل عدم آشنایی به قوانین و همچنین سرعت زیاد، بارها حوادث زیادی را به بار آورده‌اند که متاسفانه این افراد بدلیل رانندگی غیرقانونی، اغلب پس از وقوع تصادف، از محل حادثه فرار می‌کنند که برای مقابله با این گروه از افراد هم چاره‌اندیشی شود.

هدف از طرح این موضوع اصلاح معضلات اجتماعی، کاهش خطرات و آسیب‌ها، افزایش آسایش مردم، تلاش در فرهنگ‌سازی رانندگی با موتورسیکلت، مقابله با بی‌قانونی و غیره است و قطعاً نباید حساب افراد عادی که بطور معمول و روزمره و با رعایت احتیاط و قانون‌مداری با استفاده صحیح از موتورسیکلت امرار معاش یا تفریح می‌کنند، یکی دانست.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین