شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای لارستان جذب شده است

فرماندار ویژه لارستان گفت: ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای لارستان جذب شده است. به گزارش میلاد لارستان، داریوش دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دشمن…

فرماندار ویژه لارستان گفت: ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای لارستان جذب شده است.

به گزارش میلاد لارستان، داریوش دهقان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است تا با ناامیدی مردم از عملکرد مسئولین و نظام، مردم و مسئولین را از یکدیگر جدا کند، اظهار کرد: بزرگترین قدرت ما همین مردم عزیز ما هستند و کار خبرنگاران است که با ایجاد امید در دل مردم و بیان نقص ها از طرف مردم وظیفه خود را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات مردم فکر می‌کنند مسئولین کار انجام نمیدهند و در ذهن‌شان موارد منفی شکل می گیرد اما یک خبرنگار می‌تواند با شفاف سازی و اعلام قوانین به مردم آنها را از برخی اقداماتی که انجام نمی شود آگاه کنند، افزود: برخی اوقات مقررات دست و پا گیر باعث می شود برخی کارها زمان بر شود یا اینکه اصلا نتوان پروژه ای را پیش برد، پس باید خبرنگاران این موارد را برای مردم روشن کنند.

نماینده عالی دولت در لارستان با اذعان به اینکه مسئولین لارستان واقعا پای کار هستند و برای پیشرفت تلاش می کنند، تصریح کرد: من هم بعنوان فرماندار لارستان از طریق ملاقات با مسئولین استانی و کشوری تلاش خود را صورت می دهیم تا مردم را نسبت به نظام امیدوار کرده و پیشرفت شهرستان رقم بخورد.

این مسوول با بیان اینکه برخی اوقات باید جای یک مدیر قرار گرفت تا فهمید آیا او کار می کند یا خیر‌ اما خیلی اوقات چالش ها، نبود بودجه و قوانین باعث می شود کارها پیش نرود و اگر جای آن مدیر نباشیم نمیتوان این مورد را درک کرد، ادامه داد: در مجموع سفرهای استانی و کشوری که صورت می دهیم دارای نتایج مثبتی برای لارستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مواردی که پیگیری می شود به نتیجه نمی‌رسد یا نیاز به زمان دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود، خاطر نشان کرد: برخی موارد نیز بصورت کوتاه مدت به نتیجه می رسد ولی به اعتقاد ما هر کس خدمت می کند باید تشویق شود.

دهقان با بیان اینکه اگر کسی کار می کند باید برای اقدامش خوشحال بود زیرا این فرد انقلابی تلقی می شود، تاکید کرد: وظیفه ما پیگیری است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه طی یکسالی که در خدمت مردم لارستان بوده ایم بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد تومان کار در شهرستان صورت گرفته، گفت: بالغ بر هزار میلیارد تومان هم برنامه ریزی برای سال آینده صورت داده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ لارستان ۸۵ میلیارد تومان مصوب شده بود که تخصیص آن شاید حدود ۵۰ میلیارد اتفاق بیافتد اما با پیگیری هایی که در استان و تهران صورت گرفت بالغ بر ۱۴۵۰ میلیاردتومان جذب منابع بدون در نظر گرفتن کمک های خیرین داشته ایم، افزود: از بودجه هایی که جذب شده سهم اداره کل راه و شهرسازی ۲۶۵ میلیارد تومان بوده که البته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله مناقصه داریم و از طرفی ۸۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت محور لار جهرم و لار بندرعباس هزینه خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه در بحث نوسازی مدارس بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان، اداره منابع طبیعی ۳۳ میلیارد تومان، چاه آب عمادشهر ۵ میلیارد تومان، اداره آبفا ۳۹ میلیارد، اداره گاز ۵۶۸ میلیارد، علوم پزشکی بدون کمک خیرین ۲۲۵ میلیارد تومان، توزیع برق ۳۳ میلیارد تومان سهم داشته اند، ادامه داد: برق منطقه ای ۶۰ میلیارد، بنیاد مسکن ۴۹ میلیارد، مخابرات ۳۷ میلیارد، ورزش و جوانان ۱۵ میلیارد، جهاد کشاورزی ۱۲ میلیارد ، هلال احمر ۱۰ میلیارد، شهرک های صنعتی ۷ میلیارد تومان بودجه جذب شده است.

دهقان ابراز امیدواری کرد: برای پست ۴۰۰ کیلو ولت شهرستان، کلنگ زنی اولیه آن در دهه فجر با حضور مسئولین صورت پذیرد که مجموعا این پروژه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در مجموعه فرمانداری سعی داشته ایم حتی اگر در سطح استان قرار است با یک مدیرکل ملاقات کنیم فراخوانی به بخشداران اعلام کنیم، تصریح کرد: تا افرادی که مشکلاتشان از طریق آن مدیرکل حل می گردد با ما همراه شوند. باید سعی کنیم تهران، شیراز و لارستان به هم دوخته شود تا پیگیری ها به نتیجه مطلوب برسد. باید مطالبه گر بود و اگر کاری به طول انجامید از پیگیری کردن خسته نشده و تا حصول نتیجه ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نعمت های بزرگی که در شهرستان وجود دارد و از گذشته به ما رسیده فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن نعمت خیرین است، گفت: در هیچ جای ایران دیده نمی شود که خیری برای احداث قبرستان یا جاده کمک نماید اما این اتفاق در شهرستان لارستان رخ می دهد.

دهقان با اذعان به اینکه مردم لارستان بوی خوش خیر و خدمت می دهند‌ که باید با کمک یکدیگر فرهنگ تقدیر و تشکر از خیرین را نهادینه نماییم، یادآور شد: یکی از وظایف خبرنگاران این است که مسئولین شهرستان را به سمت قدرشناسی نسبت به خیرین سوق دهند.

نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهمی که در حوزه هلال احمر لارستان رخ داده با پیگیری هایی که صورت داده ایم مصوب شد درآمدهایی که توسط هلال احمر لارستان وصول می‌شود در خود شهرستان هزینه شود، خاطر نشان کرد: اقدام مهم دیگر حوزه هلال احمر لارستان این بود با کسب امتیاز فروش زمین در اختیار هلال احمر لارستان درآمد آن را برای تکمیل ساختمان نیمه تمامی که در هلال احمر شهرجدید وجود دارد هزینه شود.

وی از جذب مبلغ یک میلیارد تومان نیز برای ساخت سونا و جکوزی استخر هلال احمر خبر داد و عنوان کرد: در مجموع برنامه های خوبی برای لارستان در حوزه هلال احمر اتفاق خواهد افتاد.

فرماندار لارستان با تأکید باید سعی شود بگونه ای عمل نماییم و پروژه های کاربردی را تعریف کنیم که بجای اینکه بدنبال امتیازگیری از مسئولین کشوری باشیم خودشان برای ما امکانات را در نظر بگیرند، گفت: اگر‌ میخواهیم اولویتی را به لارستان اختصاص دهیم مواردی را وارد کنیم که ایجاد نیاز نماید تا اقتصاد شهرستان نیز شکوفا شود.

دهقان با تأکید بر اینکه باید نگاه مطالبه گری ما تغییر کند و از مسئولینی که در لارستان حاضر می شوند مشکلات منطقه را پیگیری و مطالبه کنیم، افزود: یکی از مواردی که برای لارستان مفید خواهد بود و به اقتصاد شهر کمک شایانی خواهد کرد، کشتارگاه صنعتی دام و کشتارگاه طیور هست که در حال پیگیری هستیم و امیدواریم این مهم به نتیجه برسد زیرا این خود ایجاد نیازهای مختلف دیگری برای شهرستان خواهد کرد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه ۱۲ بازرس ویژه برای ادارات گذاشته‌ایم که در اکیپ‌های دو نفره به ادارات می‌روند، حداقل دو ساعت در آنجا می‌نشینند و کار مردم را پیگیری و حل می‌کنند (بازرس هر اداره‌ای در حوزه مربوطه تخصص دارد، اضافه کرد: موضوع در نظر گرفتن مکانی برای تجمعات اعتراضیِ مردم در شورای تامین شهرستان مطرح شده است، کارهای کارشناسی در حال انجام است و چندین نقطه نیز پیشنهاد شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای لارستان جذب شده است”

  1. ناشناس گفت:

    جناب اقاي فرماندار ضمن تشكر از زحمات جنابعالي، ما به ادارات مراجعه ميكنيم ميگويند اقاي رييس در فرمانداري جلسه دارند.!؟ البته نه يك بار بلكه چندين بار. ما گرفتاريم ادارات كار ما انجام نميدهند و جالبتر اينكه اقدامات شما مردم لمس نميكنند يعني اثاري از كار و فعاليت شما ديده نميشود و فقط حرف ميشنويم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین