دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

کاهش 90 درصدی آتش سوزی در مراتع شهرستان لارستان

میلاد لارستان: مدیر منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه در سال جاری میزان ۹۳ هکتار از اراضی ملی در لارستان خلع ید شده است، گفت: امسال ۴۰ هکتار از مراتع دچار آتش سوزی شده است که نسبت به سال پیش ۹۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر منابع طبیعی لارستان خبر داد:

مدیر منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه در سال جاری میزان  ۹۳ هکتار از اراضی ملی در لارستان خلع ید شده است، گفت: امسال ۴۰ هکتار از مراتع دچار آتش سوزی شده است که نسبت به سال پیش ۹۰ درصد کاهش داشته است.

منصور رضائی در گفت و گو با میلاد لارستان پس از گرامیداشت هفته منابع طبیعی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و با اشاره به اینکه هر ساله از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی و درختکاری نام گذاری شده است، اظهار کرد: شعار هفته منابع طبیع در امسال “مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم” بود.

وی با بیان اینکه ۵ انجمن دوستداران و همیاران طبیعت با نام های انجمن سبز گلار، دوستداران طبیعت روستاهای بیدشهر، اسلام آباد، اوز و هود در حال فعالیت هستند، افزود: در مجموع این انجمن ها ۴۴۰ نفر عضویت دارند.

مدیر منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه در منطقه لارستان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مرتع و ۴۵ هزار هکتار جنگل کم تراکم وجود دارد، تصریح کرد: در سال جاری طرح کاداستر در ۱۵۶هزار هکتار از اراضی لارستان اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه کاداستر به نظامی اطلاق می شود که هدف از آن تعیین محدوده های مالکیتی به همراه اطلاعات حقوقی مرتبط به هر ملک می باشد، ادامه داد: این طرح برای تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفکیک، تجمیع، افراز و غیره و نیز رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در مراتع شهرستان لارستان

رضائی با بیان اینکه در سال جاری میزان  ۹۳ هکتار از اراضی ملی در لارستان خلع ید شده است، تصریح کرد: امسال ۴۰ هکتار از مراتع دچار آتش سوزی شده است که نسبت به سال پیش ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی درخصوص انواع نهال تولید شده در لارستان، گفت: این نهال ها از نوع گونه های جنگلی مانند آکاسیا، کنار، اکالیپتوس، درمان عقرب، ناترک، ابریشم و گونه های بیابانی مانند کهور و کرت است.

توزیع ۱۲ هزار اصله نهال رایگان در شهرستانهای جنوب فارس

مدیر منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه توزیع نهال رایگان در سطح شهرستان لارستان به میزان ۷ هزار اصله بوده است، ادامه داد: با توجه به این که لارستان دارای یکی از بزرگترین نهالستان های منابع طبیعی در استان فارس است، تعداد ۱۲ هزار اصله نهال به صورت رایگان در اختیار شهرستان های گراش، فراشبند، خنج و قیروکارزین قرار داده شده است.

رضائی با اشاره به میزان درختکاری در سال جاری در لارستان افزود: طرح درختکاری در ۶۰ هکتار از زمین های روستای کورده، ۴ هکتار در بوستان روستای کمال آباد بیرم، کمربند سبز روستای اسلام آباد، کمربند سبز روستای منصورآباد که با مشارکت مسئولین محلی این روستاها و مردم انجام شده است.

وی در پایان اضافه کرد: بذرپاشی بادام کوهی در ارتفاعات روستاهای گلار، هود، بیدشهر، بیرم با مشارکت انجمن دوستداران طبیعت صورت گرفته است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کاهش 90 درصدی آتش سوزی در مراتع شهرستان لارستان”

  1. امراله مهماندوست گفت:

    ای کاش من هم یک رئیس در منابع طبیعی بودم ای کاش من هم یک کارشناس مسئول در منابع طبیعی بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارشناس بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کاردان بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارمند بودم ای کاش من هم در منابع طبیعی یک کارگر خدماتی (آبدارچی = نگهبان = راننده) بودم تا می توانستم …

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین