شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

خدمتی دیگر از انجمن سبزاندیشان شهر خور به طبیعت+تصاویر

انجمن سبزاندیشان شهر خور در ادامه فعالیت‌هایش به طبیعت خدمت جدیدی ارائه کرد. به گزارش میلاد لارستان، در واپسین روزهای سال ١۴٠٢ و در آستانه سال نو، به همت انجمن…

انجمن سبزاندیشان شهر خور در ادامه فعالیت‌هایش به طبیعت خدمت جدیدی ارائه کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در واپسین روزهای سال ١۴٠٢ و در آستانه سال نو، به همت انجمن سبزاندیشان شهر خور و با حضور لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان، سید محمد نور دانش امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر خور، اعضای انجمن سبزاندیشان و جمعی از مردم و معتمدین این شهر، مراسم درختکاری به تعداد ۱۴۲ اصله نهال کنار، در چند کیلومتری شهر خور (محور خور به کرمستج برگزار) شد.

انور مهراوران دبیر انجمن سبزاندیشان شهرخور با اشاره به اینکه پاکسازی طبیعت، درختکاری، تکثیر درختان کم یاب و ساخت آب انبار و آبشخور از عمده فعالیت های این نهاد می باشد گفت: انجمن سبزاندیشان شهر خور از سال ۹۶ با هیات مدیره ۹ نفره کار خود را آغاز کرده و هم اکنون این انجمن متشکل از یک گروه ۳۰۰ نفره شامل مردم و خیرین و مسئولین شهر خور است.

مهرآوران با بیان اینکه در زمینه تامین هزینه های مربوطه، این انجمن تحت حمایت خیرین شهر قرار دارد، ادامه داد: از جمله فعالیت های ما در شهر خور شامل احداث پارک حاشیه، بوستان وحدت، پارک جنگلی و راه اندازی گلخانه و ساخت آب انبار است.

دبیر انجمن سبزاندیشان خور لارستان با اعلام اینکه از سال ۹۶ تا کنون تعداد ۲۲ آب انبار در سراسر لارستان و بستک و بندر، با هزینه و حمایت خیرین ساخته ایم گفت:

نگاه و رویکرد و حوزه فعالیت ما محدود به محیط زندگی و شهری مان نیست و هر جا از منطقه که بدانیم نیاز به همکاری ما در حفظ محیط زیست دارد و ما با تعامل خود می توانیم قدمی موثر و بجا در راستای اهداف انجمن برداریم ورود می کنیم.

انور مهرآوران با معرفی درخت (انارشیطان) به عنوان درختی بسیار کم یاب که مورد علاقه طبیعت دوستان است، گفت: این درخت در زمان گل دادن بسیار زیبا و با شکوه شده و تکثیر این درخت بسیار سخت و رو به انقراض است.

وی ضمن اشاره به اینکه در چند سال اخیر تعداد ۱۱۵۰ اصله درخت در محور خور به کرمستج کاشت کرده ایم گفت:طی سه سال گذشته بذر درخت کم یاب انار شیطان را نیز پیدا کرده و شروع به تکثیر آن کرده ایم و خوشبختانه تا کنون حدود ۱۰۰۰ اصله از این درخت را در اکثر نقاط منطقه کاشت کرده ایم.

در پایان، مهمانان بر سفره افطار دعوت شدند.

 

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین