چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

فالوده لاری؛ مکمل غذایی پرانرژی در ماه مبارک رمضان

فالوده لاری؛ از مکمل‌های غذایی پرانرژی در ماه مبارک رمضان است که خواهان زیادی دارد. به گزارش میلاد لارستان، ماه مبارک رمضان ازجمله ایام سال به‌شمار می‌رود که مردم سرزمین…

فالوده لاری؛ از مکمل‌های غذایی پرانرژی در ماه مبارک رمضان است که خواهان زیادی دارد.

به گزارش میلاد لارستان، ماه مبارک رمضان ازجمله ایام سال به‌شمار می‌رود که مردم سرزمین لارستان در سحرگاهان و نیز افطارها آنچه سوغات دل‌چسب لارستان است را میهمان سفره‌های گرم و پر از معنویت و محبت افطاری و سحری خود می‌کنند.

این نوع فالوده به لحاظ مواد تهیه‌شده بی‌شباهت به سایر فالوده‌های معمول نیست، اما به خاطر استفاده از ابزارهای خاص دارای شکل، طعم و کیفیت بهتری است.

فالوده لاری از نشاسته و آب در حلواپزی مسی با کف‌گیر مسی بزرگ به شکل خاص پخته می‌شود و پس از طی مراحل پخت و به عمل آمدن نشاسته، آن را از صافی‌های فشاری دستی ویژه عبور می‌دهند به‌طوری‌که به شکل مارونی درمی‌آید.

پس از ریختن اصولی فالوده در ظرف ویژه و گذاشتن چند قالب یخ بر روی آن، برای انبساط کامل فالوده، آن را درون یخچال می‌گذارند.

فالوده لاری پس از گذشت یک ساعت از صرف افطار با استفاده از عرقیات طعم‌دهنده و جلوگیرکننده از عطش ناشی از روزه مانند تارونه، نسترن، بیدمشک، نعنا و همچنین مغز گردو خورده می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، حلوای مقراضی، یغدر، نان‌های محلی و فالوده لاری سوغات سفره‌های رمضان در لارستان است که در ایام این ماه مبارک در این شهرستان خواهان بسیاری دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۷:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین