یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تولید روزانه دو هزار قرص نان محلی در نانکده سالم ارسلان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، از «نانکده سالم ارسلان» وابسته به مجتمع کارآفرینی باب الحوائج قمر بنی هاشم لارستان بازدید کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، از «نانکده سالم ارسلان» وابسته به مجتمع کارآفرینی باب الحوائج قمر بنی هاشم لارستان بازدید کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، چند سالی است که نانوایی‌های سنتی (محلی) فرصتی بوده تا زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست بتوانند هنرهای خود را به نمایش گذاشته و به اصطلاح نان آور خانواده شوند. شیرزنانی را می‌بینیم که در ‌‌‌نهایت مردانگی در حال اثبات خویش هستند و می‌خواهند به همگان بگویند که می‌شود از راه حلال به اقتصاد خانوار کمک کرد و نماد کامل اقتصاد مقاومتی را در جامعه به نمایش گذاشت.

در خانواده‌های ایرانی، بیشتر سرپرستان خانوار‌ها را مردان تشکیل می‌دهند اما شرایطی نیز پیش می‌آید که این مسئولیت گاهی برعهده زنان قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه لارستان، در بازدید از این مجتمع تولیدی در سخنانی تاکید کرد: زنانی که سرپرست خود را از دست می دهند و توان اقتصادی مضاعف ندارند، طبیعتا در شرایط بحران های اقتصادی مشکلاتشان حادتر خواهد بود، لذا فقر اینگونه از زنان می تواند تاثیرات منفی زیادی را در جامعه به دنبال داشته باشد و در این خصوص هرجامعه ای که فقر در آن زیاد شود یکی از عوارض آن در همه گروه های اجتماعی، گسترش آسیب های اجتماعی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان، اشتغالزایی را یکی از ارکان مهم جامعه دانست و گفت: خدا را شکر خیرین بنیاد نیک اندیشان هاشمی علاوه بر احداث بناهای عام المنفعه و خرید تجهیزات پزشکی، درمانی، آموزشی و غیره، در زمینه اشتغال زایی هم خوب عمل کرده اند، که می توان به همین راه اندازی کارگاه تولیدی نان محلی اشاره کرد که زمینه اشتغال چندین زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است، لذا برای برای حل مشکلات این کارگاه تولیدی می بایست تمامی اعضا کارگروه آرد و نان شهرستان همت کنند و در این خصوص انعطاف داشته باشند.

حسنی، تلاش بنیاد نیک اندیشان هاشمی در ایجاد اشتغال را ستود و گفت: ارائه نان مرغوب و باکیفیت بالا می تواند رضایت مردم و شهروندان را جلب نماید.

فرماندار ویژه لارستان، این را هم گفت که بنده و مجموعه فرمانداری و تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان خود را موظف به خرید از این مرکز خیریه می دانیم و تا حد توان هم هر کمکی از دستتمان بر آید مضایقه نمی کنیم و با جان و دل انجام خواهیم داد.

دراین بازدید، همچنین ابوطالب رویینا مدیرعامل نانکده سالم ارسلان لارستان هم مشکلات این کارگاه را مطرح و از فرماندار لارستان خواستار رفع این موارد شد.

وی با بیان اینکه نان های محلی این نانکده، به گفته مشتریان، از کیفیت مطلوبی برخوردار است؛ ادامه داد: در این مجتمع  ۲۵ نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول به پخت نان محلی نان «تپتپی» هستند و  روزانه ۱۸۰۰ نان محلی تپتپی پخت می کنند.

اسماعیلی، مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان، نیز با بیان اینکه این مجتمع برای اقشار آسیب پذیر جامعه اشتغالزایی کرده است و خیرین آن هم پا به پای دولت کار می کنند، مهمترین موضوع جامعه را اشتغال عنوان کرد و گفت: نیت این مجتمع این بوده است که ۷۲ کارگاه تولیدی به نیت ۷۲ شهید دشت کربلا در شهرستان به همت بنیاد نیک اندیشان هاشمی احداث نماید.

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی قرار است طرح توسعه این کارگاه تولیدی تا پایان سال انجام پذیرد که زمینه اشتغال ۱۵ نفر دیگر نیز فراهم می شود.

وی در پایان از فرماندار ویژه لارستان که در همه زمینه ها با این بنیاد همکاری می کنند، تشکر کرد.

گفتنی است در مجتمع نانکده سالم ارسلان لارستان، علاوه بر پخت نان محلی تپتپی، دیگر غذاهای محلی همچون «بالتووه»، «نی ننی»، «شل شلو» و «نان تیری» نیز تولید و عرضه می شود.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۶:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین