چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

روزگار سخت مستاجرها

  در آشفته بازار مسکن، نرخ اجاره بها نیز صعودی شده، طوری که نمی توان گفت نقطه ای از شهر لار میزان رهن و اجاره پایین است. به گزارش میلاد…

 

در آشفته بازار مسکن، نرخ اجاره بها نیز صعودی شده، طوری که نمی توان گفت نقطه ای از شهر لار میزان رهن و اجاره پایین است.

به گزارش میلاد لارستان، همزمان با فرا رسیدن خرداد و فصل نقل و انتقال مستاجران، تب اجاره بهای مسکن بالا رفته است. در لار نیز بسیاری از مستاجران ناچارند مبلغ بیشتری را برای اجاره خانه کوچکتر در منطقه پایین تر پرداخت کنند.

شرایطی که باعث شده بسیاری از مستاجران بعد از شنیدن اجاره بهای جدید خانه ای که در آن سکونت دارند، وسایل خود را جمع کرده و به فکر خانه کوچکتر در محله پایین تر باشند.

این گرانی، فصل جابجایی را به روزهای سیاه مستاجران مبدل کرده، قشری که هزینه اجاره بها بیشترین سهم را در هزینه خانوارشان دارد و آسیب پذیرترین گروه جامعه هستند.

وقتی پای صحبت موجران و مشاوران املاک می‌نشینی متوجه نبود قوانین حمایتی و نظارت بر تعیین نرخ اجاره بها می‌ شویم، گویی بازاری است که به حال خود رها شده است.

در این بین، مشاوران املاک صاحب‌ خانه‌ ها را تعیین کننده نرخ می‌ دانند، مالکان هم بالعکس مشاوران املاک را در این مساله دخیل می‌ بینند.

میزان اجاره‌بها در شهر لار نسبت به پارسال بنا بر بررسی‌های میدانی بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که در برخی مناطق بیش از اینهاست.

یکی از مستأجر ین با ابراز نگرانی از رشد بی‌رویه اجاره مسکن می‌گوید: در گذشته‌ای نچندان دور با ۲۵۰ میلیون تومان می شد خانه در لار خرید، ولی امروز این رقم کف نرخ رهن برای همین خانه بدون احتساب اجاره بهای ماهیانه شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانه‌ها در شهرک‌های مسکونی مثل مسکن مهر خالی است و تعدادی از آنها با گذشت بیش از یک دهه از زمان ساخت آنها حتی تجهیزات اولیه نظیر کابینت ندارد، افزود: متأسفانه رقم اجاره آپارتمان و خانه‌های ویلایی هم‌پای شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان و غیره در لار در حال افزایش است.

یک مستاجر هم درباره افزایش سرسام آور اجاره می گوید: ساکن یکی از مجتمع‌های مسکونی شهر لار هستم که اجاره بها در آن پایین تر از محلات دیگر لار است، ولی امسال توان تمدید قرارداد ندارم و آخرین راه حلی که به نظرم رسیده این است که وسایلم در نیسان بگذارم و به خانه برادرم ببرم تا پیگیر اجاره خانه ای در سایر نقاط شهر شوم اما همسرم به این وضعیت معترض است و منجر به بحث و مرافعه مکرر ما شده، ولی چاره ای برایم نمانده است.

وی اقدامات مسوولان در راستای کاهش هزینه اجاره مسکن را ناکافی دانست و خاطر نشان کرد: صاحبان املاک هم باید به فکر همنوع خود باشند و از گران کردن بی‌ضابطه اجاره مسکن خودداری کنند.

به گزارش میلاد لارستان، اکنون و در این بحبوحه مشکلات اقتصادی و همه ما باید یاری‌گر هم باشیم، لازم است تا انصاف را در امورات مختلف سرلوحه کار خود قرار دهیم و تا سرحد امکان نسبت به همنوع خود رحم و مروت داشته باشیم از طرفی با توجه به اینکه در فصل جابجایی مستأجران قرار داریم ضرورت دارد که نظارت جدی تر و بیشتری بر بازار اجاره مسکن شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “روزگار سخت مستاجرها”

  1. لاری از شهرجدید گفت:

    باید فکر اساسی کرد که چرا این همه گرانی. ایجاد شده است. در کشورها اطراف ما که وضعیت املاک. واجاره. این چنین نیست وبا درآمد مردم. همخوانی. دارد اما در ایران نه کار هست ون درآمد. اما گرانی. وهزینه زندگی. بیداد میکند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین