یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

خسارت ۱۰۰ درصدی کشاورزان دیم‌کار محصول گندم در لارستان

  مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه از اراضی آبی لارستان نزدیک به ۵۳ هزار تن گندم برداشت شده است، گفت: متأسفانه به دلیل خشکسالی اراضی…

 

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه از اراضی آبی لارستان نزدیک به ۵۳ هزار تن گندم برداشت شده است، گفت: متأسفانه به دلیل خشکسالی اراضی دیم لارستان به مرحله برداشت نرسید و کشاورزان دیم‌کار دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدند.

اسما جوکاری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان سطح زیر کشت گندم آبی در لارستان را ۱۵ هزار هکتار و گندم دیم را ۹ هزار و ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: زمان کاشت گندم از اواخر مهرماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و زمان بهینه کاشت  این محصول  ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر ماه است.

وی با اشاره به اینکه از اراضی آبی لارستان نزدیک به ۵۳ هزار تن گندم برداشت شده است، افزود: متأسفانه به دلیل خشکسالی اراضی دیم لارستان به مرحله برداشت نرسید و کشاورزان دیم‌کار دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدند.

این کارشناس حوزه کشاورزی با اذعان به اینکه در لارستان سیلوی ذخیره گندم وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در لارستان ۴ مرکز خرید گندم وجود دارد که پس از خرید محصول توسط این مراکز به کارخانجات آرد استان ارسال می‌شود.

جوکاری با بیان اینکه بخش مرکزی و بنارویه لارستان بیشترین سطح زیرکشت گندم را دارا هستند، ادامه داد: متوسط عملکرد اراضی کشاورزی لارستان در تولید محصول گندم ۳/۵ تن در هر هکتار است.

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به اینکه سیروان، چمران ۲ ، سارنگ، مهرگان، تیرگان، برات و غیره از جمله ارقام گندم است که در لارستان کشت می‌شود، یادآور شد: نزدیک به ۴۴ هزار تن گندم تولیدی در لارستان به مراکز خرید تحویل داده شده و تاکنون حدود ۷۷ درصد مطالبات بهره برداران به حساب آنان واریز شده است و مابقی نیز پس از تامین اعتبار واریز خواهد شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین