چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17
علویه در مصاحبه با میلادلارستان خبر داد:

فعالیت 6 موزه با بیش از 1600 شیء در لارستان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان از فعالیت شش موزه با یک‌هزار و ۶۵۰ شیء در این شهرستان خبر داد.  سیما علویه در مصاحبه با میلادلاستان با تأکید بر…

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان از فعالیت شش موزه با یک‌هزار و ۶۵۰ شیء در این شهرستان خبر داد.

 سیما علویه در مصاحبه با میلادلاستان با تأکید بر حفظ و نگهداری اشیای منقول و غیرمنقول تاریخی، اظهار داشت: نگهداری صحیح و نمایش آن در موزه‌ها، می‌تواند علاوه‌ بر ماندگاری طولانی‌تر اشیا، به معرفی بهتر هویت و فرهنگ یک جامعه کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سفر آشنایی با تاریخ و هویت شهرها و روستاهاست، افزود: با تلاش‌های افراد دلسوز در حال حاضر شش موزه در شهرستان لارستان مشغول به فعالیت است.

مسئول میراث فرهنگی لارستان با اشاره به اینکه پنج موزه فعال در لارستان مردم‌شناسی و یک موزه تخصصی خط وجود دارد، تصریح کرد: در مجموع در این موزه‌ها نزدیک به یک‌هزار و ۶۵۰ شیء نگهداری می‌شود. علویه بیان داشت: در موزه باغ نشاط لار ۴۰۰ اثر، مردم‌شناسی جویم ۲۰۰ اثر، مردم‌شناسی اوز ۲۰۰ اثر، کریشکی بیرم ۴۰۰ اثر، آیت‌الله آیت‌اللهی (ره) ۳۰۰ اثر و شهدای لارستان ۱۵۰ اثر نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه شهدا مربوط به آثار و اشیای باقی‌مانده از شهداست که در جوار قبور آن گلگون‌کفنان و زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان فعالیت دارد، ادامه داد: موزه آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی (ره) تنها موزه تخصصی موجود در لارستان با موضوع خط‌شناسی است که در آن آثاری از سید نورالدین، میرعماد، سید عبدالحسین لاری (ره)، سیدعبدالمحمد آیت‌اللهی (ره) و سید عبدالعلی آیت‌اللهی (ره)، اسناد و مدارک حسینیه اعظم و غیره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین