شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

کووید طولانی‌مدت با ۲۰۰ علامت غیراختصاصی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان این موضوع که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به کووید دچار لانگ کووید می‌شوند که ۲۰۰ علامت غیراختصاصی شامل اختلالات…

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با بیان این موضوع که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به کووید دچار لانگ کووید می‌شوند که ۲۰۰ علامت غیراختصاصی شامل اختلالات بویایی، گوارشی و قلبی، خستگی، ضعف، بی‌حالی و بی‌حسی، ریزش مو دارند، عنوان کرد: امروزه هیچ تست تشخیصی برای لانگ کووید وجود ندارد و تنها با معاینه و سابقه قبلی عفونت و داشتن تست مثبت می‌توان وجود کووید را ثابت کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مهدی عبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سمینار علمی «Long Covid» یا کووید طولانی که در این واحد دانشگاهی برگزار شد به بررسی و شیوع انواع سرماخوردگی و آنفولانزا پرداخت و اظهار کرد: در فصل زمستان تغییرات اکولوژیک و همه‌گیر شناختی به طریقی اتفاق می‌افتد که الگو‌های جدید بیماری‌ها را خواهیم داشت و سوش‌ها یا نژاد‌های متفاوت با علائم بالینی مشترک ایجاد می‌شود که شامل آنفولانزا نوع A (HIVI)، ویروس سن سی شیال تنفسی (RSV)، کووید ۱۹ (NCOV)، ویروس‌های سرماخوردگی (آدنو، راینو) است.

وی ادامه داد: بنابراین همواره ردپایی از ویروس کرونا در عفونت‌های بالینی وجود دارد و سایه شوم این ویروس قرار نیست از سر انسان‌ها برداشته شود به‌طوری که WHO یا سازمان جهانی بهداشت این بیماری را پایان نیافته می‌داند اگرچه در مرحله حاد عبور کرده است. لانگ کووید یا کووید طولانی‌مدت به مجموعه‌ای از علائم جدید یا تشدید علائم قبلی یا عدم بهبودی علائم قبلی کووید گفته می‌شود که سه ماه از آغاز عفونت گذشته باشد و علائم پایدار حداقل ۲ ماهه داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان با بیان این موضوع که ۱۰ تا ۲۰ درصد افراد مبتلا به کووید دچار لانگ کووید می‌شوند که ۲۰۰ علامت غیراختصاصی شامل اختلالات بویایی، گوارشی و قلبی، خستگی، ضعف، بی‌حالی و بی‌حسی، ریزش مو دارند، عنوان کرد: امروزه هیچ تست تشخیصی برای لانگ کووید وجود ندارد و تنها با معاینه و سابقه قبلی عفونت و داشتن تست مثبت می‌توان وجود کووید را ثابت کرد.

عبادی بیان کرد: بهترین روش پیشگیری از ابتلا به عوارض طولانی‌مدتی کرونا، تکمیل واکسیناسیون است که نقش بسیار مؤثری در کاهش این عوارض بر همه اندام‌های بدن و کاهش شدت علائم حین ابتلا به کرونا حاد است.

گفتنی است ؛ سمینار علمی «Long Covid» یا کووید طولانی به همت انجمن علمی پرستاری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و هسته علمی بسیج دانشجویی در دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین