چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 11

مسئولین پای شرکت‌های هواپیمایی «قطرایرویز، سلام ایر و الجزیره» را به فرودگاه لارستان باز کنند

فرودگاه لارستان ظرفیت پذیرش و حضور شرکت‌های بزرگ هواپیمایی خارجی نظیر؛ قطرایرویز، سلام ایر عمان و الجزیره کویت را در کنار فعالیت شرکت‌های فعال در این فرودگاه همچون فلای‌دبی و…

فرودگاه لارستان ظرفیت پذیرش و حضور شرکت‌های بزرگ هواپیمایی خارجی نظیر؛ قطرایرویز، سلام ایر عمان و الجزیره کویت را در کنار فعالیت شرکت‌های فعال در این فرودگاه همچون فلای‌دبی و العربیه را دارد اما تاکنون چنین نشده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، فرودگاه، محلی برای تردد سریع مسافر و بار است و به جهت ایمنی و سرعت انتقال مورد استقبال همگان است که به همین سبب رونق یک فرودگاه می‌تواند رونق یک منطقه را به همراه داشته باشد.

فرودگاه بین‌المللی لارستان به استناد آمارهای رسمی در زمره فرودگاه‌های فعال کشور به ویژه در بحث پروازهای خارجی محسوب می‌شود و همواره توانسته بالاتر از بسیاری از مراکز استانها، در جمع ۵ فرودگاه برتر کشور قرار داشته باشد.

وجود انبوه مسافران و برخورداری فرودگاه لارستان از تجهیزات صنعت هوانوردی موجب شده که در کنار شرکتهای هواپیمایی داخلی، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و معتبر خارجی نیز در زمینه برقراری پرواز از فرودگاه لارستان برنامه‌ریزی داشته باشند.

سالیان متمادی است که شرکت‌های خارجی فلای‌دبی و العربیه در فرودگاه لارستان فعال هستند و در حال حاضر به طور روزانه در مسیرهای دبی و شارجه به مسافران خدمات می‌دهند و بیشترین آمار پروازها را در فرودگاه لارستان در اختیار بگیرند.

قبلاً و بویژه در ایام پیش و حین مسابقات جام جهانی در مقالات جداگانه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیرکل فرودگاه خواسته شد تا دید خود را نسبت به توسعه پروازها با ترغیب و جذب شرکتهای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وقتی که شرکت‌های خارجی بزرگی همچون فلای‌دبی و العربیه برروی فرودگاه لارستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بطور مستمر از این فرودگاه پرواز برقرار کرده‌اند، بطور قطع شرکت فعال و دارای رزومه معتبر نظیر؛ قطرایرویز، سلام ایر عمان و الجزیره کویت، با یک رایزنی مناسب راغب به برقراری پرواز از فرودگاه لارستان خواهند شد.

این شرکت‌ها در حال حاضر به چند شهر معدود در کشور ایران پرواز دارند و با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم لارستان، جنوب فارس و کشور در کشورهای قطر، عمان و کویت شاغل یا ساکن هستند، به طور قطع برقراری پرواز توسط این شرکت‌ها، صرفه اقتصادی دارد و از طرفی موجب افزایش اعتبار فرودگاه لارستان می‌شود.

اغلب این شرکت‌های خارجی به شکل ترانزیت با دهها مقصد دیگر در سایر کشورها پرواز دارند و این مهم می‌تواند کشور ایران را از طریق فرودگاه لارستان به سایر کشورها متصل کرد. هواپیماهای مورد استفاده در این شرکت‌ها اغلب پهن‌پیکر است که علاوه بر پذیرش تعداد بالای مسافر، حجم سنگینی از بار را جابجا کرد و این نکته مثبت می‌تواند رونق اقتصادی و تجاری برای کشور به همراه داشته باشد.

در حال حاضر فرودگاه لارستان پرواز مستقیم به مسقط عمان ندارد و فقط یک پرواز کویت و یک پرواز قطر از این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر برقرار است و افزایش پرواز در این مسیرها احساس می‌شود چراکه بدلیل معدود بودن تعداد پروازها، مسافران مجبور هستند از سایر فرودگاه‌ها تردد کنند.

لازم است؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لارستان و مدیرکل فرودگاه با انجام چانه‌زنی‌های لازم، رفع موانع موجود و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز، در امر توسعه پروازها و جذب شرکت‌های هواپیمایی اهتمام جدی و مستمر به خرج دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مسئولین پای شرکت‌های هواپیمایی «قطرایرویز، سلام ایر و الجزیره» را به فرودگاه لارستان باز کنند”

  1. ناشناس گفت:

    امید داریم
    که انجام گیرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین