جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اندر حکایت مصاحبه گریزی دو عضو شورای شهر لار

میلاد لارستان: اکنون، بیش از یکسال از شروع بکار شورای شهر لار می گذرد. به همین دلیل برآن شدیم تا، جهت پاسخ به يک سری از سوالات اذهان عمومی که…

میلاد لارستان: اکنون، بیش از یکسال از شروع بکار شورای شهر لار می گذرد. به همین دلیل برآن شدیم تا، جهت پاسخ به يک سری از سوالات اذهان عمومی که به شکلهای مختلف به دستمان می رسد و از طرفی اطلاع از عملکرد این شورا، مصاحبه ای با اعضای این شورا

ترتیب دهیم. بر آن شدیم تا، به جهت دوری از حواشی و دستیابی سریعتر به پاسخ سوالات، مصاحبه ای با روسای کمیسیون های عمران، برنامه و بودجه و همچنین فرهنگی ترتیب دهیم. اما متأسفانه در اولین قدم و انتخاب خود، یعنی مهندس عبدالمجید عالی، رئيس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لار، با پاسخی نامناسب روبه رو شدیم.

به جهت اثبات گفته های خود و برای رفع هرگونه سوء تفاهم، بالاجبار خلاصه ای از سیر دعوت به مصاحبه از ایشان و پاسخگو نبودنشان را شرح می دهیم:

عصر روز شنبه ۱ شهریورماه ۹۳  طبق روال انجام مصاحبه ها، با ایشان از طریق تلفن تماس حاصل و درخواست وقت مصاحبه شد. ولی مهندس عالی، با بیان اینکه؛ برای پاسخ به سوالات نیاز استخراج آمار و ارقام و از طرفی جمع آوری اطلاعات کامل دارند، تقاضا کردند تا سوالات برایشان ایمیل (پست الکترونیکی) شود.

به رسم ادب، دوم شهریور ماه سوالات را خدمت ایشان ایمیل کردیم. پس از حدود یک هفته با توجه به عدم اطلاع از سوی رئیس کمیسیون شورا، با ایشان تماس گرفتیم و آقای عالی، مشغله فراوان کاری را، دلیل تأخیر در پاسخ دانستند و مقرر شد در مدت کوتاهی پاسخ ها را آماده و ارسال کنند. تا اینکه به رسم وظیفه خبرنگاری، بارها از طریق تماس تلفنی، درخواست حضوری و حتی پیامک از آقای مهندس عالی تقاضاي پاسخگویی صورت گرفت.

پس از سه هفته از زمان ارسال سوالات رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر لار، هر بار به بهانه کمبود وقت و مشغله کاری، از پاسخ به سوالات مطروحه، سر باز زدند. تا اینکه برای آخرین بار و به رسم ادب و فصل الخطاب، در روز ۲۰ شهریور ماه پیامکی به این مضمون: «سلام. درصورت عدم پاسخگویی به سوالات، به ناچار باید سوالات مصاحبه را به اضافه یکسری توضیحات، در سایت و نشریه میلاد لارستان منتشر کنم. امیدوارم دلگیری حاصل نشود.» برای مهندس عالی ارسال گردید.

و ایشان به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر لار، پس از گذشت قریب به سه هفته، اینگونه پاسخ دادند: «سلام. آنقدر گرفتار هستم که، مترصد فرصتم تا پاسخ کامل و جامع سوالات شما بدهم و الا تمام آنها را می شود در سه سطر جمع بندی نمود. با تشکر»

ذکر این نکته ضروری است که؛ از زمان ارسال سوالات، تاکنون، بدلیل برگزاری انتخابات مجدد در شورای اسلامی شهر لار، آقای عالی جای خود را به آقای خلیل نامدار داده اند.

در پی این موضوع بود که آقای عالی در یکی دو تماس اصرار داشتند که با مسئول جدید کمیسیون عمران مصاحبه شود – در صورتی که هدف از مصاحبه ما، بررسی اقدامات یکسال گذشته کمیسیون عمران یعنی زمان تصدی آقای عالی بر کمیسیون عمران می باشد – به همین دلیل، پس از نا امید شدن از پاسخگویی آقای عالی به سوالات مردم، به سراغ آقای نامدار رفتیم.

ایشان نیز، پس از چند بار تماس مکرر و به تعویق انداختن در پاسخ به سوالات با بهانه هایی همچون؛ در مسافرت بودن رئیس شورا و غیره به سوالات پاسخی ندادند.

پس از آن هم تقاضا کردند تا پس از عید قربان به ایشان و اعضای شورا وقت داده شود، اما پس از عید قربان، دیگر حتي جوابگوی تماس های ما هم نبودند!!!

ما هم با توجه به تجربه قبلی، از اصرار بیش از حد خودداری کرده و عليرغم ميل باطني مجبور به رسانه ای كردن این موضوع شدیم.

ضمناً از عضو ديگر شورا (حاج صمد كامجو) شنيديم كه چون ميلاد لارستان در انعكاس عملكرد ارسالي گذشته شورا خودداري كرده ما نيز از مصاحبه خودداري مي‌كنيم. پس از پرسش از مديرمسئول؛ وی پاسخ داد: بنده خود با دكتر اقتداري صحبت كردم كه مطالب را چكيده و موضوع‌بندي كنيد سپس براي انعكاس ارسال فرماييد و رئيس شورا در اين مورد قول مساعد دادند و در چند هفته بعد طي ملاقاتي مسأله را مجدداً با ايشان در ميان گذاشتم . چند روز قبل طي ملاقات با يكي د يگر از اعضاي شورا عين ماجرا را بازگو كردم كه وي قول مساعد در  پيگيري دادند اما هنوز اقدامي نشده است!”

لازم بذکر است؛ میلاد لارستان همچنان آماده انتشار پاسخ های لازم از سوی کمیسیون عمران شورای شهر لار می باشد.

حال، قضاوت با مردم است؛

•    مسئول محترمي که وقت برای پاسخ دادن به موکلان خود (مردم) ندارد، چگونه می تواند برای آنان فعالیت کند؟!
•    مسئولي که اینقدر مشغول (بقول خودشان: گرفتار) می باشد، چگونه وقت تفکر و حل مشکلات را دارد؟!
•    کسی که می تواند جواب ۹ سوال را در سه سطر بدهد، چگونه در سه هفته وقت پاسخگویی نیافته است؟!
•    آیا یک مسئول نباید برای مخاطبان و رأی دهندگانش ارزش قائل شود؟
•    اگر واقعاً اشتغال به فعالیت های شخصی، مانع از رسیدگی به امور مردم که ساده ترین آن  بیان عملکرد است، می شود،  آيا نباید بین این دو، یکی را برگزیند؟!
•    رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولان است، اگر به رسانه ها پاسخگو نباشیم، چگونه خدمتگذار بودن خود را به مردم اثبات کنیم؟

لازم به ذكر است سوالات مصاحبه بدين شرح بود:

۱)    معرفی خود و مسئولیت در شورا
۲)    اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده در کمیته عمران شورا در طول مدت شروع به کار شورا.
۳)    سرانه فضای سبز در شهر لار؟
۴)    برنامه شورا برای افزایش اماکن تفریحی، فضای سبز و توسعه پارک های شهر لار.
۵)    برای افزایش مراکز تفریحی فرهنگی بانوان چه تمهیداتی اندیشیده اید؟
۶)    در سال ۹۳ چه میزان از بودجه شهرداری به پروژه های عمرانی اختصاص یافته است؟
۷)    برای ترغیب مردم و انبوه سازان جهت سرمایه گذاری در بخش مسکن در شهر
لار چه تدبیری کرده اید؟
۸)    براساس اخبار، وظیفه احداث بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی به
شورای اسلامی شهر لار واگذار شده است، در مورد اقدامات صورت گرفته در
تسریع ساخت چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟
۹)    مهمترین دغدغه عمرانی شورا برای شهر لار چیست؟

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین